HEKSENPAD!!!!

• stannekke

hallo,

het is lang geleden dat ik hier wat heb neer gezet en ook dat anderen er wat bij hebben gezet. da vink wel jammer.

ik heb er zelf ook geen tijd voor gehad.

maarre kunnen jullie mij misschien meer info geven van het heksenpad. wat voor nut het heeft. waar het uit komt. en of er dingen gebeuren.

volgens mij heeft het alleen voor nut voor de sier als ware.

groetjes stanley

• Angie

Hoi Stannekke, het heksenpad heeft inderdaad geen specifieke functie. Het is voorafgaand aan het seizoen 2004 aangelegd. Het begint bij het Spookslot en loopt door het bos naast het Spookslot naar het pad langs de Gondolettavijver. Ongeveer in het midden bevindt zich een soort ‘kring’ of cirkel. Verder is er bij één boom tussen de wortels een spiegel geplaatst. Het is een lekker rustig pad; je komt er bijna nooit iemand tegen en vanaf het pad heb je mooi zicht op het Spookslot.

• stannekke

ok dank je angie

• Eftelfreak

Dit pas heeft er overigens al een hele tijd gelegen hoor.

Toen op de plek van de pagode nog een evenementen terrein was liep dit pad er ookal. Echter is dit pad in 1994 opgeheven.

• Angie

Hoe liep het pad dat jij bedoeld dan precies Eftelfreak? Ik kan me daar namelijk helemaal niets van herinneren. Heb je toevallig ook een foto van dat evenemententerrein? Ik dacht eigenlijk meer dat dat evenemententerrein op de plaats van de Brink had gelegen i.p.v. op de plaats van de Pagode.

• John

Angie schreef:

Ik dacht

> eigenlijk meer dat dat evenemententerrein op de plaats van de

> Brink had gelegen i.p.v. op de plaats van de Pagode.

Dacht ik ook, in onze eerste abojaar traden daar Samson en Gert op met een show.

• calimero

Er zijn meerdere evenementen terreinen geweest binnen de efteling.

Op de plaats van de brink , daar traden Samson en Gert op met op het podium een groote nepkaas waar samson uitkwam.

Ook het terrein waarnu het theater is gebouwd. Daar was vroeger, denk 20 jaar geleden de show a way of life, moesten groepen deelnemers tegen allerlei vreemde figuren strijden op een hindernis parcour,,was tv programma en sterrenslag werd op deze twee terreinen op genomen. Ook in de hoek waar de promenade begint bij de roeivijver was vroeger een podium om ter land ter zee en in de lucht op de nemen. Ik heb geen foto's er van maar volgens mij staan er enkele foto's in het jubileumboek van 50 jaar efetling.

• Doortje-Efteling

samson en gert was voor t laatst toen ik mijn eerste camera kreeg :D

dat kan je nog op veel van mijn eerste foto's terugzien… die heb ik op het kleinste formaat (eentje kleiner dan standaard) laten afdrukken… ik moest namelijk het ontwikkelen afdrukken en rolletjes zelf bbetalen en ik wou t dus goedkoop houden :P

maar mijn vraag is: toen stond daar achter het spookslot een blokhut, dat weet ik nog… maar van dat pad herrinner ik me niets, terwijl ik toen toch al jaren een aboi had, heeft er iemand foto's van: het pad, de blokhut of (herel toevallig als je ze hebt :P) foto's van mij of mijn zusjes bij samson en Gert… ik heb die show dat jaar ongeveer 100 keer gezien dus dr is vast wel iemand die zo'n foto heeft :) zou wel heel gaaf zijn om dat terug te zien

• calimero

Er stond inderdaad een blokhut achter het spookslot. Dit was een proefblokhut om te kijken of men die later in het vakantiepark kon bouwen. Deze is 1 of 2 jaar geleden pas weggehaald.