13.08.05 ::.. TR + foto's by Guido

• guido

Eindelijk konden we weer een keer met onze 2-en naar de Efteling. 's Ochtends dus eerst onze 2 meiden naar opa en oma gebracht. Daarna naar huis. Rugzakken inpakken. FF checken. Fototoestel ? Brood ? Fototoestel ? Drinken ? Fototoestel ? Paraplu ? Fototoestel ? Trui ? Fototoestel ? Extra CF-kaartje ? Fototoestel ? Extra accu ? Fototoestel ? Abonnement ? Fototoestel ? Zo, alles bij en wij op weg naar de Efteling.

We kwamen rond 13u aan en werden gelijk verder gestuurd naar veld X en Y (?) om te parkeren. Maw heeeeeel ver weg, dus. Zover weg dat we weer bijna thuis waren :? Zo, nu konden we beginnen aan de vierdaagse naar de ingang.

Uiteindelijk waren we binnen :)) Eerst richting het eten :wink: een broodje hamburger :shock: Daarna door naar Fata Morgana, maar daar stond zo'n lange rij dat we naar binnengevlucht zijn bij de Lego. Daar dachten we te kunnen relaxen op een aantal zeer lekkere zitzakken, maar viel dat even vies tegen. D'r lag namelijk al een niet-nader te definieren groep hangjongeren te slapen. Snel dus maar wat foto's schieten:

en weer verder. Hup naar de Piraña. Daar waren we dit seizoen nog niet in geweest en dat werd dus wel tijd. Aah, de Piraña. Hé, het is niet druk. Snel in de rij….. :cry: STORING :cry: Hebben wij weer :cry:

Via diverse omwegen: Vogelrokplein, Anton Pieckplein en diverse bankjes die door ons getest zijn kwamen we uiteindelijk bij Villa Volta terecht. Daar leek de wachtrij mee te vallen en gingen we dus de ronddraaiervaring tegemoet. De foto die ik daar dacht te maken viel dus tegen :( Hoe lukt dat anderen toch ? Een foto maken met die draaibeweging ? Ik kreeg 1 enkele vlek met een hanglamp. Maar gelukkig ging het foto's maken buiten een stuk beter:

Daarna door naar de volgende stop om te eten. Dat werd een Grootmoeders Galabal. Daarna snel door naar het Efteling Theater om de ESS te bekijken. Onderweg ook nog wat foto's geschoten:

We kwamen in het theater en daar was het me toch druk :( en het zou nog 3 kwartier duren voor de volgende show begon, maar de hal stond al vol met mensen in de rij. Dus snel weer verder. Door naar alweer een etensstop. Dit keer vereerden we een lokatie alwaar poffertjes te verkrijgen zijn tegen overhandiging van sommige contanten met ons bezoek. Ook daar smaakten de genuttigde waren ons goed. En zaten we lekker droog onder de overkapping :D

Daarna nog een klein rondje door het sprookjesbos op zoek naar de diverse gekleurde duiven. We hadden namelijk tot nu toe alleen pas de roze gezien, maar wisten dat er meerdere kleuren moesten zijn door de alhier gepostte foto's. En we hadden geluk:

Na nog wat ronddwalen, via de Piraña, die nu wel werkte, kwamen we om kwart over 7 uit bij het hoofdpodium. Daar gingen we gelijk maar vooraan staan zodat we de komende optredens van een goede staanplaats voorzien waren.

Klokslag 1 minuut over half 8 begon Perfect 2005 met hun optreden. En ik moet zeggen: ze verrasten mij positief. Ik was niet bekend met ze, maar ze zijn zeker 1 van de betere coverbands die ik de afgelopen tijd gezien heb. Helaas is geen van de deze set genomen foto's door de schoonheidscommisie (lees: mijn vrouw) goedgekeurd, dus moeten we het doen met foto's uit hun tweede set. Maar eerst:

Dennie Christiaan !!!

Ik had niet veel van ‘m verwacht, maar hij wist de sfeer er goed in te krijgen. Ik vond het echt een leuk optreden voor iemand die met een orkestband meezingt. Zelf ben ik meer van de rockbandjes die echt zelf de muziek spelen, maar dit was toch ook heel leuk en gezellig. Ook zijn daar flink wat foto’s gemaakt door mij, waarvan ik er hier een aantal toon:

Daarna gelijk door met de tweede set van Perfect 2005. Ik heb me gedurende deze set van 1 uur geen moment verveeld. Leuke muziek, goede muzikanten, leuke show. Die gasten zijn echt goed. Als ze een keer hier in de buurt op komen treden dan ga ik zeker kijken. Kijk trouwens ook ff bij de foto's op hun site. Op een aantal ervan sta ik ook :D En ik zag trouwens meer bekende gezichten van alhier voorbij komen. Zij maakten foto's van ons en ik van hen. Hiervan zijn wel diverse foto's door de schoonheidscommisie (lees: alweer mijn vrouw) goedgekeurd:

Nu kwam het fenomeen uit België optreden: Eddy Wally. Hiervoor kwam ik, maar bleek na 5 minuten mijn vrouw dus niet. Die was het na 5 minuten al goed beu en wilde weg. Ik heb het nog 10 minuten weten te rekken, zodat ik wat foto's kon schieten. Maar daarna was het echt gedaan en trokken we weer het park in.

Een rondje in de regen, die weer begon te vallen, door het verlichte sprookjesbos. Het is daar heel mooi zo verlicht. Jammer genoeg zijn alle foto's die ik daar gemaakt heb hartstikke onscherp en dus niet toonbaar.

Daarna weer terug voor de 3e set van Perfect 2005. We stonden nu echter niet midvoor. Het geluid aan de zijkant was zo slecht dat we besloten weg te gaan. Ff een rondje door het park, langs de Python, langs het eettentje bij de ingang van het sprookjesbos…alweer een broodje hamburger….en zo door naar de auto. Net na 23u zaten we dus in de auto en misten het laatste optreden van de dag. Dus geen foto's :(

Dat was het einde van de gezellige middag en avond Efteling.

• eftelingetje

heey guido..

gezellig om te lezen.. en het zijn leuke foto's.. ik zelf ben toen ook geweest maar omdat mijn kennis om 5 uur af was gewerkt en omdat ie met mij terug reed zijn we om 5 uur naar huis gegaan.. leuk om te lezen hoe zon dagje efteling gaat bij andere..:D

groetjes eftelingetje

• Kevin Olfers

Hey,

Leuk om je dagje Efteling te lezen heb genoten van je trip report, en foto's natuurlijk

Groetjes kevin

• Albert-Jan

Sluit me aan bij ‘Eftelingetje’ en Kevin dat het een amusant stukje was om te lezen Guido. En nou maar hopen dat het zaterdag tijdens het songfestival KEIRUSTIG is… En zoniet en de wachtijen zijn 45 minuten per attractie één troost ben ik niet de enige*

greoeten,

Albert-Jan

* Thanks to Herman Finkers.

• Prins Maurice

Het was zaterdag inderdaad heel druk, toch heb ik nog een paar dingen kunnen doen (gelukkig!), zoals de Piraña, Droomvlucht (ja écht!), Carnaval Festival en het treintje :D

• Angie

Heel leuk tripreport om te lezen Guido. En de schoonheidscommissie heeft haar werk goed gedaan. Mooie foto's hoor.

• laafboy

leuke foto's zijn het :)