droomvlucht

• Dita

hallo allemaal

even een vraagje

wij gaan binnekort naar de efeling en mijn zoontje is 2

zelf vind ik droomvlucht helemaal geweldig

maar ben bang dat hij niet echt stil blijft zitten ( is een wervelwind)

misschien is hij wel zo onderder de indruk dat het geen moeite is voor hem haha

hebben jullie er ervaring mee kan ik er beter niet ingaan?

groetjes

dita

• Kevin Olfers

Hallo Dita,

U kunt er gewoon in gaan hoor uit mijn ervaring blijkt dat kinderen die er voor het eerst in gaan gewoon stil blijven zitten omdat alles nieuw is voor hen misschien een beetje angstig zijn en kruipen vaak naar hun moeder toe ;-) dus kan weinig gebeuren…

Groetjes Kevin

• Angie

Inderdaad. Volgens mij kun je prima met een tweejarige in Droomvlucht gaan. De meeste kinderen worden vanzelf stil als ze al dat moois zien en kijken hun ogen uit. Verder is de attractie nergens eng of dreigend of zo. Dat scheelt natuurlijk ook een stuk.

• Albert-Jan

Zelf ga ik met mijn neefje naar de Efteling toe als hij 4 is. Denk dat hij het dan allemaal net wat meer op zich kan laten inwerken. Villa en arides sla ik over… Fata Morgana en droomvlucht vindt ik twijfelgeval, net als pandadroom overigens. Als gast kan ik me soms storen aan het gehuil van kinderen die de show mee maken en vooral het harde kabaal niet aan kunnen.

Anyway veel plezier samen in de Efteling!

Groeten,

Albert-Jan.

PS Vergeet het sprookjesbos niet!

• Eftelfreak

Ik ga naar de efteling sinds ik 1 jaar ben :P Ok toen was het meest spectaculaire Fata Morgana , maar kleien kinderen zijn vooral gek op het sprookjes bos en ik denk dat je ze ook best mee kan nemen in droomvlucht. Ook voor de aller kleinste is de Efteling ene leuk park, kun je het beste op een doordeweekse dag gaan als het wat rustiger is.

• Hilde

Ik heb ook een zoon van nu ruim 2,5 en ik ben met hem al verschillende keren in de Efteling geweest en hij vind het geweldig!! Het liefst zou hij iedere dag gaan…

Hij vond eigenlijk niks ‘Eng’. Ligt er ook aan hoe je er zelf op reageert.. denk ik. Als je gewoon normaal en losjes doet zal het wel goed gaan. Mijn zoon vond de droomvlucht erg leuk, wijs hem op de bloemen, de hertjes (herkenbare dingen) en hij blijft heus wel zitten wan mijn zoon is ook geen kind dat graag wil zitten ( welk kind wel van 2…;) )

Misschien een idee, heb je een Efteling boekje met foto's en eventueel de muziek op CD? (of kijk op internet ) dan kun je er alvast samen naar kijken en is het niet zo nieuw meer. Het Efteling fotoboekje is DE favoriet van mijn zoon.(blijft met het boek op schoot en met de Efteling CD aan gegarandeerd een half uur stil zitten..)

Succes veel plezier vergeet niet te genieten en vooral je fototoestel meenemen…

Groetjes Hilde

• Ad

Ik zoju hem wel heel goed vasthouden. toen mijn dochter 1,5 was vond ik het laatste gedeelte wel best een beetje angstig, omdat het snel ging (en ik heb n beetje last van hoogtevrees, dat speelde ook mee)

• BreBart

Beste Dita,

De Droomvlucht kan voor uw “actief” kind een leuke ervaring zijn. maar dan moet het wel tegen een wachttijd kunnen. Gelukkig is de wachttijd nu al veel minder dan vroeger, of dan in het hoogseizoen. Maar het blijft wel één van de drukste attracties uit de Efteling!

Eenmaal in de attractie zijn uw zorgen voorbij, want “ELK” kind vind deze attractie prachtig! Misschien dat de allerkleinsten bezoekers die tevens nogal grote angsthazen durven zijn, eventjes schrik hebben in het Zompenwoud, maar dat is zo voorbij. Vaak vinden kinderen dat zelfs het leukste deel! :)

Maak er een toffe dag van!

BreBart!

• dita

dank jullie wel voor de reacties

ik heb er reuze zin in en vertel wel hoe het geweest is hier

ik ga donderdag dus effe duimen voor redelijk weer

groetjes

dita

• eftelingetje

hoi Dita..

Ik heb zelf een peetkindje van pas 3 en die nam ik al mee in de droomvlucht toen ie 1 was.. hij vond het echt helemaal geweldig en eenmaal eruit wou ie nog een keertje haha =) dus ik denk dat het geen kwaad kan als u u kind mee neemt op die leeftijd..

Groetjes Eftelingetje