Nieuws - Belgische achtbaan breekt doormidden

  • Eftelfreak

    Belgische achtbaan breekt doormidden

    LICHTAART/BRUSSEL - Een achtbaantrein in het Belgische pretpark Bobbejaanland is tijdens de rit doormidden gebroken. De motor van de voorste wagon sloeg af waardoor de noodrem in werking trad. Door de remkracht, brak het treintje in tweeën.

    De twee helften van de trein denderden naar het laagste punt van het parcours waar ze tegen elkaar botsten. Ongeveer 25 passagiers raakten lichtgewond. Vier van hen zijn met nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis. Zij konden dezelfde dag nog weer naar huis, meldde directeur Rudi Rasschaert van het pretpark zondag.

    “Afgelopen winter werden de koppelstukken periodiek vervangen en door de keuringsinstellingen goedgekeurd”, vertelt de directeur. De attractie gaat binnenkort weer open.

    Tsja zo zie je maar weer, er zijn ergere dingen dan een upstop wieltje verliezen :P:D

  • Vogel Rob

    Eftelfreak schreef:

    > Tsja zo zie je maar weer, er zijn ergere dingen dan een

    > upstop wieltje verliezen :P:D

    Inderdaad, dat vind ik ook.

    Het is wel slecht dat juist door de noodrem een ongelukt gebeurd, het zou andersom moetn zijn, ik vind dit heel erg slecht.

    Geluk dat er in Nederland betere eisen zijn, dan zou hij echt niet goedgekeurd zijn.

    Vogel Rob

  • Pepper

    Vogel Rob schreef:

    >

    Geluk dat er in Nederland betere eisen zijn, dan zou hij echt niet goedgekeurd zijn.

    Mag ik er even op wijzen dat deze baan door zo'n beetje de strengste keuringsinstantie (het TÃœV) helemaal is goedgekeurd?

    Aan je reply te zien ga je enkel af op het artikel. Lees ook eens info van de insiders op bijvoorbeeld www.tpv.be, en dan lees je dat de baan voldoet aan de strengste veiligheidsnormen.

  • *Caroline*

    Zometeen bij het jeugdjournaal besteden ze er uitgebreid aandacht aan… ;)

    Allemaal kijken dus, :P

  • Sammie

    Welke achtbaan was het dan?