Wat een leuk dagje uit had moeten worden!

• een teleurgestelde familie

Gisteren hebben wij de efteling bezocht, en helaas is deze dag geëindigd in een grote tegenslag!!!

Wij hebben ruim een jaar gespaard om met 7 personen naar de efteling te gaan, het is namelijk een heel bedrag om dit voor een dagje uit neer te tellen. Dus vol goede moet op weg gegaan naar de efteling, een lange reis voor de boeg, dus om de files te ontwijken vroeg op pad gegaan. We hadden dit jaar nog helemaal geen vakantie gehad, dus dit moest de dag worden die alle schade van geen vakantie zou inhalen.

We waren mooi op tijd bij de efteling, en liepen om 9.50 het park binnen. Dus we dachten dat komt mooi uit nog eventjes wachten en dan hebben we de hele dag nog voor de boeg. De kinderen uitgelaten, en zo enthousiast, dat ze bijna niet konden wachten met naar binnen gaan. Wat schets onze verbazing, dat om 10:00 uur de toegangspoorten voor de efteling maar niet open gingen. Wij maar wachten en wachten, en nog eens nakijken of wij ons misschien in de openingstijden hebben vergist, maar nee de efteling zou gewoon om 10:00 uur open gaan. Uiteindelijk ging om 10:25 uur eindelijk de poorten open! je weet zelf dat als je alles in uw park wilt bezoeken dat je bijna aan 1 dag niet genoeg heb. Dus op zo?n dag is een halfuur later het park in heel kostbaar. Maar vol goede moet gingen wij verder.

Smiddags gegeten in een van de restaurants, en eens diep in de buidel getast. Gekozen voor de nasi gorengschotel en de kindermenu?s. De grote van de nasigoreng schotel viel ons reuze mee t.a.v. de prijs. Helaas door het lange wachten voor de kassa, was bij aankomst bij de tafel de nasi al zo goed als koud. En bij thuiskomst was een van de kinderen ontroostbaar, omdat na 1 keer gebruiken de goocheltruc van het kindermenu al stuk was.

Na de lunch weer het park in gegaan. Wij gingen er van uit dat uw attractiepark aan alle veiligheidseisen voldeed. Maar waarschijnlijk geld dit alleen voor de grote atracties, want bij het instappen bij de fordjesbaan liep er een van ons een grote winkelhaak op in zijn spijkerbroek, omdat de zijkant van het fordje zeer scherp was. Dus nog extra kosten na een dagje uit voor een nieuwe spijkerbroek.

Tevens hadden we het zo gepland dat we om 17:00 uur naar de eftelingshow in het eftelingthetater zouden gaan, en hiermee de dag zouden afsluiten, en daarna naar huis. Maar doordat er op de plattegrond geen wegversperringen stonden aangegeven i.v.m. de aanleg van een nieuwe attractie, moesten we een heel eind omlopen, en misten zo de show. Ook op de plattegronden in het park zelf staat niet aangegeven dat deze looppaden/wegen zijn afgesloten, wat bij ons en bij waarschijnlijk ook vele andere bezoekers tot veel ongenoegen heeft geleid. Ik vind hierbij vooral dat ingeval van calamiteiten niet eens snel de uitgang gevonden kan worden door onaangepaste plattegronden, en dit een grote aantasting is van de veiligheid van uw park!

Helaas is voor ons een dagje in de efteling niet geëindigd in de grote verwachtingen die wij hadden. Hierdoor zullen wij niet positief naar anderen praten over ons dagje efteling, en zal dit geen reclame zijn voor mogelijke andere bezoekers van uw park.

• Gemma

Ik vind het echt sneu voor u wat er allemaal gebeurd is… Misschien is het een idee dit hele verhaal ook naar de Efteling zelf te mailen (http://www.efteling.com). Ik heb wel uw hele verhaal gelezen, maar dit is toch een plaats waarvan ik denk dat u niet veel verder geholpen zou kunnen worden…

Bovendien vind ik het erg vreemd dat de poorten te laat open gingen… Ik vind dat ook echt niet kunnen. En ik heb zelf echt nog nooit problemen gehad met te lange wachtrijen bij de kassa zodat mijn eten koud was geworden… En bovendien zijn alle speeltjes in kindermenu's zo.. Ik weet niet of u naar personeel bent gegaan ofzo. Die staan er per slot van rekening niet voor niets!

