Zeven Zwoele Zomeravonden in Efteling Zeven Mijls Zomer

  • John

    Zeven Zwoele Zomeravonden in Efteling Zeven Mijls Zomer

    Entertainment:

    Tijdens de Zeven Mijls Zomer is het extra lang genieten van alle attracties en sprookjes in de Efteling. Maar ook extra lang genieten van entertainment. In de zomerperiode zal de bezoeker verrast worden door o.a. een spectaculaire trampolineact van de Stoere Zeebonken bij schipschommel de Halve Maen. En met de ritmische percussie- en dansact Musicactus bij de Piraña kunnen bezoekers lekker meeswingen. In het Openlucht Theater van het Sprookjesbos is het dagelijks feest; Roodkapje en het elfje Soraya van de Indische Waterlelies organiseren daar het Sprookjesfeest voor jong en oud. Verder loopt de Ganzenfanfare, 2 muzikanten met hun 12-koppige ganzenkorps, elke dag haar statige rondes door het park. De 4-Seizoenenband speelt haar muziek op z´n zomerbest. Pardoes en Pardijn zijn natuurlijk ook van de partij.

    Zomeravonden:

    Gezellig meezingen met bekende sterren en swingen op live-muziek kan tijdens één van de zeven sfeervolle en thematische zomeravonden op zaterdag. De Efteling is dan tot 24.00 uur open en biedt op diverse podia volop live entertainment. Dit jaar vormen Brabants Levenslied (zaterdag 16/7, met o.a. Vader Abraham), Terug naar ´80 (zaterdag 23/7, met o.a. Lee Towers), Verrassingsavond (zaterdag 30/7, met ???), Musicalsterren (zaterdag 6/8, met o.a. Joke de Kruyff en Danny de Munck), Europa Avond (zaterdag 13/8, met o.a. Denny Christian), Songfestival (zaterdag 20/8, met o.a. Glennis Grace en Gerard Joling) en Hollands Levenslied (zaterdag 27/8, met o.a. Guus Meeuwis) de 7 thema´s. Alle attracties zijn deze avonden sfeervol verlicht.

    Nieuwe parkshow

    Het Efteling-seizoen 2005 staat volop in het teken van Hans Christian Andersen. Dit jaar is het namelijk 200 jaar geleden dat de wereldberoemde Deense sprookjesschrijver geboren werd. De Efteling eert hem o.a. met de nieuwe Efteling Sprookjesshow. Deze parkshow, met de sprookjes het Lelijke Jonge Eendje en de Rode Schoentjes van Andersen, zal tijdens de Zeven Mijls Zomer zelfs 5 in plaats van 4 maal per dag in het Efteling Theater te bewonderen zijn (12.30 uur, 14.00 uur, 15.30 uur, 17.00 uur én 19.00 uur). Ook zal er in augustus in het Fata Morgana Evenementen Paleis van de Efteling een Lego Tentoonstelling te bezichtigen zijn, die ook het thema van Hans Christian Andersen draagt. De traditiegetrouwe Märklin Tentoonstelling is dit seizoen in de maand augustus in de Waterorgelzaal te bewonderen.

  • Prins Maurice

    Leuk programma, alleen jammer dat er een Hollands Levenslied én een Brabants levenslied is! :?

    Oh ja, geweldig nieuws trouwens dat e i n d e l i j k de Rode Neuzen Reis weg is! :D

  • John

    Prins Maurice schreef:

    > Oh ja, geweldig nieuws trouwens dat e i n d e l i j k de Rode

    > Neuzen Reis weg is! :D

    Idd,… dus kan de Zeven Mijls Zomer al niet meer kapot.

    Toch hier ook weer bezuiniging, geen Frieda's, RNR weg, geen entertainment meer bij Fata Morgana.

    Maar ik kijk nu al uit naar het zomerse tropische optreden bij de Paa. :D

    Dat is wel 6 weken vakantie waard denk ik.:)

  • Erik

    Ik snap dat er niet eens typische nederlandse muziek in gooien: HARDCORE :P

    Het enige voordeel vind ik bij die optredens is dat de attracties rustiger zijn!

  • Vogel Rob

    Erik schreef:

    >

    > Ik snap dat er niet eens typische nederlandse muziek in

    > gooien: HARDCORE :P

    Efteling en Hardcore? Dat past niet echt, je hebt wel gelijk in de attracties, dat die rustiger worden.

    Maar het is een leuk programma zie ik wel, ik heb er zin in.

    Vogel Rob

  • Gemma

    Prins Maurice schreef:

    >

    > Oh ja, geweldig nieuws trouwens dat e i n d e l i j k de Rode

    > Neuzen Reis weg is! :D

    O nee o nee …….. :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:( WAT EEN DRAMA!!!!!!!!! O dat vind ik echt niet leuk :(:(:(:( *****bezuinigingen…

  • Justice27

    Wat zou er op die verrassingsavond te zien zijn? Ik hoop (uiteraard) op een optreden van Hans Klok! Wat was vorig jar de verrassing? Wàs er toen ook een verrassingsavond? Weet iemand dat?

  • Angie

    Volgens mij was er vorig jaar geen verrassingsavond. Alle avonden hadden een van te voren vaststaand thema. Ik weet echter niet alle thema's meer uit m'n hoofd.

  • Gemma

    Angie schreef:

    >

    > Volgens mij was er vorig jaar geen verrassingsavond. Alle

    > avonden hadden een van te voren vaststaand thema. Ik weet

    > echter niet alle thema's meer uit m'n hoofd.

    Nee vorig jaar was er geen verrassingsthema….. Toen had je brabants en hollands levenslied… Back to the eighties…. Meidenpop…… Songfestival….. Musical….. Jong talent…..en Europa avond volgens mij….

    Het lijkt me iig niks: zo'n verrassingsavond……Straks blijkt het enorm tegen tev allen !!!!! Maar goed……. We zullen moeten afwachten……….