Sprookjes cd's 3 en 4

• Erik

Inmiddels liggen de cd's alweer even in de Eftelingse winkeltjes, wie van jullie heeft de cd's al gekocht en wat vonden jullie er van?

Zelf vond ik ze erg leuk. De liedjes vond ik minder leuk dan op de eerste twee cd's (Mijn favoriet blijft Beloofd is Beloof en Bang, Bang, Bang.) maar de sprookjes zijn leuker dan op de eerste twee. Misschien komt dat omdat mijn favoriete sprookjes Het meisje met de Zwavelstokjes er op staat, maar over het algemeen izjn ze veel grappigeren. Ik heb echt keihard moeten lachen om Assepoester en Hans en Grietje en de zwavelstokjes was ook wel heel zielig.

Wat vinden jullie?

• Nanne

Ik had het plan ze afgelopen zondag te kopen, dus ik bij het winkeltje efteldingen in die vet lange rij, met de cd's uit het schap, kom ik bij de kassa, blijkt dat ze uitverkocht zijn. waarom liggen er dan nog 5 in het schap? argh….!

ik hoop dus dat ze as zondag er nog wel zijn en tevens schaf ik dan de nieuwe pythonpin aan. Daarna kan ik nog melden wat ik ervan vond!

• FM

Ik zag ze vandaag bij Bruna liggen bij de kassa :)

• Kaatje

Ik heb ze ook aangeschaft en ben er weer erg tevreden over. Het liedje van zwaan kleef aan: ‘'Laat je maar gaan’' blijft in je hoofd hangen. Leuk bij het meisje met de zwavelstokjes zijn de soms erg bekende zinnen!

• Michelle

Wat vond je er zo bekend aan dan?

• Angie

Ik neem aan dat Kaatje de regels bedoelt die letterlijk zijn overgenomen uit de tekst die te horen is bij het MMDZ in het park. Een aantal regels uit het gedicht zijn woordelijk terug te horen in het sprookje op cd 4. Daarmee vind ik dit gelijk één van de best uitgevoerde sprookjes op deze cd's. Overigens heb ik cd 4 nog niet helemaal gehoord. Over het algemeen vind ik de sprookjes leuk uitgevoerd, maar de liedjes vind ik minder dan op cd 1 en 2. Daar staan naar mijn idee net wat aanstekelijkere liedjes op. De liedjes op cd 3 en 4 lijken allemaal nogal erg op elkaar vind ik, waarbij het liedje van Zwaan Kleef Aan er wel bovenuit steekt vind ik.

• Kaatje

Angie schreef:

Ik neem aan dat Kaatje de regels bedoelt die letterlijk zijn

overgenomen uit de tekst die te horen is bij het MMDZ in het

park. Een aantal regels uit het gedicht zijn woordelijk terug

te horen in het sprookje op cd 4.

Precies die bedoel ik!

''De één werd gestolen door een onverlaat"

" Een vallende ster, een ziel gaat op reis, naar hemelse vrede naar Gods paradijs.''

• Erik

Jaaa! Dat vond ik ook zo mooi, het maakt het sprookje zo herkenbaar eftelings en dat is toch wat we allemaal willen… :) Bij de eerste cd's vond ik het zo stom dat bijvoorbeeld de namen in De zes Dienaren anders waren dan in de Efteling.

Alleen waarom hebben ze het lelijke jonge eendje er op gezet? Dat staat toch niet in de Efteling of vergis ik me nou?

• Angie

Erik schreef:

>

> Alleen waarom hebben ze het lelijke jonge eendje er op gezet?

> Dat staat toch niet in de Efteling of vergis ik me nou?

Het Lelijke Jonge Eendje staat inderdaad niet in het Sprookjesbos, maar het is wel één van de twee sprookjes die wordt uitgebeeld in de huidige Efteling Sprookjes Show in het Efteling theater. Misschien dat het sprookje daarom op de cd is gezet.

• Djenghis

Zijn de cd's momenteel ook weer samen voor een “actieprijs” verkrijgbaar? En weten jullie of - in principe - elke Bruna ze heeft? Alvast bedankt!