pin verzameling

• Sonja van Mourik Thelen

Weet iemand hoe ik erachter kan komen welke pins er bestaan en welke speldjes vroeger in omloop waren.

Ik ben pas net begonnen met het verzamelen van efteling pins, ik heb op erwin's eftelingsite wel behoorlijk wat gevonden over de pins en op de site van de efteling zelf bij de pinparade ook.

Maar bij het zoeken op marktplaats zag ik bijvoorbeeld dat het laaf logo twee soorten kent: een met wit zand en een met zwart zand.

Dit is echter verder nergens te vinden, maar die informatie vind ik toch wel interessant. Zo ook staat er een speldje van de efteling er wordt gezegt dat dit een oud speldje van de efteling is maar als ik de foto bekijk dan zie ik niet dat dit iets van de efteling is. Dit kan ik dan weer nergens terug vinden.

Zou er niet iets van een boekje zijn waar alles in staat, zodat een verzamelaar kan zien of hij/zij alle speldjes of pins in zijn bezit heeft en zo niet welke er dan nog bij moeten komen?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord voor heeft.

• Stefanie

Ik denk dat je met dat oude speldje een speldje van gli gnomi bedoelt. Ik weet verder ook niet echt wat het inhoud, maar ik geloof dat het hier om een of andere motorclub gaat. :S

Voor zover ik weet bestaat er nog steeds geen boekje voor de speldjes.

• Pepper

Stefanie schreef:

>

> Voor zover ik weet bestaat er nog steeds geen boekje voor de

> speldjes.

Maar is er wel een overzicht op efteling.com (klik op een serie links in de menubalk) :)

• Pepper

Hier had je al gekeken, ik moet toch eens verder kijken dan m'n neus lang is :P

• calimero

Hoi Sonja ik heb nog behoorlijk wat pins waaronder enkele die niet te koop waren in het pakr dubbel Als je intresse hebt moet je me maar even een mailtje sturen. Ik heb namelijk een hele waslijst met pins ook heb ik wel een bestandje met daar in alle pins. Op de efteling site staan ze ook allemaal onder pinparade. Moet je een een beetje zoeken maar dan vindt je ze wel. Ik hoor het wel. Groetjes Calimero