Eftelingkennistest vervolg

• Tine

Hai prikkers,

Heb eens de berichten doorgelezen en ik zie de topic over de eftelingkennistest staan. Komt daar nog een vervolg op?

Ik vind hem wel leuk, maar het is jammer dat ie op deze manier ver weg zakt.

Wie was er ook al weer mee begonnen, Justice27 toch?

Groetjes

Efteltientje :-)

• Justice27

Eerlijk gezegd geen idee meer wie er precies mee begonnen is, maar ik wil hem best voortzetten!

Vraag die beantwoord wordt in het jubileumboek van de Efteling, dat ik helaas niet bezit, maar wie weet iemand anders wel: Vanaf welk jaar lag het idee om Villa Volta te bouwen al bij de Efteling op tafel en wat was de voornaamste reden dat het steeds van tafel werd geschoven? En wat was de reden dat het uiteindelijk wel gerealiseerd werd? Succes!

• remco

Hoi Tine

Ik ben met de Eftelingkennistest begonnen,leuk dat je met het vervolg hierop komt

Ik doe natuurlijk weer mee.

• robbin

vraag 1

heolang is de baan vand e droomlvucht ??????????/

• Vogel Rob

robbin schreef:

>

> vraag 1

>

> heolang is de baan vand e droomlvucht ??????????/

Ik wil niet veel zeggen, maar Justice27 had al een vraag gesteld, dus dat was de eerste vraag, het is wel zo handig als we eerst de ene vraag beantwoorden en dan pas een andere vraag gaan stellen, anders heb je 5 vragen lopen en dat wordt het er niet leuker op.

Ik zal de vraag van Justice27 nog even herhalen:

Vanaf welk jaar lag het idee om Villa Volta te bouwen al bij de Efteling op tafel en wat was de voornaamste reden dat het steeds van tafel werd geschoven? En wat was de reden dat het uiteindelijk wel gerealiseerd werd? Succes!

Ik zal hier wel meteen antwoord op geven: De plannen lagen er al vanaf 1974, maar waarom het er niet kwam en later wel, dat weet ik niet.

Vogel Rob

• Cindy

In het boek ‘De Efteling kroniek van een sprookje’ staat het volgende beschreven over VillaVolta. ‘Men maakt zich in de bestuurskamers van de Efteling zorgen over de attractiewaarde. Omdat Villa Volta de wereld op zijn kop zet en dat nog eens versterkt met illussies en muziek. Tevens is de techniek nog onbekend.’ ‘Desondanks blijven er mensen in VillaVolta geloven.’ Mogelijk geeft dit antwoord op jullie vraag :-)

• Justice27

Klopt, er waren diverse redenen warrom het steeds van tafel werd geschoven. Ten eerste, zoals al aangegeven door Cindy, twijfelde men of de attractie wel in de Efteling zou passen en of het wel door het publiek gewaardeerd zou worden. Maar de tweede reden was eigenlijk nog belangrijker, namelijk: er was op dat moment nergens ter wereld een bedrijf dat de bouw ook kon realiseren!

Toen Villa Volta gebouwd werd, was dit door het eerste bedrijf dat dit ook echt kon realiseren en dat ook voor het eerst deed; ofschoon er dus in andere parken ( zoals Phantasialand) soortgelijke attracties staan, is Villa Volta eigenlijk het prototype!

Mede daarom ook is er nog erg lang getwijfeld over de uitvoering, maar hoeraatje voor Ton van de Ven, die heeft zich ingezet voor de realisatie. Vandaar wellicht ook het portret van hem naast Hugo?

Er is nog meer over dit alles bekend, degenen die me hierin nog aan kunnen vullen, ga je gang!

Groetjes,

Justice27

• Cindy

Geen aanvullingen meer.. maar heeft er nog iemand een interessante vraag :-) Ik vind dit wel erg grappig

• remco

heb nog geen goed antwoord gegeven op een vraag maar zal dan toch voor Cindy een vraag stellen.

Sinds wanneer staat ezeltje strekje in de Efteling??

• Eftelfreak

Vanaf 1956.

Hij is in 1984 van de speeltuin naar het Herautenplein verplaatst.

Volgende vraag :

In welk jaar stond het thema “The 50's” centraal ?