Nooit gedacht dat ik het zou zeggen....

• Justice27

…..maar ik ben zaterdag naar attractiepark Slagharen geweest en het was echt erg leuk. Ik was daar ongeveer 12 jaar geleden voor het laatst geweest en toen had het niet zo'n beste indruk bij me achter gelaten. Maar via E-bay hebben we een kaart gekocht die entree geeft aan 4 personen (kost je normaal 4x 18= 72 euro en we betaalden op E-bay voor die kaart ? 6,80!!!) en dat was zo goedkoop dat we toch maar eens gingen.

Mijn schoonouders wonen er niet ver vandaan, dus wij met zijn drietjes en mijn schoonvader wilde ook wel mee. iet te geloven hoe dat park veranderd is in de gunstige zin. Alles ziet er nu netjes uit, voor jong en oud wel wat wils.

Het is natuurlijk geen Efteling, ik mis het groen, de wandelpaden die de Efteling wel heeft en de sprookjes. En alles staat, door het ontbreken van dat groen wel erg dicht op elkaar. Maar de meeste attracties zijn leuk, er is genoeg te beleven. Voor een dagje uit zeker niet verkeerd.

EN: Grootste pluspunt waarvan ik al jaren roep dat ze dat bij de Efteling ook ein-de-lijk eens in moeten gaan voeren: Je krijgt bij binnenkomst een kaart waarmee je hetzelfde seizoen nog een keer terug kan komen (met 6 personen maar liefst) en een kaartje kost je dan maar 10 euro.

Een leuke dag gehad en echt blij verrast! Efteling blijft natuurlijk wel nummer 1!

;-)

Groetjes, Justice27

• Nanne

leuk om te lezen, ik ben er ooit een keer geweest en vond het toen best een leuk park, maar er waren wel veel kermisatracties vond ik en toch best veel misselijkmakende dingen, waar ik niet erg tegen kan. ook hadden wij een hele koude dag uitgezocht en dat was minder. ik weet niet of ik er ooit nog eens heen zou willen. maar het klinkt wel goed.

ik herrinner mij nog wel een soort van diepzeebol en dan ging je overal langs zeedingen, neptunes en zeemeerminnen enzo, ik weet niet hoe die stractie hette maar dat vond ik erg leuk en ik vond de monorail daar leuk. (note: ik was toen ongeveer tussen de 8 en 11 jaar volgens mij, dus al lang terug!)

• Justice27

Ja, dat diepzee gedeelte met die bollen is er ook nog en de monorail ook. Er is een kabelbaan, die vond ik ook erg leuk. De achtbaan daar is verraderlijk! Van een afstand ziet hij er simpel en bijna een beetje aftands uit, maar, woei, wat viel dat tegen! Als je boven bent gaat hij niet recht omlaag zoals bij de Python als je de looping ingaat, maar hij draait gelijk, dat is al een hele sensatie en hij gaat, naar mijn beleving in ieder geval, echt hard!

Verder inderdaad veel attracties die je ook op kermissen terugvindt, zoals een vrije val van een enorme hoogte. (Dat durfde ik niet, mijn man is er 4x in geweest….) Maar alles oogt leuk en: de prijzen zijn echt voordelig, zeker als je vergelijkt met de Efteling. Voorbeeld: In de Efteling ben je € 3,50 kwijt voor een hotdog, in Slagharen heb je er twee voor € 2,30!

En het aanbod is erg gevarieerd. Handig is ook de supermarkt die midden in het park staat, voornamelijk voor de bungalowgasten. Lachen trouwens, je kunt er ook in een wigwam logeren! Of in een bungalow, waar je gedurende je verblijf een privé pony hebt!

Misschien doe ik dat ook nog wel eens, mijn zoontje zag de wigwams en vond ze helemaal het einde!

• Stefanie

Hm, misschien komt het omdat ik helemaal verknipt ben aan de efteling, maar ik vind Slagharen echt 3 keer niks.

In de herfstvakantie van vorig jaar zijn wij er naartoe geweest voor mijn verjaardag en hebben we daar 2 nachten in een bungalow geslapen. Dat viel ff tegen!

De bungalow zelf stonk behoorlijk en meerdere mensen hadden hier last van. Ook het entertainment in de verschillende zalen/restaurants viel behoorlijk tegen. Het personeel was erg onvriendelijk en als klap op de vuurpijl was het zwembad ook nog eens niks. Er lagen bij de kleedhokjes overal papiertjes en etensresten, het uiteinde bij de glijbaan is erg ondiep (heel pijnlijk aangezien je nogal met een hoge snelheid van de glijbaan komt) en bij 50 man is het zwembad al zo goed als vol.

Het kan ermee te maken hebben dat wij er een weekend zaten, i.p.v. een dag, maar voor mij hoeft het daar echt niet meer.

• irmpie

Ook wij zijn vorig jaar herfts naar Slagharen geweest, in een huisje met een pony. De kinderen (4 en 6) vonden het heel erg leuk. Het atractiepark zelf vonden ze toch wel minder, overal moesten ze gemeten worden. De leuke atracties mochten ze dus niet in omdat ze te klein zijn. In de Efteling is het alleen bij de python en de vogel rok meten, dit is ook niet leuk maar je verdient wel een leuke stempel op je hand als je 1.20 m bent.

• eftelingetje

heey mensen..

ik ben een paar jaar geleden ook in slagharen geweest.. we sliepen toen in wigwams.. alleen we hadden 1 nadeel: het was heel erg warm en het was ongeveer 40 graden in de wigwam.. maarja.

Verder vond ik het park opzich ook wel heel leuk.

Ik vond dat ze dat speeltuintje met glijbanen enzo met water ook heel leuk hadden verzonnen voor de kleinere kinderen.

Maar toch blijft de efteling voor mij nummer 1..!!

De efteling is ook veel groter dan slagharen.. ( denk ik )

en bij de efteling zijn er meer dingen Gemaakt enzo..en bij slagharen hebben ze zo maar wat attracties neer gezet.. maar verder vind ik slagharen ook wel leuk hoor…!!!

doeii groetjes eftelingetje