Tripreport 20 juni 2005

• Angie

Vandaag de Efteling bezocht. Een voor mij ongewone dag om de Efteling te bezoeken. Het was er, zoals te verwachten was, warm. Héél erg warm. Daarnaast was het ook nog eens tamelijk druk vond ik, iets wat ik eigenlijk niet had verwacht. De drukte werd volgens mij vooral veroorzaakt door het bijna volle busparkeerterrein, aangezien het ?gewone? parkeerterrein slechts voor de helft gevuld was. Het schoolreisjesseizoen is blijkbaar nog niet ten einde. De wachtrijen waren dan ook vooral lang bij attracties als de Python, Pegasus, Bob en uiteraard de Piranã.

Ik heb niet zo heel veel foto?s gemaakt vandaag en ze waren ook niet echt fantastisch geworden vond ik. Bij deze dus slechts een paar foto?s van vandaag.

Eén van de nieuwe borden die bij de diverse horecagelegenheden zijn geplaatst.

Het anker bij de Kombuys. Ik weet niet of dit de definitieve plaats er van is.

De Kombuys was vandaag overigens nog niet geopend :-(. Wel jammer, want ik ben benieuwd naar het aanbod van dit nieuwe horecapunt, al zal het wel het gebruikelijke aanbod zijn verwacht ik.

Ook geen nieuwe Pythontreinen vandaag.

?s Middags werden de bezoekers van de Python reeds bij de ingang ?tegengehouden?. Slechts af en toe ging het hek open en mocht er een groepje mensen de wachtrij betreden. Het is mij niet duidelijk geworden waarom dit was.

De Eftelingmedewerker met de megafoon riep vooral dat er niet gedrongen mocht worden op de momenten dat het hek geopend werd.

De picknickweide werd flink beregend in een poging het gras enigszins in leven te houden. ?s Middags waren er veel mensen die hier een verkwikkende ?douche? namen.

In de loop van de dag waren alle lantaarnpalen hier geplaatst. Ik vind het tof dat er aan dit stukje Efteling de laatste tijd zoveel aandacht is besteed. Eerst de aanleg van het paadje naar het bruggetje en nu die lantaarns.

• John

Erg leuke foto's Angie.

En wat die Python toegang betreft, zou het kunnen zijn dat ze aan het toegangspoortjes begonnen zijn om deze aan te passen voor de aankomende nieuwe treinen.

Ik kan me indenken dat men dan geen massa mensen gelijk kan toelaten met die werkzaamheden.

De Kombuys nog niet open,…..maar de week is nog niet om.:)

Groeten John

• ikke

vanwege die hitte in de wachtrij doen ze het hek dicht!

je heb geen schaduw als je bij de python in de wachtrij staat.

overgens was later op de middag hek wel open (was z'n 15 minuuten wachten toen)

• Angie

Ik begreep net uit een tripreport op Eftelist dat de situatie bij de Python te maken had met de warmte in de ‘echte’ wachtrij. Er zouden daar één of meerdere mensen zijn flauwgevallen, waar ik me wel iets bij voor kan stellen. Het was echt loei heet in de Efteling.

Nu moet jij de rest van de week maar iedere dag gaan kijken of de Kombuys al open is John ;-). En natuurlijk de eerste foto maken van een geopende Kombuys.

• John

Angie schreef:

> Nu moet jij de rest van de week maar iedere dag gaan kijken

> of de Kombuys al open is John ;-).

Komt goed, ..liever in de Efteling zweten als op kantoor.:):D

• Gemma

Lueke foto's! maarrrrr…….. ik mis ‘een bepaald persoon’ op de foto's :(:(

;)

• Angie

Ja, ik weet wie je bedoelt ;-). Hij zei me nog uiterst vriendelijk gedag toen ik hem tegen kwam op het Herautenplein. Er deed zich echter geen goede gelegenheid voor om een foto van hem te maken en ik ben niet naar zijn feestje geweest.

• Dennis Swiers

schandalig!!!!!!!!!!

maar mooie foto;s hoor

• doortje-efteling

Gemma schreef:

>

> Lueke foto's! maarrrrr…….. ik mis ‘een bepaald persoon’

> op de foto's :(:(

>

> ;)

ik heb foto's van zijn laatste feestje! (als je bedoelt wie ik denk dat je bedoeld, maar ik gok dat ik t wel weet ;) ) je krijgt ze van me als ik de kabel van mijn kamera heb terug gevonden

• Anita

Hele mooie foto's! Ik ga morgen naar de Efteling en ik zal voor jullie kijken of de Kombuys al open is!

Groetjes Anita