Scherpe randen bij d'Oude Tuffer? Is me nog nooooit opgevallen…

En ja, dat van die laatste show.. Tja, op zich best wel slecht van de efteling dat het niet staat aangegeven. (ook daar heb ik weer geen last van, omdat ik wéét dat het afgesloten is, maar ik kan me voorstellen dat dat knap vervelend is.) Maar dan ben ik toch van mening dat u de show niet had kunnen redden. Volgens mij is het stukje dat je moet omlopen niet zo heel erg groot……..

nogmaals: heel erg sneu voor u wat er is gebeurd, ik probeer uw dag zo ook niet goed te praten.. Maar toch… Bij deze mijn mening…

• Angie

Erg jammer dat jullie dagje Efteling zo is tegengevallen. Het kan zo fantastisch zijn in het park, althans zo ervaar ik het meestal als ik het park bezoek. Op een ander forum had ik inderdaad al gelezen dat de poorten gisterenochtend niet om 10.00 uur waren opengegaan, maar pas om 10.15 of zelfs nog later zoals jullie melden. Ik heb dit (gelukkig) zelf nog nooit meegemaakt en wat dat betreft hebben jullie echt pech gehad. Normaliter gaan de poorten altijd klokslag 10.00 uur open.

Dat jullie de show van 17.00 uur gemist hebben t.g.v. de werkzaamheden in het park is ook erg vervelend. Het is namelijk een erge leuke show en het had een leuke afsluiting van jullie dag kunnen zijn. De wegversperringen staan inderdaad niet aangegeven op de plattegronden in het park, maar alleen middels losse borden waarop e.e.a. wordt uitgelegd. Als je dan niet zo goed bekend bent in het park dan kan ik me voorstellen dat je niet zo snel de weg naar het theater hebt weten te vinden, waardoor jullie te laat waren voor de voorstelling.

Als ik jullie was zou ik een mailtje naar de Efteling sturen met de dingen die voor jullie zijn tegengevallen. Wie weet zit er nog een goedmakertje in van de Efteling. Je kunt het altijd proberen.

• BreBart

Zulke zaken kunnen een dagje Efteling wel een klein beetje verpesten. Maar aangezein het nu toch niet meer zo druk is, zal dat half uurtje aan de ingang wel niet veel maken denk ik. Het zou met trouwens verbazen indien dat echt een bijna een half uur was, een kwartiertje hooguit denk ik! ;)

Verder weten zowel de Efteling als haar fans dat de plattegrond momenteel grondid faalt! Daarom geef ik je een kleine tip! kijk eens naar deze plattegrond!

http://www.sferenvandeefteling.net/schatkist/deeep.gif

Van deze site!

http://www.sferenvandeefteling.net

Gegroet,

BreBart

• Nanne

Wij zijn zoals inmiddels bekend dus niet officieel van de efteling, dit is een fanforum voor mensen die de efteling leuk vinden!

Dit verhaal is wel erg. ik ben nooit ontevreden over het park.

het kan voorkomen dat er iets defect is bij de poort, maar dan moeten ze het maar handmatig openen.

speeltjes van menu's tja is niet echt leuk, maar het meeste is flutspul, altijd al gevonden.

En het eten, ik ken het, daarom ga ik niet in de rij staan dan wacht ik tot het minder druk is.

de oude tuffers, ook geen last van.

en bij beide paden van de afsluiting staat een bord als het goed is met de mededeling dat er ivm werkzaamheden het pad is afgesloten. (in het begin stond dat er in ieder geval wel)

om plattegronden daaraan aan te passen, tja vind ik iets te ver gaan.

en de show, de deuren gaan een half uur van te voren open en dan moet je er ook wel zijn wil je een mooie plek krijgen. de omleiding is niet zo heel ver, dus wat dat betreft had je de show wel moeten halen.

dit is mijn mening maar nogmaals ik denk dat je klachten echt bij www.efteling.nl moet melden. daar staat vast een contactadres op.

en ja dagjes uit zijn erg duur ik weet er ook alles van.

• Efteling-Stagiair

Beste Familie,

Ik kan snappen dat op deze manier Uw dagje Efteling U duur is komen staan en dat dit niet echt een leuke herinnering voor U zal zijn.

ik ben zelf een Stagiair bij de Efteling en ik kan U aanraden om deze brief door te sturen aan de Gastenservice van de Efteling.

De Efteling

t.a.v. Gastenservice

Europalaan 1

Postbus 18

5170 AA Kaatsheuvel

Daar zullen ze U misschien iets tegemoed komen om het leed te verzachten.

Ik hoop dat ik U hiermee geholpen heb.

