hoi,
Ik wilde vragen of er ook zo iets is als een Efteling-fanclub of blad?
Laat het ff weten
Helaas bestaat er niet zoiets als een Efteling fanclub of een Eftelingblad. Het zou mij wel erg leuk lijken en ik zou er zeker lid van worden als het wel bestond. Er heeft in het verleden wel iets bestaan dat de Eftelingclub heette. Dit ging uit van de Efteling zelf, maar is geloof ik geen lang leven beschoren geweest. Hoe het precies zat met die Eftelingclub weet ik niet, aangezien het al niet meer bestond op het moment dat ik me intensief met de Efteling ging bezighouden. Misschien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen.
Heyz Angie,
Ik kan wel iets meer over de Eftelingclub vertellen aangezien ik er lid van ben geweest. Als ik mij goed herinner kwam de eftelingclub in het leven in 1997. Overal in het park werd er uitgebreid reclame voor gemaakt en zelfs voorafgaand aan de (eerste) Eftelingsprookjesshow werd er door een voice over een mededeling gedaan over de Eftelingclub. Een lidmaatschap koste 7 gulden en 50 cent. Je kreeg dan een prachtig Eftelingpasje met de welbekende Efteling sleutel erop. (Deze sleutel zie je o.a. terug in het dvd menu van de Efteling dvd ‘de Magische bol).’ In het goud stonden de voorletters + achternaam erin gedrukt en er zat een magneetstrip op de achterkant. (Het plan was om deze in de toekomst aan eftelingclub leden extra mogelijkheden te beiden enkele door deze langs een apparaat te halen, helaas is het hier nooit van gekomen).
Ook kreeg je een paars fluwelen builtje waar je magische objecten in kon bewaren die je elke keer toegestuurd keeg. Dit was bijvoorbeeld een plastic diamant of een plasticke kikker. Ook kreeg je je een handig bewaarmapje waar je kleine boekjes in kon bewaren die je ook 3 maandelijsk toegestuurd kreeg. Wat ik erg jammer vond was dat de Eftelingclub erg op jonghe kinderen gericht was. Persoonlijk vond ik de 3 maandelijkse inhoud van de spannend ogenede Efteling envelop behoorlijk flut…
Volgens mij zag de Efteling dit ook in waardoor ze naar anderhalf jaar de Eftelingclub hebben opgeheven. Alle leden die (nog) lid waren kregen een parkband toegestuurd als goed makertje met de winkelwaarde van die band er bij benoemd om de ‘clubleden’ te vriend te houden. En toen ontstond de WONDER! En deze is nu ook niet meer :o(
Op marktplaats.nl stond laatst een heel Eftelingclubpakketje te koop (excl. pasje het mooiste van de hele club, naar mijn mening).
Groeten,
Albert-Jan
Niet helemaal juist. Toen de Efteling Club stopte kwam er nóg een tijdelijk project: De Wondere Wereld Wijzer. Na een aantal van deze luxe ‘brochures’ met nog steeds erg kinderlijke informatie verschenen een tweetal succesvolle blaadjes in samenwerking met de ANWB, waarna dat succes werd omgezet in een nieuwe versie van het blad Wonder, naar het idee van de oude Wonders van de jaren negentig, maar dat nu meer dan eens per jaar verscheen: drie keer om precies te zijn (lente, zomer en herfst/winter). Zoals jullie weten is de Wonder inmiddels helaas ook opgeheven en stuurt de Efteling nu af en toe een presentje de de Magische Efteling M@il naar iedereen die is ingeschreven in het Boek der Zeven Waarheden. Ik had een verbeterde versie van de Wonder een stuk leuker gevonden. Het zou in elk geval mooi zijn als ze eens wat langer doorgaan met hun projecten. Het komt erg rommelig over allemaal.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?