Rollen Ti-Ta-Tovenaar bekend

  • Angie

    Hoofdrol Jette van der Meij in TiTa Tovenaar

    Gepubliceerd op dinsdag 10 mei 2005

    KAATSHEUVEL (ANP) - Vijf televisieacteurs spelen de hoofdrol in de musical TiTa Tovenaar die vanaf november draait in Theater de Efteling in Kaatsheuvel. GTST-actrice Jette van der Meij speelt de rol van Grobbema, de moeder van Grobelia.

    Zij vertolkt met Anne-Mieke Ruyten, Erik Brey, Manon Novak en Rop Verheijen de hoofdrollen. TiTa Tovenaar wordt in de musical gespeeld door Erik Brey. Hij is bekend van de theatergroep Purper. In onder meer ‘Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?’ deed hij musicalervaring op. Tovenaarsdochter Tika wordt gespeeld door Manon Novak. Ze speelde eerder in Doornroosje - de musical, Mamma Mia en Hello Dolly. Novak kwam als beste naar voren uit de honderd meiden die auditie deden voor de rol.

    Anne-Mieke Ruyten neemt de rol van kruidenheks Grobelia voor haar rekening. Tot nu toe was zij vooral bekend vanwege haar rollen in de komedies Sam Sam en Kinderen geen bezwaar. Ze stond eerder op de planken in de musical Sound of Music en Tsjechov. Rop Verheijen, Robin in GTST, speelt Tovenaarsleerling Kwark. Hij speelde ook in de familiemusical De Zevensprong.

    De televisieserie Tita Tovenaar uit de jaren zeventig staat model voor de musical. Koen van Dijk schreef het scenario en doet ook de regie. Joop Stokkermans is, net als bij de serie, verantwoordelijk voor de muziek.

  • TinkY

    ERG LEUK! ik ga hem waarschijnlijk wel zien.

    Zitten veel bekende namen bij.

    En ik denk dat hij wel leuk zal worden!

    xx jantina