Foto's 11 juni 2005

• guido

Vandaag voor het eerst sinds 3 weken weer geweest en gelijk m'n nieuwe camera mee (eindelijk digitaal). Dus flink wat plaatjes geschoten (200+) waarvan ik er hier een aantal met jullie deel. Misschien wat veel voor een eerste keer, maar hou dat maar op enthousiasme ;)

Grtz,

Guido

En ook wat van de natuur natuurlijk :D Ik kon alleen de bonte specht niet vinden :'( Ach, morgen weer een kans.

• Roosje

TOF zeg!

• Robin

mooi foto's

• Angie

Goeie foto's Guido. Zo te zien beschikt je nieuwe camera over behoorlijk wat digitale zoom. Leuk om te zien dat de roze duif weer is waargenomen. Gisteren zag ik hem nergens :-(. Ik heb zelfs duivenvoer gekocht in de hoop dat hij dan wel zou komen, maar nee hoor. Ik was dus al bang dat hij weg was, maar vandaag was hij er dus weer. Ik vind je natuur/vogel reportage sowieso heel geslaagd. Vooral het roodborstje en het ‘bozige’ koolmeesje zijn prachtig geworden. Deze dus:

• guido

Tot mijn spijt (eigenlijk geluk) moet ik bekennen dat er op mijn camera geen digitale zoom zit. Alle zoom die je ziet is optisch….dat krijg je met een spiegelreflex. De online foto's zijn trouwens met een factor 35 in kwaliteit verkleind. Van 6 megapixel naar 0,174 megapixel.

Dat koolmeesje is er 1 uit een serie van 6, maar dit was de enige waarop je wat actie ziet. Het is trouwens niet echt ‘bozig’ denk ik, het was meer iets van ‘zingerig’.

Jij had gisteren de foto's van de bonte specht gemaakt, toch ? Waar precies zit ie ? Ik ben heel de middag op en neer aan het lopen geweest om 'm te vinden. Maar geen geluk gehad.

Hoe krijg jij trouwens zowel de rand van het fototipbordje als de achtergrond scherp. Vaak geprobeerd vandaag, maar niet gelukt.

• Angie

O, ik bedoelde ook optische zoom hoor. Ik zie nu pas dat ik digitale zoom heb geschreven in mijn eerste reactie. Stom… Die bonte specht zat gisteren bij de uitgang van de Pegasus. Ik denk dat ik mazzel heb gehad gisterenochtend. Ik ging de uitgang van de Pegasus in om foto's te maken van de Kombuys. Aangezien de Pegasus zelf in storing stond, was het ontzettend rustig daarachter en zodoende liet die specht zich van heel dichtbij zien. Ik was de enige daar met twee Eftelingmedewerkers die bezig waren bij de Kombuys. Later bleken er overigens twee bonte spechten te zitten. Ze zaten toen in een boom waar je langs komt als je naar de ingang van de Pegasus loopt.

• laafboy

ziet er allemaal heel mooi uit toppie

• guido

Ik heb ze vandaag allebei gezien en op de foto :D maar die moet ik nog ff op m'n pc zetten.

Verder was het vandaag een stuk minder druk dan gisteren. Gisteren was er 1 of ander bedrijf waardoor toen wij om 12:30u het park binnen kwamen nergens eten te krijgen was tenzij je een uur in de rij wilde gaan staan. Vandaag gelukkig nergens hoeven te wachten. Zelfs het sprookjesbos kende geen wachttijden ;-)

Donderdag weer…..als het weer het toelaat.

• Angie

guido schreef:

>

> Ik heb ze vandaag allebei gezien en op de foto :D maar die

> moet ik nog ff op m'n pc zetten.

O, ik ben heel benieuwd. Met de zoomfactor van jouw camera moeten ze er vast heel goed op staan. Snel je foto's op je pc zetten en vervolgens hier op het prikbord uiteraard.