ingang sprookjesbos

• per

Zijn er nog mensen die het gevoel hebben dat ze verkeerd het sprookjesbos binnenkomen als ze vanuit het huis van de vijf zintuigen het sprookjesbos inlopen?? Mijn gevoel is dat de echte ingang nog steeds bij de carroussel is:)

• Joep Meloen

Dat is ook zo. Dat is de Officiele ingang van het Sprookjesbos.

• Kim

Ik heb juist het gevoel dat de ingang bij het huis van de vijf zintuigen de enige echte ingang is van het sprookjesbos. De ingang waarbij je de “dansende rode schoentjes” het eerst tegen komt.

Dat komt denk ik, omdat ik de laatste jaren altijd eerst het sprookjesbos binnen ging.

• Angie

De enige echte ingang van het Sprookjesbos is inderdaad die bij de Caroussel. Ik zelf neem ook regelmatig de ingang gelijk na het spoor op de Pardoes Promenade, maar dat is dan alleen om de snelste weg naar Droomvlucht enzo te nemen. Als ik echt het Sprookjesbos uitgebreid wil bezoeken dan begin ik altijd bij de officiële ingang bij de Heksenpoort.

• Gemma

Nou ja, ik denk meer: ‘De kortste route’ Ik denk eigenlijk niet na over het passeren van de ‘echte’ of de ‘eigenlijk-niet-echte’ ingang…

• Prins Maurice

De ingang bij het Carousselpaleis is inderdaad de echte ingang, maar dat komt omdat vóór het Huys van de 5 Zintuigen de ingang bij Villa Volta en Droomvlucht was. Je kwam dus gelijk aan de goede kant van het Sprookjesbos (de originele ingang dus) de Efteling binnen, maar nu kom je aan een andere kant binnen.

Ik weet trouwens niet of de ingang van het Sprookjesbos bij De Rode Schoentjes er vroeger, vóór de Promenade en het Huys ook al was? Of is die er later bijgemaakt?

• Simone

De echte ingang is die het carrouselpaleis, lijtk me duidelijk. De zij-ingang bij de Promenade was er al wel voor de Promenade en het Huis er waren, maar werd toen echt met mondjesmaat gebruikt, vooral door personeel.