wachttijden?

• Yvonne

Hallo,

We denken er over om as. maandag (15 aug) naar de Efteling te gaan.

Maar twijfelen ook een beetje, omdat het volgens de website dan druk is.

We hebben 2 kleintjes (3 en 1,5 jaar oud), dus gaan vooral voor Droomvlucht, autootjes, Fata Morgana. (en natuurlijk het Sprookjesbos).

Weet iemand hoe de drukte nu is en wat ongeveer de wachttijden zijn bij de attracties?

Volgens mij zijn de eerste scholen al weer begonnen, dat zal ws. al wel wat schelen.

Al vast bedankt voor het antwoorden!

Groetjes

Yvonne

• Angie

Bij ons (Zuid-Holland) beginnen inderdaad a.s. maandag de scholen weer. In ieder geval de basisscholen, dus dat zal zeker wel wat schelen. In Brabant (regio Zuid volgens mij) heeft men komende week nog wel vakantie. Verder hangt het natuurlijk ook van het weer af hoe druk het zal zijn in het park.

Het is sowieso raadzaam om te zorgen dat je er op tijd bent, dus voor 10.00 uur. Zelf loop ik zodra het hek opengaat altijd meteen naar Droomvlucht. Dan kun je er namelijk altijd gelijk in zonder in de rij te hoeven staan. Ben je 10 minuten later dan staat de rij vaak al tot op het plein. De afgelopen twee weken was de wachttijd bij Droomvlucht later op de dag soms 90 minuten. Dan is het dus niet echt leuk meer.

Zelf ben ik gisteren nog in het park geweest. De wachtrij bij de Fata Morgana was toen niet zolang, hooguit 10 minuten. Andere wachtrijen waren aanzienlijk langer, zoals die van de Python (45 minuten) en de Pegasus. Maar die attracties kun je toch niet doen met twee kleintjes.

Als je de mogelijkheid hebt kun je misschien beter wachten tot na het hoogseizoen. De Zeven Mijlszomer duurt nog t/m 28-08, daarna zal het wel weer wat rustiger worden in het park.

• efteltje

ik ben er afgelopen donderdag geweest, heb toen iets gehoord dat er 23.000 mensen waren, weet niet of het klopt maar de parkeerplaatsen stonden vol, deel van de touringcar plaatsten stond vol met auto's + knollenveld vol.

iik heb bij de fata maar 35 minuten gestaan, en bij de droomvlucht stond de hele rechterkant na de deur vol, dat kwam er op neer dat ik 30 minuten in de rij heb gestaan, het is namelijk mogelijk om de hele wachtrij lopend te doen, door kleine stappen te zetten. bij de autotjes int ruigrijk begon de wachtrij bij de polka marina daar stond wel een lange rij. bij de stoomtrein begon de rij bij het st'nicolaasplaets ingang.

later op de dag stond er bij de Droomvlucht wel een langere wachtrij maar loopt altijd snel door, de linkerkant van de wachtrij wordt bijna nooit gebriukt.

• Vincent Pronk

ik heb het een keer vorig jaar een keer gehad in de zomer toen ben ik een in de rij gaan staan van de droomvlucht ik stond voor de ingang in de rij en alle reserve wachtpaden waren open nou dan ben je echt in de aap gelogeerd maar als je in een keer door loopt dan zie wel hoeveel reserve wacht paden de droomvlucht heeft dat geld ook voor de Vogelrok maar daar heb ik tot nu nog nooit vanaf de ingang in de rij gestaan wel een keer vanaf de trap naar beneden en dan bij het peron nog een keer door alle reserve paden.

goetjes vincent

• Yvonne

Bedankt voor de antwoorden.

Ik denk dat ik maar wacht tot september, als ik het zo lees.

Groetjes

Yvonne

• Pepper

En vandaag was het dus superrrrr rustig.

De ene dag wil niet zeggen dat het op de andere dag ook druk is.