Winter Efteling druk met kerst?

  • Tamara

    Hallo allemaal

    Wij willen 1e kerstdag graag naar de winter Efteling.

    Maar nu hoorde ik net van iemand dat we beter niet met kerst kunnen gaan omdat het dan ontzettend druk schijnt te zijn

    Is het dan idd zo druk?

    Wie kan me meer vertellen?

  • Pepper

    Met kerst is het altijd wel druk ja… Maar ik zou gewoon gaan. Een drukke Efteling is veel gezelliger dan een lege Efteling vind ik. :P

  • Angie

    Hoewel ik graag eens een keer met Kerst in de Efteling zou willen zijn weerhoudt de drukte tijdens die dagen mij wel altijd. Ik mijd de Winter Efteling sowieso gedurende de Kerstvakantie. Ik heb niets tegen gezellige bedrijvigheid in het park, maar enorme drukte en de daaraan verbonden wachtrijen kunnen mij niet bekoren.

  • Ad

    Daarom ga ik de 27e met de kids. De drukte is voorbij, het is nog kerstvakantie, dus er zullen nog wel mensen komen. Gezellig druk en hopelijk geen lange rijen

  • Pepper

    Om even terug te komen op de drukte van gister; loeidruk… En vandaag wordt het nog drukker! Gisteren stond het busterrein vol met auto's en ook het grasveld buiten de hekken stond helemaal vol geparkeerd met auto's :O

  • Roosje

    Angie,

    Gisteren was het wel druk, maar wel gezellig druk.

    Vandaag weet ik dus niet.

    Ik ben nu 2,5 dag geweest en heb zelf nog niet zoveel van de drukte gemerkt uitgezonderd gisteren. Toch, als je een beetje slim omgaat met je planning en niet persé overal meteen in wilt, dan kun je aardig wat doen. Gisteren met mijn ouders eigenlijk alles gedaan behalve Droomvlucht (die rij was gewoon TE lang, de hele dag door) en de BOB (maar daar hebben we expres voor gekozen vanwege de kou). Bij andere attracties hebben we maximaal 20 minuten gewacht (Fata). Dus het kan wel!

    Liefs Roosje

  • Erwin

    Hallo,

    wij zijn van plan morgen 27.12 naar de efteling te gaan. Is de 27ste nog een dag dat het druk zal zijn, of moeten er dan al meer mensen gaan werken.

    We zouden graag gaan met twee kleine kindjes en hebben schrik dat we enkel teleurstelling en frustratie ipv plezier zullen hebben.

  • Angie

    Zowel gisteren als vandaag heeft er een groot deel van de dag file gestaan op de A59 tussen Waspik en Waalwijk t.g.v. verkeer richting de Efteling. Gisteren was het zelfs de enige file van de hele dag :?. Op zich heb je tijdens de Winter Efteling natuurlijk wel het voordeel van de langere openingstijden van het park, waardoor je inderdaad met een beetje handige planning toch nog wel veel kunt doen. Je moet er gewoon rekening mee houden dat er wel overal een wachtrij staat en dat de wachtrij bij Droomvlucht héél lang is.

  • Angie

    Ik las net onderstaand bericht op een ander Efteling forum:

    "De Efteling heeft dinsdag mensen die van plan waren nog op tweede kerstdag te komen gevraagd om thuis te blijven. Het attractiepark is met zo'n 25 duizend bezoekers vol genoeg, zegt directeur Olaf Vugts. Het is de tweede keer in de geschiedenis van De Efteling dat mensen worden verzocht niet te komen. De vorige keer was ook op een kerstdag direct na het weekeinde.

    Met 25 duizend bezoekers is tweede kerstdag één van de drukst bezochte dagen van de Winter Efteling. Het park is voor de achtste keer ook 's winters geopend en blijft volgens Vugts dinsdag tot 21.00 uur open, een uur later dan gepland, om bezoekers meer tijd in het park te gunnen.

    De drukte zorgde op zowel eerste als tweede kerstdag voor files in de omgeving van het pretpark. Dinsdag ondervond het verkeer bovendien hinder doordat de meubelboulevard in Waalwijk nabij De Efteling geopend was."

    Hiermee is de vraag of het vandaag druk was in het park dus wel beantwoord. Het was vandaag dus megadruk.

  • nanne

    ik ga de 28ste donderdag dus, ik ga gewoon en we zien wel, dan maar wat langer wachten overal ;-)