Nu al problemen met nieuwe treinen

• Stampgevaar

Ik was vandaag in de efteling en wilde gelijk naar de Python gaan, wat denk je is er een storing. Een van de nieuwe treinen bleef in de spiraal hangen door te weinig snelheid. (let bij de foto's niet op de kwaliteit want ze zijn met een telefoon gemaakt)

Het was daar helemaal af gesloten.

Om 5 uur of zo gingen de hekken weg maar er was nog steeds storing.

Pas om half 7 ging hij weer open alleen met de enige oude trein

Best slecht dat er nu al problemen zijn met de nieuwe treinen!!!

• Angie

Ik vind het erg jammer voor de Efteling en voor Kumbak dat dit vandaag gebeurd is met één van de nieuwe Pythontreinen. Vandaag was de eerste dag dat beide treinen op de baan stonden. Ik ben wel benieuwd welke van de twee treinen vast is komen te zitten. Degene die sinds afgelopen woensdag reed of degene die vandaag voor het eerst reed? Iemand hier die het weet?

Zelf heb ik het geluk gehad dat ik afgelopen woensdag in de Efteling was en dus een ritje heb kunnen maken in één van de nieuwe treinen. Er zullen vandaag vast een flink aantal mensen behoorlijk teleurgesteld zijn geweest, die vandaag voor het eerst een ritje in een nieuwe trein hadden willen maken. Gelukkig dat de oude trein nog paraat was en weer ingezet kon worden, waardoor de Python toch nog open kon gaan vandaag.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder zal gaan met de nieuwe treinen.

• Eftelfreak

Dat noemt men kinderziektes. Niets om je druk over te maken. De treinen hebben een nieuwe techniek en daar moet gewoon nog het een en ander aan gesleuteld worden.

Overigens is dit wat je nu noemt vorig jaar ook gebeurt met een oude trein. Deze kwam naar mijn mening veel te traag de 2e loop uit. Ik heb het opgenomen op video. En toen hij de helix in ging had ik echt zoiets van shit die komt nieteens tot aan het remmenblok zo traag ging hij.

• Eftelfreak

Overigens ben ik stiekem wel blij dat de oude treinen er weer op staan :) vind ik veel mooier :D

• Ronny

Afbreken maar ?? tijd voor iets nieuws

• Angie

Ronny schreef:

>

> Afbreken maar ?? tijd voor iets nieuws

Nee hoor, lekker laten staan en nog flink aantal jaren berijden met de nieuwe treinen.

• hugo v d L D junior

Omdat de Python gesloten was konden er mensen automatisch ook niet naar de pegasus waardoor het bij andere attracties heel druk was. Maar dat kan ook aan andere dingen gelegen hebben. Toen we als eerste in de pyton zaten stond er nog niemand in de wachtrij omdat we er snel waren. Bij het optakelen stond de complete wachtrij helemaal vol in nog geen 2 min.

• Vogel Rob

hugo v d L D junior schreef:

>

> Omdat de Python gesloten was konden er mensen automatisch ook

> niet naar de pegasus waardoor het bij andere attracties heel

> druk was.

Dit kan ook de reden zijn geweest dat Vogel Rok de hele dag met 3 treinen heeft gereden, als compensatie, zelfs toen het rustig was.

Maar ik snap niet dat mensen dan niet naar Pegasus konden, want het pad langs de Pirana was open, dus je kon op twee manieren bij Pegasus komen.

Vogel Rob

• Stampgevaar

Ik wist ook niet dat dat pad open was. Dat was voor de vakantie heel het jaar nog dicht geweest.

• Eftelfreak

Het pad is dicht ivm bouwverkeer voor DVH.