Efteling-bezoekers vast in Python (Python gesloten)

  • John

    Efteling-bezoekers vast in Python

    Door Robert Vinkenborg

    KAATSHEUVEL - Tientallen bezoekers van de Efteling hebben zaterdag op enkele meters hoogte een half uur vastgezeten in de achtbaan Phython.

    Eén vrouw raakte licht gewond. Topattractie Python zal de komende dagen voor onderzoek gesloten blijven.

    De problemen ontstonden rond vier uur zaterdagmiddag. Het treintje van de achtbaan kwam bij het omhoog takelen plotseling tot stilstand. De Efteling vroeg de honderden wachtenden voor de achtbaan een andere attractie op te zoeken.

    Na een half uur schoten de karretjes plotseling los en raasde het gevaarte naar beneden. Hoewel de inzittenden nooit in enig gevaar hebben verkeerd volgens de Efteling, zat de schrik er flink in.

    ?Blij dat ik eruit ben?, zegt een jonge bezoekster. ?Het was eng en vervelend, ook omdat het erg warm was." Haar blijdschap wordt gedeeld door een Belgische moeder van drie kinderen. ?Achteraf valt het mee, maar op het moment dat je niet bij je kinderen kunt, ga je door de grond.?

    ?Het is onduidelijk wat de storing precies heeft veroorzaakt?, zegt woordvoerster Karin Koppelmans van de Efteling. ?Het terugrollen van de trein had direct moeten worden opgevangen. De treintjes zijn net vernieuwd."

    Pas als de veiligheid weer 100% gegarandeerd is, gaat de Python weer open.

    bron: Algemeen Dagblad

  • Eftelfreak

    Ik las het net ook. Een hele vreemde gang van zaken. Normaal gesproken zouden de treinen bij het minste geval van terug rollen in de protectie moeten gaan en direct stoppen. Blijft een beetje vreemd waarom dit nu niet gebeurd is.

    Het is wel raak met die nieuwe treinen :S

  • Prins Maurice

    Wat?! Waar slaat dit nou weer op? Is die trein helemaal naar beneden gereden? :? Nou, lekker dan, Python Mission 2 :D

  • Angie

    Dit verslag kwam ik tegen op de website van een landelijke krant. Het is het verhaal van iemand die in de bewuste Pythontrein zat:

    “Ik heb dus zelf ook in de Python gezeten tijdens het vastzitten. Hier hoe het is gegaan: Nadat we zijn vertrokken van het station werden we 3 á 4 meter omhoog getrokken, maar opeens stonden we stil. Na ongeveer vijf minuten kwam een van de werknemers naar ons toe en zei dat er niks kon gebeuren, dit namen wij natuurlijk van hem aan. Maar al gauw merktten we dat de wagon heeel langzaam naar beneden zakte, we vroegen aan de werknemer of dit normaal was. Hij zei ”Dit kan gebeuren maar na 1 meter zou de wagon automatisch in een slot vallen waardoor de wagon niet verder kon". En inderdaad na 1 meter leek het alsof we

    stil stonden. Maar later begon de wagon weer heeel langzaam te zakken. Nadat de

    werknemer zei van er gebeurt niks ( voor de 2e keer ) hoorden we een kleine knal (

    alsof er iets afbrak ) en vlogen we ongeveer een meter naar achter en schoot de

    wagon weer in de beveiliging, waardoor we hard met ons hoofd tegen de stoelen

    aankwamen, en geen halve minuut later brak er nog wat af en vlogen we nogmaals een halve meter naar beneden, met gevolg dat we weer met ons hoofd tegen de stoelen aankwamen en de beugels zo strak zaten dat we niet meer konden bewegen. Na ongeveer 10 minuten op deze positie te hebben gezeten is de brandweer gekomen en heeft ons bevrijd, we zijn daarna door de beveiliging naar het restaurant gebracht en hebben daar een drankje voor de schrik gekregen. Een ervaring die ik niet meer graag mee maak, is de python na 25 jaar toch afgeschreven ?"

  • Miriam

    Hier een zeer verdrietige dochter die nu heel vurig aan het hopen is dat volgende week zaterdag de Python weer geopend zal zijn…. Ze verheugd zich namelijk al maanden op haar allereerste ritje in de Python!

    Ik ga voor haar duimen. Maar de veiligheid staat natuurlijk wel voorop!

    Groetjes Miriam

  • harryhonda

    Zoals ik de vorige keer al zei Angie, afbreken die zooi en er weer eens wat niews neerzetten, dit schiet gewoon niet op, eerst meer als een jaar met 1 treintje rijden, dan vastzitten in de kurketrekker en nu dit weer, dat ding is gewoon afgeschreven en dachten ze nog even met een goedkope oplossing( nieuwe treintjes die het geweldig doen) weer 10 jaar aan de praat te houden. Zo werkt dat dus niet, een auto die 15 jaar oud is en dan even nieuwe banden erop leggen dat ie weer 15 jaar meegaat werkt ook niet. Ik snap wel dat het voor jou nostalgie betekend, maar als ze niet vernieuwen zullen er niet gauw veel meer bezoekers bijkomen, het park is helaas ook maar beperkt door zijn omvang, de vliegende hollander zal echt de laatste grote atractie worden voordat ze over een paar jaar zullen moeten gaan breken….helaas maar het is niet anders

  • Justice27

    Ik hoorde het op de televisie, wegens drukke werkzaamheden ben ik even niet op dit forum geweest, maar nu wilde ik toch graag het hele verhaal even lezen. Wat een drama met de Python! Hoe kan dit nu toch gebeuren? Ik ben benieuwd wat er nu van de Python gaat worden. Ik ben zelfs nog niet in de nieuwe karretjes geweest. Balen!

  • calimero

    Aan de baan kan het haast niet kiggen maar ik vind de nieuwe karretjes niete ct een hele goed verbetering. Als je er in zit kom je met een gebutst hoofd er uit en nu weer dit gezeur er mee. Bah. Ze hebben de python wel erg naar beneden weten te halen in mijn lijstje van vafo atracties

  • Eftelfreak

    Volgens mij heb jij geen idee hoeveel terrein de efteling nog heeft. Dat houd echt niet op met het hek hoor :)

  • Angie

    Ik heb hier nooit beweerd dat de Python heilig is voor mij hoor. Mocht hij op zijn dan houdt het op hè. Maar op zich denk ik niet dat dat het geval is, anders zou de Efteling heus niet meer geïnvesteerd hebben in nieuwe treintjes lijkt mij. Verder heeft er geen treintje vastgezeten in de kurketrekker. Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het is in ieder geval niet waar.

    Dat DVH de laatste grote attractie zal zijn binnen de huidige grenzen van het park dat ben ik wel met je eens. Ik zou niet weten waar binnen het huidige park men nog een grote attractie zou kunnen neerzetten zonder het park helemaal vol te bouwen.