Nieuwe Pythontrein in gebruik

  • John

    Efteling vernieuwt Python met nieuw uiterlijk en nieuwe beleving

    Vanaf vandaag kan de bezoeker de nieuwe Python beleven. De trein heeft een geheel nieuw uiterlijk gekregen; hij ziet eruit als een heuse python met slangenkop en staart. Het ontwerp is van de hand van de Efteling en past perfect in de thematiek van het Ruigrijk. Maar naast een nieuw uiterlijk, heeft de Python een nieuwe zitting gekregen. Doordat de stoelen meer óp het voertuig zitten dan erin, zal men een ritje in deze Python als een nieuwe beleving ervaren. De baan is ongewijzigd gebleven, waardoor de snelheid en duur van de rit hetzelfde zijn. Omdat de Efteling zich nu in haar hoogseizoenperiode bevindt, wilde zij zo snel mogelijk de nieuwe trein plaatsen. De tweede trein volgt binnen enkele dagen. De officiële opening zal half augustus plaatsvinden.

    voor foto's check:

    http://themepark.nl/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=678002&an=0&page=0#678002

  • Reporter

    Efteling vernieuwt Python met nieuw uiterlijk en nieuwe beleving

    KAATSHEUVEL (NIEUWS VAN NEDERLAND) - Vanaf vandaag woensdag 3 augustus rijdt in Nederlands bekendste achtbaan Python een nieuwe trein. Behalve een nieuw uiterlijk, heeft de Python-trein ook nieuwe stoelen gekregen waardoor de gast een ritje als een nieuwe beleving zal ervaren. De vernieuwing is ingegeven door het feit dat de bijna 25-jarige Python een meer gethematiseerd uiterlijk moest krijgen. Alle nieuwe attracties dienen qua beleving en uiterlijk in het thema van het desbetreffende Efteling-rijk te passen. De capaciteit van de nieuwe Python blijft 28 personen per trein en de lengte-eis van de bezoeker blijft 1.20 meter.

    Vanaf vandaag kan de bezoeker de nieuwe Python beleven. De trein heeft een geheel nieuw uiterlijk gekregen; hij ziet eruit als een heuse python met slangenkop en staart. Het ontwerp is van de hand van de Efteling en past perfect in de thematiek van het Ruigrijk. Maar naast een nieuw uiterlijk, heeft de Python een nieuwe zitting gekregen. Doordat de stoelen meer óp het voertuig zitten dan erin, zal men een ritje in deze Python als een nieuwe beleving ervaren. De baan is ongewijzigd gebleven, waardoor de snelheid en duur van de rit hetzelfde zijn.

    Omdat de Efteling zich nu in haar hoogseizoenperiode bevindt, wilde zij zo snel mogelijk de nieuwe trein plaatsen. De tweede trein volgt binnen enkele dagen. De officiële opening zal half augustus plaatsvinden.

    1981: Python grootste achtbaan Europa

    De Python is in 1981 aan het toenmalige attractiepark toegevoegd. De stalen rollercoaster van de Efteling was destijds met zijn 30 meter hoogte, 628 meter lange baan, 2 loopings en 2 kurkentrekkers de eerste stalen en grootste achtbaan van Europa. De topsnelheid van de Python is 85 km per uur en een ritje duurt 2 minuten. Met de aanschaf van de Python was in 1981 zo´n 10 miljoen gulden (4,45 miljoen euro) gemoeid.

  • Mastodon

    Ik vind hem iig erg mooi geworden.

    Cheerz,

    Barry

  • Eftelfreak

    Wat vrselijk on-af die treinjes :S Ziet er werkelijk niet uit :S

  • Vogel Rob

    Ze zien er niet alleen mooi uit, maar ze rijden ook geweldig, heerlijk soepel, je hoort hem bijna niet (conclusie na 7 keer testen, 2e rit voor publiek zat ik er al in), je bent heel erg vrij, omdat je heel veel ruimte hebt, ik vind het supertreinen!

    Maar na 4 keer waren er al problemen, de beugels van het 1e karretje bleven gesloten, ze gingen pas open nadat een medewerker een luchtdrukkastje op het karretje had gezet, want deze beugels gaan met luchtdruk dicht en open, zit dus meteen goed!

    Ik vond het wel raar dat ze 's middags niet met twee treinen gingen rijden, de oude heeft de hele tijd naast de baan gestaan, zelfs toen er een wachtrij van 3 kwartier stond!

    Vogel Rob

  • Justice27

    Mooie foto's John, ik kan niet wachten om hem uit te gaan proberen! Stoelen zien er erg comfortabel uit!

  • Martijn

    Ik kan niet wachten!!!

    Martijn

  • Gemma

    Bah bah bah! Wat vallen die karretjes mij tegen zeg!!! Geef mij de oude maar weer… Ik snap dat men zegt dat je het als een nieuwe ervaring zult beleven (dat is het enige positieve wat ik er over kan melden: je lijkt veel vrijer in die nieuwe karren.) Verder vind ik het echt verschrikkelijk: Het is ‘on-af"(om maar even in de termen van deze prikpagina te blijven) dat was ook het eerste wat ons opviel: het is gewoon letterlijk een vrij lage bak (knieen komen boven de bak uit) met vreselijk zittende beugels en stoelen er op! De stoelen zijn enorm voorgevormd.. Hier moet je echt het perfecte figuur voor hebben wil je er lekker op zitten. De beugels komen bij je oren, waardoor je echt vaak met je oren tegen de beugels aan knalt. (of met je hoofd als je wat kleiner bent)Overigens vond ik het heel zwaar om de beugels te sluiten. Ze waren echt megazwaar!(Kaatje kreeg ’m niet omlaag ;)) Er waren ook nog wel wat problemen met de beugels, maar ja, de monteurs waren niet voor niets de hele dag aanwezig!

    Kortom, naar mijn idee een enorme achteruitgang! Geef mij de vorige treinen maar!

    (mss is dit in een eerste reactie al wel erg negatief, het is natuurlijk ook wel wennen.. Maar dit geeft sowieso mijn eerste indruk weer!)

  • Angie

    Jaaaaaaaaaaaaaaaa, wat een geluk had ik vandaag zeg :-). Ik ging vandaag een dagje met m'n moeder naar de Efteling en laat nu precies vandaag voor het eerst die nieuwe Pythontrein rijden. Helaas rijdt er op dit moment nog maar ééntje, waardoor de wachtrij vanmiddag wederom een uur was. Toen maar gewacht tot ‘s avonds. Om half 8 was de wachtrij een half uur, dus toen maar wel achteraan gesloten. Aparte ervaring hoor zo’n eerste rit in een nieuwe trein. Helaas moet ik constateren dat ik over de nieuwe beugels niet erg tevreden ben. Doordat ze zo hoog zitten en zo dik zijn zie je dus bijna niets meer. Je kunt alleen recht vooruit kijken, maar niet naar links of naar rechts. Hierdoor wordt je (uit)zicht dus erg beperkt. Dit vind ik persoonlijk erg jammer. Verder had ook ik er last van dat m'n hoofd steeds tegen de beugel heen en weer geslagen werd. Niet echt aangenaam. Verder weinig klachten. Ik kon goed zitten in de nieuwe stoeltjes en ook geen problemen met de beenruimte. En over het uiterlijk van de nieuwe treinen: ik vind ze mooi :-).

  • Vogel Rob

    Wie zit daar vooraan links?;)