Foto's Efteling 10 juni 2005

• Angie

Vandaag was het weer Eftelingtijd! Het was gezellig druk in het park, maar nergens lange wachtrijen. Het weer werkte ook goed mee. Weliswaar geen 33 graden deze keer, maar gewoon een aangename temperatuur en zonnig. Alleen in de middag een kort buitje.

Van de bouwontwikkelingen bij de Vliegende Hollander heb ik niet veel kunnen zien, aangezien de Pegasus ?s morgens in storing stond. ?s Middags deed hij het wel weer, maar toen had ik geen zin meer om terug te gaan naar het Ruigrijk.

Vandaag twee keer naar de Sprookjesshow in het theater geweest. Hij was echt fantastisch vandaag. Het lijkt wel of die show nog steeds beter en leuker wordt. Voor mij was het in ieder geval de leukste voorstelling die ik tot nu toe heb gezien dit seizoen. De cast van vandaag was naar mijn smaak vrijwel perfect. Op de burgemeester na helaas (Ferry was er dus niet). Verder een voor mij nieuwe fee en een nieuwe Karen. Beiden deden het overigens uitstekend. De fee was erg enthousiast. Zo enthousiast dat het toverstafje uit haar handen vloog in de voorstelling van 12.30 uur. Maar de show werd naar mijn idee toch gestolen door de boekhouder/Gustav. Deze was echt super!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een enthousiasme straalt die jongen uit en wat een humor brengt hij in de show. Echt geweldig. Overigens werd de show van 17.00 uur gespeeld door slecht 15 acteurs en actrices i.p.v. de gebruikelijke 16. Hierdoor waren er slechts twee danseressen met bezem op de boerderij en ontbrak er één zwaantje aan het einde van het sprookje van het Lelijke Jonge Eendje.

Maar genoeg gepraat. De foto?s:

Het paadje bij het bruggetje ?s morgens om 9.30 uur.

Het paadje bij het bruggetje ?s middags om 12.00 uur.

Er is niet alleen een paadje naar het bruggetje gelegd. Het paadje is volledige doorgetrokken naar de andere kant, dus richting Fata Morgana. Ik vind het super dat ze dit paadje zo hebben aangelegd.

Hetzelfde paadje, maar nu ?s middags om 17.30 uur. Hier is het dus klaar.

Inmiddels is de meeste lentedecoratie uit het park verdwenen. Zo ook het schuurtje met de schapen/lammetjes.

Deze zijn er nog volop. In alle soorten en maten.

LET OP: Er volgt nu een ?natuurreportage?.

Aangezien ik ze zelden tegenkom in het echt, kon ik het niet laten deze bonte specht uitgebreid te fotograferen. Onderstaande foto?s zijn gemaakt bij de uitgang van de Pegasus, aan de achterkant van de Kombuys. Ook de Eftelingmedewerkers die daar aan het werk waren, waren verrast bij het zien van deze vogel. Schijnbaar laten ze zich dus ook in de Efteling niet al te vaak zien. Ik had ze er althans nooit eerder gezien.

Later bleken ze zelfs met z?n tweeen te zijn en zaten ze in deze boom bij de Python.

Voorkant van de Kombuys.

Het Heksenpad.

Dit fototipbordje had ik twee weken geleden over het hoofd gezien.

• Robin

je foto's zijn weer top

• Dennis Swiers

mooie foto's angie….en ik weet welke boekhouder je bedoeld hoor :p

• Angie

Ik nu ook ;-).

• guido

Morgen ook maar even op zoek naar de bonte specht….Niet voor mij, maar voor m'n vrouw, een echte vogelfanaat.

• John

Angie schreef:

Overigens werd de show van 17.00 uur

> gespeeld door slecht 15 acteurs en actrices i.p.v. de

> gebruikelijke 16.

Klopt, andere verplichtingen van 1 speelster, dat is afgelopen week al eerder het geval geweest bij de laatste show.

Mooie foto's Angie vooral van die specht, en het paadje daar heb je een mooie foto- tr van gemaakt.

Al is het maar een paadje, het zijn nieuwe ontwikkelingen in de Efteling en daar ben ik nou eenmaal dol op.

Groet John

• Angie

John schreef:

>

> Klopt, andere verplichtingen van 1 speelster, dat is

> afgelopen week al eerder het geval geweest bij de laatste

> show.

O, zat het zo. Bedankt voor de toelichting. Ik was er al min of meer vanuit gegaan dat één van de speelster geblesseerd was geraakt tijdens de tweede of de derde voorstelling en daarom niet mee kon doen bij de laatste voorstelling.

• Justice27

Prachtig, die specht. Geen wonder dat ze graag in de Efteling zijn. Ik heb bij de Pegasus achter ook al eens twee pluimstaart Eekhoorntjes gezen, wat een schatjes zijn dat.

Zucht…. als reïncarnatie echt bestaat wil ik wel terugkomen als diertje in de Efteling! ;-)

• Nanne

Angie, weer een superleuk verslagje en foto's! ik ga volgende week zondag weer eens heen!

leuk die specht, en ik meen me te herrinneren dat er eerst een asfaltpaadje was van en naar het bruggetje, maar met de komst van het theater is dat toen weggehaald en lag er geen pad meer heen, maar een grasveld. en nu wel maar dan van grind. leuk. en die specht is mooi!

ik loop je steeds weer mis! hoop je snel weer te spreken!

• sprookjesfeestfan

leuk foto

groetjes samantha