bezoek efteling 16-10

• fam. fukkink

op 16-10 waren wij met een groep van 12 personen in de efteling. wat een teleurstelling, de python en de pegasus waren defect. later bleek oop de fata morgana defect te zijn. het was veel te druk waardoor de wachttijden veel te lang waren, zodat je beslist geen waar voor je geld kon krijgen. het sprookjesbos is ook niet wat je in deze tijd mag verwachten. kortom een onvoldoende voor de attracties het park zelf is prachtig, maar wij zullen het niet meer bezoeken

• Angie

Jammer dat jullie Eftelingbezoek zo is tegengevallen. Mij valt een bezoek aan de Efteling echt nooit tegen. Nu kom ik er regelmatig en dan maakt het ook niet zoveel uit als een attractie eens een keer buitenwerking is. Op zich zijn de attracties in de Efteling ook niet vaak buitenwerking, maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren, zoals in ieder park weleens het geval is. De Python heeft helaas het afgelopen seizoen wat vaker last gehad van storing, maar ik weet dat zowel de Python als de Pegasus gisteren beiden weer in actie zijn gekomen. De storing heeft dus niet de gehele dag geduurd. Overigens had de Pegasus helemaal geen storing, maar die was niet bereikbaar t.g.v. de storing bij de Python.

Het Sprookjesbos…Ja, wat kan ik daar over zeggen. Ik vind het zelf in één woord prachtig. Ik vind het Sprookjesbos absoluut het mooiste en sfeervolste gedeelte van de Efteling. Ik weet niet wat jullie verwachting is/was van het Sprookjesbos, maar erg jammer dat jullie de schoonheid van het Sprookjesbos schijnbaar niet hebben ingezien :-(. Persoonlijk blijf ik de Efteling een geweldig mooi en sfeervol park vinden, met prachtige attracties en ik zal het nog heel vaak bezoeken.

• Eftelfreak

euh ik ben gister ook geweest maar heb niets van het bovenstaande gemerkt :? allen de python dan.

• Sonja van Mourik Thelen

de defecten zijn jammer, logisch dat dat de dag wat verpest.

maar als je in het weekend gaat kan je verwachten dat het erg druk is, nou snap ik natuurlijk wel dat het moeilijk is om met 12 man vrij te hebben voor een

doordeweekse dag. Jammer dat je hierdoor niet meer naar de efteling wilt. maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze.

zelf is mij de efteling nooit tegen gevallen, natuurlijk was het ook wel eens ontzettend druk dat het niet leuk was om te wachten bij de atracties. maar ik vermaakte me dan toch uitstekend met alleen maar wandelen door het park.

• Gemma

Maar wat ik ook heb gehoord is dat andere attracties langer open moesten blijven als tegemoetkoming voor die defecten van de python en pegasus. En ja, je moet maar net de pech hebben dat je op een megadrukke dag (voor het najaar) naar de Efteling gaat! Dan kunnen de wachtrijen enorm zijn!!! Maar ja, daar kan de efteling natuurlijk ook niks aan doen!

• robbin

het was gistere inderdaad erg druk .

maar wij hebben ons goed vermaakt.

eerst de dingen doen die we de vorige keer niet gedaan hebben.

spookslot

pirana

volk van laaf

anton pieck plein

sprookjes feest

rode neuzen reis

de grote show

en daarna al het overige

• Prins Maurice

Attracties worden altijd meteen nagekeken, gemaakt, dus waarschijnlijk is Fata Morgana net defect geweest toen jullie er langs kwamen (of er moest iets heel ergs extreems gebeurd zijn, zoals losse bootjes ofzo, dan is het pas een dag later gemaakt).

Python en Pegasus zijn diezelfde dag nog geopend.

En het Sprookjesbos is niet meer ‘wat je in deze tijd mag verwachten’? Kunnen jullie dat niet misschien iets meer onderbouwen?

Tja, er is natuurlijk helemaal niets te doen daar als er wel 3 (!) attracties kapot zijn, stel je voor, er zijn er nog maar 28 attracties over, dat is natuurlijk helemaal niks.

• sprookjesfeestfan

niet van gemerkt dat de fata morgana dicht was maar heb ken

groetjes samantha

• Marvin

Het hoort erbij dat wel eens wat uit valt. Dit hebben wij zelf ook vaak zat mee gemaakt,

Groetjes Marvin.

• Djenghis

Ik kan me voorstellen dat je baalt wanneer het druk is en bepaalde attracties al dan niet tijdelijk buiten werking zijn. Maar verder is het ook maar net wat je van de Efteling verwacht. Als je attracties als de Python en de Pegasus zó belangrijk vindt en het Sprookjesbos je heel erg tegenvalt…tja…dan is de Efteling misschien niet echt “jouw” attractiepark. Voor mij persoonlijk is het eigenlijk het “enige” attractiepark. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dat nostalgische en magische gevoel ergens anders kan terugvinden… Maar dat is nu eenmaal heel persoonlijk.