Met vriendelijke groet,

Efteling-Stagiair

• Stefanie

Dat het niet op de plattegrond staat is dan wel onhandig, maar ik kan wel snappen dat het er niet op staat. Als je even nagaat hoeveel het kost om al die plattegronden weer opnieuw te laten drukken alleen vanwege een wegversperring, vind ik het wel logisch dat het er niet opstaat. Echter, ik vind dat ze het wel beter aan mogen geven bij de ingang (misschien een uitvergroot, aangepast exemplaar van de plattegrond ophangen?) om dit soort situaties te voorkomen.

En je broek scheuren bij de oude tuffer?

Tja… ik let meestal uit mijn eigen op omdat ik weer dat zoiets wel eens kan gebeuren, maar als je niet zo vaak naar de efteling gaat, kan ik me indenken dat je hier niet zo gauw rekening mee houdt.

Hoe dan ook, ik vind het erg vervelend dat dit is gebeurd, maar de efteling kan hoogstens echt aansprakelijk worden gesteld voor het te laat open gaan van de poorten, dat zou ik namelijk ook niet tolereren.

• muizemeis

'Smiddags gegeten in een van de restaurants, en eens diep in de buidel getast. Gekozen voor de nasi gorengschotel en de kindermenu’s. De grote van de nasigoreng schotel viel ons reuze mee t.a.v. de prijs. Helaas door het lange wachten voor de kassa, was bij aankomst bij de tafel de nasi al zo goed als koud'.

Tja, sorry, maar dit vind ik dom:

meteen teruglopen en zeggen dat de nasi te koud is: krijg je meteen een ander bord.

Als je een klacht hebt: meteen een medewerker erop aan spreken, dan wordt het geregelt. Als dat niet gedaan wordt, tja…

Maar zoals al eerdere reacties: stuur de brief door naar de Efteling: dit hier is een site die losstaat van de Efteling. Hier zijn alleen bezoekers, fans, Efteling-abbonnementen houders actief.

En speeltjes bij het eten, probeer de speeltjes maar eens bij een pannenkoekenhuis: die overleven de terugreis vaak nog niet eens.

• Kaatje

Natuurlijk is het vervelend dat het dagje Efteling u wat tegen is gevallen, maar ik sluit me aan bij diverse reacties van voorgangers.

Het Efteling personeel is vrijwel altijd heel vriendelijk en altijd bereid om de klant tevreden te stellen.

- U had zo een warme nasi schotel gekregen

- Het speeltje had zo omgeruild kunnen worden

- De afstand die extra gelopen moet worden is niet zo groot, dat u de show niet had kunnen halen als u op tijd vertrokken was uit het ruigrijk

- Het was niet druk in het park, dus waarschijnlijk heeft u toch alle attracties kunnen doen, ondanks het wat later openen van de poorten

• Irma

Jammer dat jullie dag niet zo leuk verlopen is.

Wij (mijn zoon en ik) zijn zeer trouwe Efteling bezoekers, en zijn er dus zeer vaak te vinden.

Ik sluit met helemaal aan bij de gene die voor mij geschreven hebben.

Ook wij zijn er achter gekomen dat het Efteling personeel geweldige mensen zijn met het hart op de juiste plek.

Mijn zoon is nog te klein om lange stukken te lopen dus hij zit veel in zijn buggy, zo ook toen we een keer koffie met een broodje gingen nuttige in het Witte paard.

Ze zagen mij stuntelen met een buggy een kop koffie en een broodje.

Ze kwam toen zelf naar mij toe om te vragen kan ik u helpen?

Ze nam het dienblad over en ging mij voor naar de kassa.

Ik heb alleen het broodje afhoeven te rekenen de koffie kreeg ik gratis mee omdat ik zo aan het stuntelen was zei ze.

Dat is een keer, een ander keer mocht mijn zoontje gratis touwtje trekken omdat hij zo lief aan het lachen was naar de meneer die daar aan het welk was.

Later die dag kregen wij een gratis een fristi en een cola light omdat wij nog al lang moesten wachten op onze frietjes.

En de laatste keer weer(afgelopen donderdag), we gingen wat eten bij de ballonvaarder het afhaalbufet was gesloten ivm. ????

Dus we gingen in het restaurant zitten we werden vlot bediend.

Ik nam een kop Chinese kippensoep omdat het nog al lang duurden kwam ze weer terug naar ons met een broodje en kruidenboter.

Gewoon omdat het nog wel even kon duren voor de soep klaar was de kip was nog niet gaar.

Hebben wij nu altijd gewoon geluk of zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt???

Wij spreken dus met veel lof over de Efteling en het personeel is super!!!

Groetjes Irma mamma van Thijs