Is het jullie ook opgevallen dat er in het Ruigrijk nogal wat maritieme atracties staan, zeker met de komst van DVH lijkt het erop dat dit deel van het park een “waterrijk gebied” gaat worden. Alleen vind ik wel dat er dan enkele aanpassingen moeten plaatsvinden, zoals:
De Game Gallery moet verdwijnen en op deze plek komt de volgende atractie: “Het Kraaiennest”: een 20 meter hoge mast van een schip die uit het water steekt waar men een vrije val vanaf kan maken. (eerst langzaam naar boven wordt getakeld aan een soort van touw die aan het kraaiennest is bevestigd) Boven in het kraaiennest staat een soort van matroos (pop) die kijkt of er geen vijandige schepen naderen.
D'Oude Tuffer wordt verplaatst en komt in de buurt van het Anton Pieckplein te staan. Op de lege plek van de oltimerbaan komt een waterparcour waar men met een soort van waterfiets het traject af moet leggen (met veel watervallen en kronkeligge bochten.
Ook verdwijnen de radiografisch bestuurbare bootjes en op deze plek komt een enorm groot scheepsanker te liggen. En in het water komen grote zoutwater vissen, die tussen wrakstukken van gezonken schepen zwemmen. Het ernaast gelegen horecapunt “Likkebaerd” wordt vervangen door de naam “t Anker” en wordt ingericht als een visserscafe zowel aan de binnen als aan de buitenkant.
Het nabij gelegen stationnetje groter maken en er een mooi overdekt Pieckeriaans station van maken met enkele zeevaart atributen aangekleed.
Dit past volgens mij beter bij elkaar, zodat alles wat meer op elkaar afgestemd is.
Verder heb ik nog een ideetje voor bij het Reizenrijk: Een grote klimtoren met als naam “De Toren Van Babel” waar kinderen doormiddel van allerlei spannende gangen naar boven kan klimmen en naar beneden kunnen glijden (zie het boek Kroniek van een sprookje blz 20 linksboven)
Sprookjesdromer