Entenwoud en weilanden

  • Perzia

    Er waren toch eerst mensen die tegen de bouw waren van de efteling in het entenwoud, maar kan de efteling niet bouwen op die weilanden eromheen om zo geen bomen te kopen, dan is er toch niets meer aan de hand??? Weet iemand hier meer van?

  • Eftelfreak

    Wat boeit het nou of het in het bos gebeurt ? Het terrein is en blijft van de Efteling die gasten hebben daar niks te zoeken. Het bos is zelf sgrotendeels aangeplant.

  • Perzia

    Eftelfreak:“Het bos is zelf sgrotendeels aangeplant.”' Wist ik niet eens :D

  • Stefanie

    Ja dat klopt, maar het gaat er niet alleen om dat er zoveel voor gekapt moet worden, het gaat erom (dit is wat is ervan begrepen heb) dat er een of andere zeldzame diersoort is gevonden (ik meen dassen), en dat er daarom niet gekapt mag worden.

    Maargoed, persoonlijk snap ik niet waarom zoveel heisa. Als ze zeker weten dat die beestjes er zitten, kunnen ze ze ook gewoon vangen en ergens anders uitzetten. Toch? :D

    Groetjes, Stefanie

  • Simone

    Nee, er zaten fouten in het plan van de Efteling en daarom ging het ff niet door. Die mensen van groenFront hebben daar echt niks mee te maken gehad (al geloven ze zelf van wel).

    Wat Eftelfreak zegt klopt. De Efteling en de complete omgeving was 60 jaar gelenden enkel stuifzand met wat heide. Pas toen de Efteling een recreatiepark (en later Sprookjesbos) wilde worden zijn er bomen geplant. Dus al dat gezeur over bos dat verloren gaat, volgens mij is er nu veel meer bos dan goed is voor Nederland. ;-)

  • Justice27

    Volgens mij was de reden inderdaad ook dat er een Dassenburcht gevonden was. Die beestjes zijn beschermd, mogen dus ook niet verplaatst worden…… Natuurlijke leefomgeving enzo.

  • Simone

    Die dassenburcht werd gevonden in fase 2 van het plan, was geen enkele reden voor stopzetting van Droomrijk.

  • Eftelfreak

    Overigens is de dassenburcht pas geleden nog onderzocht en is inmiddels niet meer bewoond, met dank aan onze vrienden van GF! waarschijnlijk.

  • calimero

    Wat de natuur betreft, wekrt de efteling zeer goed samen met de natuurverenigingen om hun heen hoor. Heb er zelf ervaring mee. Ik heb stage gelopen bij natuurmonumenten dit zijn de directe buren van de efteling, de loonse en drunense duinen en landgoed Huis ter heide zijn namelijk onder beheer bij Natuurmonumenten. Ik heb regelmatig samen met mijn directe chef letterlijk rond de keukentafel gezeten met mensen van de efteling die over de groenvoorziening en de natuur gaan op de eftelinggronden.

    Wat 4die Dassen betreft die mogen inderdaad nooit verplaats worden, maar ik begrijp dat ze nu wel wel zijn. Ook moet er een natuurlijke groene "verbinding blijven/komen tussen de natuurgebieden, dit moet vanuit den haag. Met deze ecozone moet men ook rekening houden bij evnetulee bouw. En dat doet de efteling ook. Die mensne van het GF roepen over het algemeen eerst oor dat ze nadenken hoe en waarom.

  • Ad

    vind het gewon zonde dat er natuur wordt opgeofferd voor recreatrei als de efteling wil