Zwembad, wie mist het?

• Justice27

Hoioi,

Ik weet niet of iedereen al zo oud is als ik (ahum) maar wie herinnert zich nog het zwembad in de Efteling? Met die water spuitende witte olifant die nu elders in het park staat? Mis je dat zwembad of vind je dat de Efteling er goed aan gedaan heeft om het zwembad weg te laten?

Mijn mening: Ik heb leuke herinneringen aan dat zwembad, maar als ik een dagje naar de Efteling ga, ga ik niet om te zwemmen! Dan ga ik wel een dagje naar Tropicana of zo. Ik mis het niet, ik heb de foto's nog als herinnering…..

Groetjes, Justice27

• wernke en josina

Ik zou ook niet snel in de Efteling gaan zwemmen. Doodzonde van je tijd. Wel zou ik graag de olifant terug willen.

• Persia @je

Volgens mij heb ik die olifant vanuit de bus gezien. Hij zou dan staan buiten het park achter de python. :)

• Druppeltje

Persia @je schreef:

>

> Volgens mij heb ik die olifant vanuit de bus gezien. Hij zou

> dan staan buiten het park achter de python. :)

Dat klopt, hij staat in de tuin van Villa Pardoes. :)

• Nanne

ik heb het zwembad ook nog meegemaakt, later werd dit de plek waar het efteling theater in is gemaakt, waar de eerste sprookjesshow bij het ruigrijk werden opgevoerd, tot het huidige theater er kwam. Ik vind dat de efteling nu zo groot is geworden, dat een zwembad inderdaad niet nodig is, je vermaakt je zo ook de hele dag, er is zoveel te doen dat je soms tijd tekort komt. op zich vind ik het wel jammer dta het er niet meer is, stukje nostalgie. de olifant mocht van mij ook direct terug, waar het stond is het nu zo kaal, er is niks leuks voor terug gekomen. ik ging graag erbij zitten eten en met warm weer pootje baden. heerlijk!

• kaboutersbestaan

Ik mis het zwembad ook hoor. Daar ben ik vaak gaan zwemmen toen ik klein was! En dan bedoel ik waar de zonneweide is.

• Angie

Justice27 schreef:

>

> Ik weet niet of iedereen al zo oud is als ik (ahum) maar wie

> herinnert zich nog het zwembad in de Efteling?

> Ik mis

> het niet, ik heb de foto's nog als herinnering…..

>

Ik weet niet hoe oud jij bent Justice27 (27 wellicht???). Ik herinner me beide zwembaden in ieder geval wel redelijk goed. Het kinderbad met de witte olifant herinner in me overigens beter dan het grote zwembad op de Zonneweide. Dat komt omdat wij vroeger meestal naar het kinderbad gingen en zelden of nooit naar het andere zwembad. Op warme dagen was ik dan weleens jaloers als ik de mensen zag in die in het grote zwembad aan het zwemmen waren.

Op zich vind ik het wel jammer dat beide zwembaden weg zijn, maar binnen het huidige park zou zeker het grote zwembad niet echt meer passen denk ik. Het kinderbad met de olifant had van mij echt mogen blijven. Graag zelfs. Daar heb ik bijzonder goede herinneringen aan en ik denk dat kinderen het nog steeds een heel leuk bad zouden vinden.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar je foto's van het zwembad. Lijkt me heel gaaf als je die hier zou willen/kunnen plaatsen. Helaas heb ik zelf geen foto's van de zwembaden, maar wel wat oude afbeeldingen van ansichtkaarten e.d. Bij deze.

Het grote zwembad op de Zonneweide

Het kinderbad met de olifant

• Justice27

Leuk, die ansichtkaarten. Enne, ik ben 33 jaar, al doet mijn naam hier anders vermoeden. Ik ben op de 27e jarig, vandaar. En ik ben werkzaam voor het ministerie van Justitie, vandaar dus de Justice. Niet echt relevant, maar even ter info.

• Angie

Wel grappige aanvullende info in ieder geval. Ik ben overigens 38 jaar.

• Persia @je

Oh, wat leuk dat ik nu de betekenis weet van die naam. :)