Bezoekers Efteling gewelddadiger

  • John

    Bezoekers Efteling gewelddadiger

    Maandag 25 april 2005 - KAATSHEUVEL ? De verharding in de samenleving gaat aan de Efteling in Kaatsheuvel niet voorbij. Vorige week hadden politie en beveiligingsmedewerkers van het attractiepark de handen vol aan twintig scholieren uit Utrecht, die andere gasten lastig vielen.

    Diverse bezoekers werden zonder aanleiding geschopt en geslagen door de Utrechters. Dat soort incidenten komt volgens een woordvoerder meerdere keren per jaar voor.

    Veertien dagen geleden overkwam de 14-jarige dochter van mevrouw C. van Kleef uit Teteringen iets soortgelijks. Zij was in het gezelschap van enkele vriendinnen en een vriend en werd lastig gevallen door een twintigtal bezoekers uit de regio Rotterdam.

    Ook daarbij vielen klappen. De dochter van Van Kleef werd knock-out geslagen. Zij deed in de dagen na het parkbezoek aangifte bij de politie, bezocht een huisarts en zocht contact met Slachtofferhulp.

    Efteling-woordvoerder H. Groenen kent ook dit incident. Volgens hem is het park niets te verwijten en is er goed voor het Teteringse meisje gezorgd.

    De Eftelingwoordvoerder stelt dat het aantal vechtpartijen waarvoor de politie op moet komen draven niet spectaculair toeneemt de laatste jaren. ?Het gaat om twee tot drie grotere incidenten per jaar. Maar er zijn natuurlijk ook altijd incidenten die ons niet bereiken of waarvoor de politie niet gebeld hoeft te worden.? Hij erkent dat dat aantal incidenten wel toeneemt de laatste jaren.

    De Efteling roept zo?n tachtig keer per jaar de hulp in van de politie.

    Dat is voor alle vergrijpen, van winkeldiefstal tot vechtpartijen tot aanrijdingen op het parkeerterrein.

    bron:BN-deStem

  • doortje-efteling

    eftelingbezoekers zijn helemaal nie gewelddadig…

    ps: wie heeft dit geschreven dan zal ik m is t ziekenhuis in meppen

    neej, geintje natuurlijk, maar ff serieus:

    wel WEER een schoolreisje

    ik heb vorigjaar zelfs meegemeekt dat zo'n schoolreisje van te voren werd aangekondigd (zelfs een aantal abo houders wisten het al een week eerder) en dat er duidelijk meer beveiliging aanwezig was (ben die dag meer dan 6 verschillende duo's beveiliging tegen gekomen geloof ik)

    dan heb ik zoiets:

    waarom kan de Efteling schoolreisjes van middelbare scholen niet weigeren?

    ze weigeren immers ook om mee te werken aan werkstukken van mensen boven de 12 (daar kwam ik te laat achter en ik ben gezakt voor aardrijkskunde omdat ik de aardrijkskunde opdracht met als onderwerp: de Efteling niet heb kunnen inleveren, maar ben voor andere vakken ook nie geslaagd dus zo'n ramp was t nie)

    het zou misschien het eerste park zijn met zo'n regeling maar toch, het lijkt me een haalbare kaart, geen groepskortingen meer voor schoolreisjes van het middelbaar onderwijs zou al stap 1 zijn, lekker subtiel, je verbied ze niets maar voor de meeste scholen word het wel onbetaalbaar

    dan kan je zeggen: dan heb je ook de onschuldigen er bij., maar die kunnen gewoon een keer met een paar vrienden gaan ofzo en er komt echt wel een ander schoolreisje

    ik ben vorig jaar tussen de EHBO (ff pleister halen voor een stukgelopen blaar) en het Efteling museum 3 keer lastig gevallen door schoolreis kinderen (schelden, duwen, pinda's gooien) terwijl ik op normaal tempo naar de smulpaap liep (dus het kan nog geen minuut hebben geduurd) en dat was ook geheel zonder aanleiding, dan haal ik een keer mijn schouders op en ga ik verder, maar als dat met kinderen gebeurt of met mensen die wel iets terug durven zeggen dan had duwen misschien wel iets anders geworden :S

    schoolreisjes van middelbare scholen geven gewoon troep, honden mogen toch ook niet het park in (niet dat ik zeg dat middelbare scholieren honden zijn, ikzelf kan ook nogsteeds niet blaffen) de meeste honden zijn lief, bijten niet en poep is zo opgeruimd dat moet het baasje maar doen (de gemiddelde scholier laat net zoveel rommel achter, het woord prullenbak schijnt dan ook uit de spellingsboekjes te zijn gehaald ;) ) en toch moeten die lieve beestjes ook de hele dag in zo'n kleine kennel zitten zonder uitgelaten te worden enzo.

    je ziet de omslag al bij de brugklas beginnen (ik spreek uit ervaring) de jongens (en soms ook meisjes) moeten zich opnieuw bewijzen omdat ze in een andere klas terecht komen als de mesnen die ze al 8 jaar kennen dus ze pikken er een zwakke leerling uit en die gaan ze gebruiken als proefkonijn om te bewijzen hoeveel ze wel niet durven (kijk kijk, ik sta bovenaan de pikorde, ik ben het opper-haantje) maar in de Efteling zorgt zo'n jongen/meisje natuurlijk dattie uit de buurt blijft en hebben ze een nieuwe pispaal nodig om zich te bewijzen en daar heeft het andere

    schoolreisjes vinden wel een nieuwe bestemming, basisscholen tot daar aan toe maar middelbare scholen geven rotzooi en als het rotzooi geeft kan je het verbieden, ook al geven niet ALLE scholen rotzooi

  • hugo v d L D junior

    Ik heb trouwens gisteren toen ik net uit de Efteling kwam een jongen met verband om zijn hoofd gezien. Die vader was iemand aan het bellen

    en zij dat de jongen bij de Pirana in elkaar was gemept. Ik heb zelf niet gehoord om welke reden het was.

  • ikke

    Altijd hetzelfde met die bovensloters.

    De kogel moeten ze krijgen, niet meer en niet minder.

  • Pardijntje

    Waar moet dat toch in godsnaam heen… Als je al niet eens een rustig dagje kunt beleven in de Efteling.

  • Sammie

    Sommige mensen hebben echt geen respect meer voor andere mensen.

    Zulke lui zijn dieptriest.

    Groetjes Sammie