ALWEER?! Ik ben vorig jaar voor 75 euro het schip in gegaan, dom van me om kaartjes via internet te kopen, maar het leek betrouwbaar…. Maar dit jaar koos ik dus mooi voor een abonnement. Ik heb aangifte gedaan bij de politie, maar natuurlijk nooit eer iets gehoord. Volgens hen zat er een hele bende achter en waren er vele gedupeerden door heel Europa.
De bende ging zo te werk: Ze stalen creditcards en kochten via de Efteling website honderden kaartjes (dan krijg je direct een printje met streepjescode) en zetten die te koop. De kaartjes waren dus goed, maar betaald met een gestolen creditcard. De eigenaar van de creditcard deed aangifte, en gaf aan de Efteling door dat er kaarten gekocht waren. De Efteling blokkeerde daarop alle kaarten met de streepjescodes die met die creditcard betaald waren.
Dus ik kwam met mijn duur betaalde kaartjes bij de ingang en…. een rode lamp, een geluidssignaal en ik moest me melden op een kantoor. Helaas. Ik kon zelf alsnog kaartjes kopen. balen!!! Maar dat gebeurt me echt geen tweede keer meer!!
Ik hoorde dat er ook mensen waren die kaartjes verkochten die al gebruikt waren. Tja, omdat ze niet meer gescheurd worden (mag niet meer van de Arbo, tegen RSI) en alleen gescand worden, kun je niet zien of ze al gebruikt zijn. Vreselijk dat mensen zo oneerlijk zijn!!!