Valse kaarten De Efteling aangeboden

• John

Donderdag 4 augustus 2005 - OOSTERHOUT ? Een 31-jarige Oosterhouter is voor 95 euro benadeeld, nadat hij via een verkoopsite op internet zes toegangskaarten voor De Efteling had gekocht. Tot op heden kreeg hij de kaarten niet.

De man heeft het geldbedrag drie weken geleden overgemaakt, maar daarna niets meer vernomen. De twee e-mailadressen van de verkoper waren niet meer in gebruik.

De politie waarschuwt andere potentiële kopers voorzichtig te zijn bij dit soort transacties, zeker als de aangeboden prijs erg laag is.

bron: BN-de Stem

• Angie

Op Marktplaats worden zeer veel toegangskaarten voor de Efteling aangeboden, maar er verschijnen daar inderdaad ook met enige regelmaat berichten van mensen die de kaarten wel betaald hebben maar ze nooit ontvangen hebben. Ook zie ik daar regelmatig waarschuwingen voor ‘valse’ kaarten. Het gaat dan meestal om kaarten die al gebruikt zijn en als nieuw worden verkocht.

• Miriam

Zo wil je toch niet rijk worden!

Groetjes MiriamAngie schreef:

• Justice27

ALWEER?! Ik ben vorig jaar voor 75 euro het schip in gegaan, dom van me om kaartjes via internet te kopen, maar het leek betrouwbaar…. Maar dit jaar koos ik dus mooi voor een abonnement. Ik heb aangifte gedaan bij de politie, maar natuurlijk nooit eer iets gehoord. Volgens hen zat er een hele bende achter en waren er vele gedupeerden door heel Europa.

De bende ging zo te werk: Ze stalen creditcards en kochten via de Efteling website honderden kaartjes (dan krijg je direct een printje met streepjescode) en zetten die te koop. De kaartjes waren dus goed, maar betaald met een gestolen creditcard. De eigenaar van de creditcard deed aangifte, en gaf aan de Efteling door dat er kaarten gekocht waren. De Efteling blokkeerde daarop alle kaarten met de streepjescodes die met die creditcard betaald waren.

Dus ik kwam met mijn duur betaalde kaartjes bij de ingang en…. een rode lamp, een geluidssignaal en ik moest me melden op een kantoor. Helaas. Ik kon zelf alsnog kaartjes kopen. balen!!! Maar dat gebeurt me echt geen tweede keer meer!!

Ik hoorde dat er ook mensen waren die kaartjes verkochten die al gebruikt waren. Tja, omdat ze niet meer gescheurd worden (mag niet meer van de Arbo, tegen RSI) en alleen gescand worden, kun je niet zien of ze al gebruikt zijn. Vreselijk dat mensen zo oneerlijk zijn!!!

• PeC

Wat een Telegraaf titel zeg…

Dit heeft toch niets te maken met valse kaarten maar puur het feit dat de bieder zo stom is geweest vooraf te betalen en dat hij vervolgens niets heeft gekregen.

Het is triest dat er dit soort oplichters bestaan maar je bent zelf ook niet al te snugger om, tegenwoordig, op deze manier dit soort transacties te doen; door de komst van sites als marktplaats.nl kunnen oplichters tegenwoordig makkelijk de mensen bereiken die ter goeder trouw proberen iets te kopen.

• Stefanie

Dit is dus wat ze noemen; offtopic gaan.

• PeC

Stefanie schreef:

>

> Dit is dus wat ze noemen; offtopic gaan.

:?

Oké dan! Er waren GEEN valse kaarten maar uberhaupt geen kaarten dat heeft dus weldegelijk iets met het topic te maken. Maar goed als jij dit off-topic vindt, be my guest!

• Thomas

offtopic: ach PeC hou toch je mond