Dag Efteling via werkgever was top!

  • Justice27

    Hoi,

    Gisteren zijn we naar de Efteling geweest, leuke aanbieding van de werkgever van mijn man: aartje voor slechts 10 euro, met koffie ‘s ochtends en lunch ’s middags, als je zelf een abonnement hebt kostte het maar 5 euro!

    We hebben genoten! Om 9.00u mochten langs kassa 18 en 19 naar binnen en werden we in de Fata Morganazaal ontvangen. Er stonden in de stijl van Fata verklede mannen die ons erheen wezen. (Alsof we de weg niet wisten) ;-)

    Koffie en thee, voor de kids Fristi en Chocomel en tafels vol met brownies, muffins, cake etc. Jammie!

    Om 11.30u was daar de lunch, echt perfect! Voor de kids een Pardoes box met frietjes, spiesje gehaktballen en drinken. (Later kwamen ze nog Pardoes-ijsjes uitdelen) Voor de volwassenen heerlijke soep, tafels vol broodjes en drinken, alles onbeperkt. Ook veel vers fruit, was echt super!!!

    Heel apart ook om zo in Fata stijl, onderuit liggend op grote kussens, of zittend om een lage ronde tafel, te eten.

    Het weer was stralend en de wachtrijen soms lang, maar het was het ab-so-luut waard. Mijn zoontje van 5 is voor het eerst in het schip geweest, dat vond hij niets, voor het eerst in de Bob, dat vond hij “wel gaan” maar Vogel Rok heeft zijn hart gestolen!! Hij werd netjes gemeten, precies 1.20m en was supertrots op de Vogel Rok stempel die hij op zijn hand kreeg. Ik heb er vanochtend voorzichtig omheen moeten wassen!

    What a day!!

    Groetjes, Justice27

  • Nanne

    leuk verslagje! geen foto's?

  • Justice27

    Helaas, zelf heb ik nog immer geen digitale fotocamera, maar de kennissen waar we mee waren wèl! Die hebben beloofd foto's te mailen, dus ik wacht even af….

  • NP. Stardum

    Haha leuk om te lezen vooral dat stukje over je zoontje met de vogelrok. :-)

  • Angie

    Erg leuk verslag Justice27. Ik kan me goed voorstellen dat jullie een top dag hebben gehad. Was goed georganiseerd als ik het zo lees. Ik neem trouwens aan dat het hier om het evenement van Interpolis ging en dat dit de in Fata stijl verklede mannen zijn die je noemt in je verslag:

    Met dank aan John voor de foto's.

  • Pardoes Rules

    Leuk dat van Vogelrok.

    Ik wist trouwens niet dat je daar een stempel kon krijgen ???

    Groetjes

    Pardoes Rules

  • Justice27

    Ja, dat zijn ze! En het was inderdaad van Interpolis. Ik moest wel lachen toen we binnenkwamen, die mannen, echt met zo'n accent: “Jij Ienterpolisj? Iesje Glasjhelder eh?” Echt grappig gedaan!

  • Justice27

    Ja, als ze bij kinderen twijfelen of ze 1.20m zijn worden ze gemeten en als ze inderdaad groot genoeg zijn krijgen ze een stempel op hun hand, dan kunnen ze die bij andere attracties met vereiste lengte van 1.20m laten zien, dat voorkomt dat ze er wéér tussenuit gehaald worden om wéér gemeten te moeten worden. Anders moet iedereen wachten tot het meten gebeurd is.

  • Pardoes Rules

    Oh dat wist ik niet wel leuk om te weten

  • Angie

    Leuk weetje inderdaad. Ik wist het namelijk ook niet van die stempels. Wel slim gevonden moet ik zeggen.