ruigrijk aanpassen!

• Sprookjesdromer

Is het jullie ook opgevallen dat er in het Ruigrijk nogal wat maritieme atracties staan, zeker met de komst van DVH lijkt het erop dat dit deel van het park een “waterrijk gebied” gaat worden. Alleen vind ik wel dat er dan enkele aanpassingen moeten plaatsvinden, zoals:

De Game Gallery moet verdwijnen en op deze plek komt de volgende atractie: “Het Kraaiennest”: een 20 meter hoge mast van een schip die uit het water steekt waar men een vrije val vanaf kan maken. (eerst langzaam naar boven wordt getakeld aan een soort van touw die aan het kraaiennest is bevestigd) Boven in het kraaiennest staat een soort van matroos (pop) die kijkt of er geen vijandige schepen naderen.

D'Oude Tuffer wordt verplaatst en komt in de buurt van het Anton Pieckplein te staan. Op de lege plek van de oltimerbaan komt een waterparcour waar men met een soort van waterfiets het traject af moet leggen (met veel watervallen en kronkeligge bochten.

Ook verdwijnen de radiografisch bestuurbare bootjes en op deze plek komt een enorm groot scheepsanker te liggen. En in het water komen grote zoutwater vissen, die tussen wrakstukken van gezonken schepen zwemmen. Het ernaast gelegen horecapunt “Likkebaerd” wordt vervangen door de naam “t Anker” en wordt ingericht als een visserscafe zowel aan de binnen als aan de buitenkant.

Het nabij gelegen stationnetje groter maken en er een mooi overdekt Pieckeriaans station van maken met enkele zeevaart atributen aangekleed.

Dit past volgens mij beter bij elkaar, zodat alles wat meer op elkaar afgestemd is.

Verder heb ik nog een ideetje voor bij het Reizenrijk: Een grote klimtoren met als naam “De Toren Van Babel” waar kinderen doormiddel van allerlei spannende gangen naar boven kan klimmen en naar beneden kunnen glijden (zie het boek Kroniek van een sprookje blz 20 linksboven)

Sprookjesdromer

• Eftelfreak

Nee zeg :S een freefall in de Efteling da's nou precies wat het park absoluut niet kan gebruiken. :r

• Sprookjesdromer

Zeg Eftelfreak, waarom kom jij zelf nooit eens met een idee, inplaats van een ander gelijk af te kraken. Je kunt ook op een vriendelijkere manier je mening uiten.

Met vriendelijke groet,

Sprookjesdromer

• Nanne

nou sprookjesdromer, op zich vind ik het thematiseren in zeemansstijl wel leuk bedacht, maar die free-fall is zo fout, dat hoort niet thuis in dit park. de oldtimers mogen in iedergeval niet weg, en de bootjes kunnen ze best een opknapbeurt geven. ook de game gallery hoeft van mij niet weg, maak er eerder een gethematiseerd efteling stuk van met efteling spellen en prijsjes, dat is veel leuker.

alleen ik denk wel dat het ruigrijk dan niet echt zijn naam eer aandoet als je alles in zeemansstijl maakt….

• richjuh

ik denk dat het beter is om kwa thema piraten voor DVH en et horeca punt te houden de game gallery word gedeeltelijk overdekt en de spellen meer in efteling stijl de halve maen blijft waar die staat en de oude tuffers ook de bootes worden vervangen door oude zeilschepen (met motor) waar je gratis mee kan varen de ingang van de pegasus word precies aan de andere kant gelegt dus op de brug zo kan je lekker naar de DVH kijken terwijl je aan het w88ten ben :)

• Jacko

Tuurlijk zou een freefall wel in de Efteling passen, waarom niet?

Ze moeten het natuurlijk wel de juiste thematisering geven en dan natuurlijk een indoor freefall zoals bijv. het principe van de Tower of Terror.

• Eftelfreak

Het gaat de laatste tijd toch al de verkeerde kant op dus een freefall zal daarniet veel meer goeds aan doen. Komt nog bij dat ze niet meer boven de boomgrens mogen bouwen dus dan word het sowieso al moeilijk :D

• Jacko

Misschien zou men de grond in kunnen?? ;)