als jij de baas was.......

  • Jacko

    Haha, frapant om te zien dat heel veel mensen Pandadroom tegen de vlakte willen zien gaan. Ik behoor daar zelf ook bij, dus mij hoor je niet klagen over die mening ;)

    Als ik de baas was zou ik iets doen wat heel extreem is … Ik zou heel het huidige Ruigrijk afbreken om het op een andere lokatie buiten de bestaande parkgrens opnieuw op te bouwen. Dan is er veel ruimte om binnen de bestaande grenzen op de sprookjesweg verder te gaan met mooie darkrides enzo. Via een aparte promenade of iets dergelijks kan er dan voor worden gekozen om naar het nieuwe Ruigrijk te gaan. In dat nieuwe Ruigrijk kan er dan ook meteen worden gewerkt aan een echte thematisering en daar is dan ook voldoende ruimte om wat meer ‘Ruigrijkdingen’ te bouwen in een mooie Eftelingse stijl. Dus … als het aan mij ligt komt het Ruigrijk dan als het ware los van het bestaande park.

    Ach, eigenlijk zou ik het gaan gooien op expansie van het hele park, want alleen op die manier blijft er veel natuur binnen de huidige parkgrens bestaan.

  • Miriam

    Net als Islands of Adventure bij de Universal Studio's in Orlando….;)

    groetjes Miriam

  • Djenghis

    Jacko schreef:

    >

    > Als ik de baas was zou ik iets doen wat heel extreem is …

    > Ik zou heel het huidige Ruigrijk afbreken om het op een

    > andere lokatie buiten de bestaande parkgrens opnieuw op te

    > bouwen. Dan is er veel ruimte om binnen de bestaande grenzen

    > op de sprookjesweg verder te gaan met mooie darkrides enzo.

    Ik zou het nog extremer aanpakken. Het Ruigrijk afbreken vind ik namelijk een prima plan en daar enkele mooie sprookjes-darkrides neerzetten is geweldig, maar daar zou ik het bij laten. Dag Ruigrijk! Nou, hoewel, eigenlijk alleen “Dag Python” en “Dag Pegasus”. De rest mag wel blijven, maar dit vind ik thema-missende wangedrochten. Speelt uiteraard mee dat ik geen achtbaan-fan ben (of vergelijkbare attracties), maar Vogelrok en De Halve Maen zijn voor mij wél geslaagde attracties, hoewel ik daar ook niet in ga. Zijn tenminste goed ‘thematisch’.

    Verder uiteráárd Pandadroom tegen de vlakte. Dat ding heeft de Efteling al lang genoeg ontsierd! Meer ansichtkaarten in de winkeltjes en ‘sprookjes-souvenirs’ in “oude stijl”. Meer Anton Pieck-stijl in de gehele Efteling. Prijzen omlaag.

    Dit lijkt me al een mooi begin…

  • Jacko

    Zelfs een wit/groen stalen ‘monster’ als de Pyhton is nog mooi aan te kleden, maar dan moet het wel vantevoren worden ontworpen en niet achteraf. Dus dan kan dat mooi gebeuren met de verhuizing ;)

  • richard

    De Efteling is mooi zoals hij nu is er moet niks weg ze zouden iets anders in de panda droom kunnen maken en de promonade meer als een bospad punnen maken en met DVH is de Efteling dan helemaal compleet

  • Hilde

    Het gaat me niet om het volk maar om de leleijke snoeten van die dingen. Ik vind het idee zelfs erg LEUK alles met een “L” maar die gezichten kunnen dus echt niet vind ik. Ik vind de huizen wel erg leuk!

  • Djenghis

    Hilde schreef:

    >

    > Het gaat me niet om het volk maar om de leleijke snoeten van

    > die dingen. Ik vind het idee zelfs erg LEUK alles met een “L”

    > maar die gezichten kunnen dus echt niet vind ik. Ik vind de

    > huizen wel erg leuk!

    Die gezichten zijn toch juist grappig? Het zijn niet van die cliché-kabouters (waarmee ik overigens niet de kabouters in het Kabouterdorp tekort wil doen, hoor!) en het zijn ook geen gewone mensen-gezichten. Gewoon grappige koddige bolle “toeten”. Lekker zo laten dus!

  • Hilde

    Djenghis schreef:

    > Die gezichten zijn toch juist grappig? Het zijn niet van die

    > cliché-kabouters (waarmee ik overigens niet de kabouters in

    > het Kabouterdorp tekort wil doen, hoor!) en het zijn ook geen

    > gewone mensen-gezichten. Gewoon grappige koddige bolle

    > “toeten”. Lekker zo laten dus!

    Ieder zijn smaak, maar ik blijf van mening dat het on Eftelings is, maar goed.

    Hilde