Nieuwe sprookjescd's

• erik

Vorig jaar kon je in de Efteling sprookjes cds kopen en die vond ik echt keitof. Op themepark.nl las ik dat er binnenkort nieuwe cds komen. Ik ben daar heel erg benieuwd naar, is hier iemand die daar iets over weet? Welke sprookjes komen er op en komen er weer liedjes bij? En natuurlijk wanneer ze in de winkel komen.

Ik hoop in elk geval dat het Meisje met de zwavelstokjes er op komt te staan, dat zou wel mooi zijn omdat het sprookje nu ook in de Efteling staat!

Groet,

Erik

• Angie

Ik heb inderdaad ook vernomen dat er binnenkort nieuwe sprookjes cd's uit gaan komen, maar het fijne weet ik er helaas ook niet van. Misschiend dat iemand anders over meer informatie beschikt.

• Esther

Naar ik hoorde zou er op de radio bij omroep brabant en stuk zijn geweest, misschien heeft iemand dat opgenomen.

• Erik

Nou, inmiddels heb ik vernomen dat ze tegen het eind van de maand in de winkel liggen, ik ben echt heel benieuwd!!!!

• Angie

Erik schreef:

>

> Nou, inmiddels heb ik vernomen dat ze tegen het eind van de

> maand in de winkel liggen, ik ben echt heel benieuwd!!!!

Inderdaad. Ik heb ook ergens vernomen dat ze begin oktober verkrijgbaar zouden zijn. Het gaat om twee cd's net als bij de vorige uitgave. Toen waren ze aanvankelijk verkrijgbaar voor een actieprijs van twee voor 10 euro. Later waren ze 10 euro per stuk. Ik hoop dat ze nu ook weer zo'n actieprijs hebben.

• Erik

Vast wel :-D Dat verkocht toen heel goed. Iemand enig idee welke sprookjes er op komen te staan?

Welke zou jij willen Angie?

• Angie

Wat ik heb vernomen is dat in ieder geval de volgende sprookjes op de cd te vinden zullen zijn:

De Indische Waterlelies

Het Meisje met de Zwavelstokjes

De Bremer Stadsmuzikanten

Klein Duimpje

Hiervan stonden de Indische Waterlelies en het Meisje met de Zwavelstokjes zeker op mijn verlanglijstje. Verder zou ik in ieder geval graag de Rode Schoentjes, het Lelijke Jonge Eendje en Hans en Grietje op de cd willen zien. Ook prima vind ik Zwaan Kleef Aan, de Vliegende Fakir en de Magische Klok. Eigenlijk vind ik de meeste sprookjes leuk, maar degenen die ook daadwerkelijk worden uitgebeeld in de Efteling hebben wel mijn voorkeur voor een sprookjes cd van de Efteling.

• Erik

Ik wilde heel graag het meisje met de zwavelstokjes horen, het zou gaaf zijn als die er ook werkelijk op zou staan. Als ze dan maar wel de versie aanhouden zoals in de Efteling zelf, niet met dat gedicht natuurlijk, maar het wel dat verhaal en misschien wel die muziek, dat zou gaaf zijn! Rode Schoentjes lijkt me ook erg gaaf.

Maar van wie had jij dat dan vernomen? Benieuwd naar je contacten :) Of van een ander forum?

• Angie

Erik schreef:

>

> Maar van wie had jij dat dan vernomen? Benieuwd naar je

> contacten :) Of van een ander forum?

Ik heb het gelezen in een mailtje van Eftelist (= Efteling mailinglist).

• Angie

Ik zie zojuist op themepark.nl dat ik aardig op m'n wenken bediend word. De volgende sprookjes zijn namelijk op de nieuwe cd's te vinden:

CD 3:

- Hans en Grietje

- De nieuwe kleren van de keizer

- De Bremer stadsmuziekanten

- De Indische waterlelies (met zangstem van Yma)

- Assepoester

CD 4:

- Klein Duimpje

- Het lelijke eendje

- Zwaan kleef aan

- Het meisje met de zwavelstokjes

- De magische klok

Sinds afgelopen maandag zijn de cd's verkrijgbaar in de Efteling. Ik vind het een erg mooie toevoeging op de eerdere twee sprookjes cd's en ik ga ze dan ook zeker aanschaffen.