de loetiek verdwijnt?!

• Bart

Op de villavolta website zag ik dat vanaf het einde van dit eftelingseizoen de loetiek met al zijn laven weg gaat. Ik vind dat toch raar want de laven werden veel gekocht. Ook door mijzelf. Heeft iemand hier nog extra informatie over?

Bart

• BreBart

Persoonlijk zou het me toch wel sterk verbazen. Want onlangs was er toch een speciale Lavenadoptie dag georganiseerd in de Efteling, doordat er teveel mensen zich hadden ingeschreven voor de Lavenadoptiedag in de ‘showroom’ van Laaf Products. Daar konden adoptie-ouders (dat ben je, wanneer je een Laaf koopt en je registreert. Dan ontving je dus ook een krantje waar dit instond) zich aanmelden. Als je ziet dat de Laven dan zou een succes zijn, dan sluit je niet het enigste Lavenwinkeltje.

Misschien gaan ze het alleen maar verbouwen/ verplaatsen, want we mogen ook niet vergeten dat het Lurk en Limoenhuys nu eigenlijk ook geen echte bestemming meer heeft! Misschien gaan ze daaar een nieuwe Loetiek van maken? Spijtig van de ligging, want het horecapunt werd er ook al bijna door iedereen vergeten…

Maar volgens mij is dit zeker niet het einde van de Laven! Daar zijn ze nog iets te populair voor, misschien gaan het wel allemaal wat minderen. Want je kan wel zeggen dan de animo er bij het grote publiek stilletjes is aan het uitgaan. Maar er zijn nog genoeg mensen die dit “Eftelings” Volkje graag ziet!

Nu enkel hopen dat dit nieuws niet zo drastisch is als het lijkt!

Bart schreef:

>

> Op de villavolta website zag ik dat vanaf het einde van dit

> eftelingseizoen de loetiek met al zijn laven weg gaat. Ik

> vind dat toch raar want de laven werden veel gekocht. Ook

> door mijzelf. Heeft iemand hier nog extra informatie over?

>

> Bart

• Angie

Nadere informatie er over heb ik niet. Eerlijk gezegd kom ik nooit in de Loetiek aangezien laven beslist niet tot mijn favoriete Eftelingsouvernir behoren. Ik waardeer het Lavenaar in de Efteling zeer en mag er graag rondlopen/rijden, maar ik ben geen liefhebber van laven buiten de Efteling. Ik bezit er dan ook geen. Bovendien vind ik die hele laven merchandise behoorlijk prijzig. Ik zou me voor kunnen stellen dat dit niet zo goed loopt en dat de Loetiek daardoor zijn deuren gaat sluiten.

• robbin

ik hoorde dat het laaf lurk en limoenhuis terug komt

mooie lokatie

• Nanne

ik vind het al zonde dat het lurk en limoen huis dicht is, want dat vond ik nu echt een gezellige gelegenheid om te zitten…

ik hoop niet dat de loetiek dicht gaat, loop graag eens binnen om te neuzen en heb zelf veel laven en wil er nog wel meer….

• Albert-Jan

enige tijd geleden heb ik op dit forum mijn persoonlijke waardering over de huis laven al gedaan en sluit mij dan ook volledig aan bij de woorden van Angie. Wellicht ziet de Efteling ook in dat de huidige ‘Blokker’ Laven steeds meer de identiteit verliezen met de laven welke binnen de poorten van de efteling woonachtig zijn.

Ik zal het een goed plan vinden wanneer het Lurk & limoen huis hier komt!

groeten,

Albert-Jan

• Efteling-Stagiair

Hey mensen,

Even wat op waarheid gebaseerde informatie:

De loetiek gaat NIET weg, wordt alleen vernieuwd en opgeknapt.

Het Lurk en Limeon Huys gaat ook NIET weg, wordt alleen pgeknapt en verbetered en tevens opnieuw geopend.

Groeten.

• Albert-Jan

De Loetiek blijft maar de de Efteling stopt met de samenwerking met Laaf products BV, toch? Toch?

• Angie

Efteling-Stagiair schreef:

>

> Het Lurk en Limeon Huys gaat ook NIET weg, wordt alleen

> pgeknapt en verbetered en tevens opnieuw geopend.

N.a.v. alle geruchten m.b.t. het Lurk en Limoen Huys ben ik er gisteren speciaal langs gegaan en heb ik er een tijdje rondgehangen. En ik had nou niet bepaald de indruk dat daar ook maar iets gaande is. Het enige wat er veranderd is, is dat er geluiden vanuit het gebouwtje te horen zijn. Net als dat dat bij in de Noordpool al jaren het geval is. En daar gebeurt verder ook nooit iets. Ik ben/was dus eigenlijk bang dat dit zelfde lot voor het Lurk en Limoen Huys gaat gelden. Bandje met geluiden in het gebouwtje geplaatst en dat was het. Ik hoop dat ik het mis heb en dat er daadwerkelijk verbouwd en heropend gaat worden.

Voor wat betreft gesloten horecapunten, zou ik overigens vele malen liever zien het het horecapunt Kogeloog heropend zou worden. Ik vind het zo'n gemis dat op die mooie plek in het Sprookjesbos niets verkrijgbaar is. Ik mis het daar meer dan bij het Volk van Laaf.