regen en Python

• Sandra

Hallohallo Efteling liefhebbers,

ik ga morgen naar de Efteling. Ze geven heel veel regen op maar dat vind ik niet zo erg, het zal tussendoor hopelijk wel droog zijn, vooral in de middag en avond en hopelijk is het door het slechte weer in elk geval niet zo druk. En anders sta je bij veel attracties toch wel droog.

Mijn vraag echter is de volgende:

Ik ben al jaren niet in de Efteling geweest maar meen me te herinneren dat de Python dichtging als het regende. Weet iemand of dit alleen tijdens een bui is of gelijk de hele dag? Want ik wil het liefst wel een keer in de Python natuurlijk.

En zijn er nog meer dingen die bij veel regen gesloten zijn? Dat zou wel jammer zijn.

• Muisje

nee de python gaat niet zo maar dicht alleen bij onweer of extreme weer omstandigheden.

en hij zal zekers niet de hele dag dicht zijn

groeten

• Sandra

Dankjewel!!!!! dat is goed nieuws. Ik vind het namelijk niet zo erg dat ze voor morgen zulk slecht weer opgeven (des te rustiger is het hoop ik, of zou het niet zo werken??? Tijdens de buien zorg ik wel dat ik binnenzit en als het droog is ga ik de rest doen), maar ik was even bang dat ik dan wat attracties moest missen zoals de python of bobslee ofzo. Gelukkig is dat niet zo. Nogmaals bedankt.

groetjes

• Gemma

Sandra schreef:

>

> Dankjewel!!!!! dat is goed nieuws. Ik vind het namelijk niet

> zo erg dat ze voor morgen zulk slecht weer opgeven (des te

> rustiger is het hoop ik, of zou het niet zo werken???

Nou, ik denk dat je daar wel enigszins gelijk in kan hebben ja :D Vaak is het met slechter weer rustiger. Maar als het lang slecht weer blijft, werkt het weer niet zo. Want dan denken mensen toch weer iets anders ;)

Maar ik denk wel dat het lekker rustig zal zijn!

• Sandra

voor morgen geven ze echt HEEL slecht weer op terwijl vandaag en vrijdag en de dagen erna alweer een stuk beter zijn dus ik denk wel dat het in ons voordeel kan werken… we zien wel…

• Pepper

De Python wordt alleen bij onweer gesloten. Als het heel erg hard regent (maar ook echt heel erg hard) willen de operators weleens de baan even stilleggen omdat het gewoon niet prettig is om in de keiharde stromende regen in de Python te zitten (zelf ondervonden ;) ). Maar dit gebeurt niet zo vaak, dus je kunt morgen met een gerust hart de nieuwe treinen uitproberen!

• Angie

Laat hier nog even weten hoe je dagje Efteling vandaag geweest is. Ik vind het altijd leuk andermans ervaringen in het park te lezen.

• Sandra

Hoihoi,

ik ben weer terug, voor het eerst in jaren weer in de Efteling geweest en het was super. Het weerbericht sloeg nergens op want we hebben de hele dag droog weer en zelfs veel zon gehad, alleen om een uur of 6 kwam er even een flinke regenbui van een half uur maar daarna was het weer droog.

Het was extreem rustig, overal konden we direct doorlopen dus dat was mooi meegenomen. Ik heb een superleuke dag gehad. Ik ben overal meerdere malen in geweest en heb alles gezien van sprookjesbos tot Python. Alleen de halve Maan viel een beetje tegen maar dat was een paar jaar terug ook al, haha, ik word er kots misselijk van… Maar het was een superdag. Pas 9 uur gingen we naar huis 's avonds. Nog bedankt voor de antwoorden..

groetjes

• Gemma

Sandra schreef:

>

Het weerbericht sloeg

> nergens op want we hebben de hele dag droog weer en zelfs

> veel zon gehad, alleen om een uur of 6 kwam er even een

> flinke regenbui van een half uur maar daarna was het weer

> droog….

Tja, ik heb ook iets van die bui meegekregen.. En ik denk dat op dat moment de python wel even dicht was..:D:D (om effe ontopic te gaan ;)) (onweer …..)

Ben maar blij dat je niet pas om 21.30u ging… Weer een extreme regen en onweerbui! :D

Leuk om te lezen dat je een leuke dag hebt gehad! En ja, je hebt echt megaveel mazzel gehad met het weer!! Zelfs het zonnetje er effe bij!! :D (of tenminste 6 km. van de efteling vandaan wel ;))

• Sandra

ja, op de terugweg ben ik nog gestopt om half 10 bij een benzinestation omdat het weer zo slecht was en ik echt niks meer zag.

Maar het was een heerlijke dag. En vooral de Villa Volta was gaaf. Mijn vriend dacht dat we echt over de kop gingen maar dat lijkt me niet…