Oud-Efteling directeur begint nieuw avontuur

• Fakir

Cruiseschip Norway wordt attractie

Maandag 20 juni 2005 - Amsterdam ? Amsterdam krijgt het grootste amusementscentrum van Nederland: de SS Norway. Het schip moet vanaf volgend jaar als Amster Dame permanent aanmeren bij de vroegere NDSM-werf om daar jaarlijks een half miljoen bezoekers te trekken.

Vorig jaar al lanceerde een groep investeerders onder leiding van oud-Efteling- en oud-Endemol-directeur P. Beck het plan de Norway naar Amsterdam te halen. Inmiddels heeft de groep het 45 jaar oude schip gekocht van de Amerikaanse eigenaar, Norwegian Cruise Lines. Wat de vermogende particulieren die anoniem willen blijven, voor het schip hebben betaald, is niet duidelijk. Vorig jaar rekende initiatiefnemer Beck op een totale investering van zestig miljoen euro. Voor het plan is particulier geld beschikbaar, maar er wordt ook geld geleend. De Norway is met 315,5 meter, na de vorig jaar opgeleverde Queen Mary II, het op een na grootste cruiseschip ter wereld.

Bron: Brabants Dagblad

• Justice27

Wauw! Ik zou sowieso het schip al eens willen zien! Het grootste schip waar ik ooit op geweest ben was de Admiral of Scandinavia, van IJmuiden naar Newcastle….

Bij het verhaal zie ik zo'n soort loveboat voor me met zwembad, shuffleboard en dat soort dingen…..

• secuman

Hey wat leuk joh zo een boot,

heeft hier iemand misschien nog meer info over of wat links, ik kan namelijk hier niets over vinden.

alvast bedankt\