hoeveel verschillende pins zijn er?

• ceciel

hallo

ik was een beetje aan het kijken hoeveel verschillende pins er zijn van de efteling

ik heb op de beginpagina al gekeken bij de pins maar die site's doen het niet helaas

ja alleen marktplaats en daar heb ik al een kijkje genomen

maar klik ik op ruilen en 2de hands kom ik op sites die er niets mee te maken hebben

dus wie kan me helpen

door te vertellen hoeveel er zijn

en of er ergens een site is met alle verschillende

ik heb er zelf al een boel en zie even door de bomen het bos niet meer ;)

bedankt alvast

groetjes ceciel

• Angie

Neem eens een kijkje op deze pagina: http://www.efteling.nl/Page.aspx?PageId=118&ParentName=Park&LanguageId=1

Of dit echt alle pins zijn durf ik niet te zeggen, maar in ieder geval wel de meesten volgens mij.

• Silvia

Er zijn zo'n 100 verschillende pins. Heb je gekeken op de site van de Efteling? Kijk daar maar naar de Pinparade, Je ziet dan een heel overzivcht met de pins die er zijn.Op Markplaats kan je soms ruilen/ kopen.EBay en of Qoop die heeft er ook een paar staan.. ikhoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

• ceciel

oke dank je wel

stom van me eigenlijk om niet te kijken op de oficiële site van de efteling

hier kan ik wat mee :)

bedankt

groetjes ceciel

• Justice27

Ik heb ze bijna allemaal, er zijn er een paar die niet op de Eftelingsite staan. Op de Eftelingsite missen nog:

-Kickoff2004, dit in géén officiële, maar wel een officieuze Eftelingpin. Hij is uitgebracht door de Efteling in januari 2004 voor een Belgisch bedrijf, er zijn er daarom slechts 200 van. Hij ziet eruit als de Pardoes Zeven mijls zomerpin, alleen dan zonder lichtjes en linksonder staat heel klein, in het wit, de tekst “Kickoff 2004”.

-De lopende Pardoes staat er één keer op, in werkelijkheid zijn er 4 varianten. Een Pardoes die een zilverkleurige achtergrond heeft, een Pardoes die een zwarte achtergrond heeft, eentje met wat reliëf door opstaande randjes en de vierde weet ik zelf niet!

-De Pandadroom Familypin staat er ook maar één keer op, maar de echte verzamelaar heeft er twee. Bij één pin heeft de ijsbeer een witte buik, die is uit de allereerste serie, alle pins die daarna gedrukt zijn hebben een ijsbeer met een roze buik.

-De eerste motorclubpin van het 12,5 jarig bestaan staat er ook niet op, die is ovaal.

-Van de paarse pin van Pardoes de Tovernar zijn ook 2 versies. Bij de één staat “Sprookjesbos” achterop en bij de andere “Pardoes BV”.

-Van de oude laafserie ontbreekt er een Laaf van de oude serie op de Efteling site, daarom “Laaf 6” genoemd. Dit is een laafpin, ook geel en ovaal, met een laafje erop met een kroontje op zijn hoofd.

-Van de Schatkamer van de Sprookjes zijn ook twee versies, de pin is namelijk een paar jaar geleden opnieuwe uitgegeven in een genummerde oplage.

-Van de Zevenmijls Zomerpin van Pardoes zijn ook 2 versies, je ziet het verschil alleen aan de achterkant. De oude heeft “2003” aan de achterzijde, de nieuwe “2004”.

-De wijzende Pardoes is ook opnieuw uitgegeven, het verschil met de originele is ook aan de achterzijde zichtbaar. Bij de een staat de tekst zonder kader op de achterzijde, bij de ander mèt.

Misschien dat ik nog wat vergeten ben, andere verzamelaars willen me dan vast wel aanvullen!

Groetjes,

Justice27

• ceciel

dank je wel :)

ja mijn zoontje heeft er ook al een boel

hij moet eigenlijk alleen nog de musicals pin's

en dan die wat jij beschreef maar die vind ik niet zo heel erg belangrijk

het moet tenslotte wel leuk blijven

heel erg bedankt

groetjes ceciel