Hoihoi,
Ik lees hier regelmatig, al heb ik nog nooit iets gepost. Ik ben een iets minder grote efteling-fan dan jullie volgens mij, want ik kan mijn efteling-honger met 1 bezoekje per jaar bevredigen.
Gisteren zijn we ook weer eens een dagje geweest, en het was een combinatie van positieve en negatieve ervaringen.
We waren iets te vroeg, om 9.15 uur al in het park. Na even een bakkie te hebben gedaan in Applaus-restaurant, konden we het park in. Omdat we voor het eerst sinds jaren weer eens in een weekend zijn geweest, was het wat drukker dan we gewend zijn, maar gelukkig viel alles nog wel mee, langer als 30 minuten hebben we nergens hoeven wachten. (we hebben de Bob dan ook maar overgeslagen, aangezien de wachttijd daar 60 minuten was).
Bij binnenkomst zijn we meteen richting Droomvlucht gewandeld, maar het leek wel of de geuren uit deze attractie zijn verwijderd. Voorheen rook het er erg lekker door de verschillende bosgeuren, maar nu roken we helaas helemaal niets..
Op het plein bij Caranaval Festival (wat we trouwens erg leuk vonden met Loekie!), was het podium opgesteld voor de Rode Neuzen Show, maar hoewel we hier meerdere keren geweest zijn, zijn we de show helemaal misgelopen. Helaas stond nergens aangegeven hoe laat er weer een show zou zijn. Lang wachten behoorde ook niet tot de mogelijkheden, aangezien een dag Efteling toch al vol genoeg zit…
Het water (waarover de gondoletta vaart) vonden we ook behoorlijk stinken, dat zijn we niet van de Efteling gewend!
Waar we erg positief over waren, was het nieuwe sprookje “Het meisje met de Zwavelstokjes”. We hadden die nog niet gezien en vonden het echt geweldig! Jammer genoeg was de spiegel van Sneeuwwitje nog steeds kapot, dat is ook altijd een favoriet van ons.
Dan de Python: De nieuwe treintjes zijn erg mooi, maar de rit werd door de nieuwe karretjes behoorlijk voor ons verziekt. Doordat ik langer ben dande gemiddelde mens en mijn vriendin best stevig is, zaten we geen van beiden lekker. Mijn oren zijn volgens mij nog steeds rood van het slaan tegen de beugels
Uiteindelijk hebben we een erg leuke dag gehad, maar toch minder dan we gewend waren van de Efteling. Het si dat we beiden erg uitzien naar de Vliegende Hollander, anders zouden we volgend jaar denk ik overslaan.
Tot slot nog even dit:
Bij het smidje kreeg ik naast een gewone pin een bon voor de zeemeermin-pin. Ik heb hem opgehaald, maar vind hem niet echt mooi.. Aangezien ik ze verder niet spaar: Kan ik er hier iemand blij mee maken?
Groeten,
Emus