liedjes show

• timmetje

wie heeft er de liedjes van de show van 1998 t/m 2001 en van 1996 t/m 1997 en de efteling on ice show??????

• ErikB.

Bedoel je de sprookjesshow? Die heb ik wel, dus mail mij maar ff: ebroersen@hetnet.nl En dan zal ik ze dan naar je doorsturen.

timmetje schreef:

>

> wie heeft er de liedjes van de show van 1998 t/m 2001 en van

> 1996 t/m 1997 en de efteling on ice show??????

• Stefanie

Ik weet er maar een van de ice show… edward scissorhands (dat is een film) en dan gewoon het themanummer zoeken.

• Pepper

Stefanie schreef:

>

> Ik weet er maar een van de ice show… edward scissorhands

> (dat is een film) en dan gewoon het themanummer zoeken.

In Efteling On Ice was geen muziek uit de film Edward Scissorhands. Ik denk dat je in de war bent met het feit dat het nummer Ice Dance uit die film achter in het Valies draait.

Even voor de goede orde de muzieklijst van EOI, van sprookjes.org:

Muziek

De muziek van deze enerverende show speelt een belangrijke factor in de hele show. Alleen daarom is het al de moeite waard om de show vaker te bekijken. In tegenstelling tot de Sprookjesshow, zal er geen CD verschijnen van de ijsshow. Een aantal fragmenten uit de show zijn bekende Eftelingmelodieëen, bijna alle andere muziek is speciaal en exclusief voor Holiday on Ice gecomponeerd (meestal door de heren Camahue en Andros). Twee fragmenten uit Efteling on Ice zijn wel terug te vinden op een CD, te weten “Xotika”. Deze muziek is gecomponeerd door René Dupéré (ook bekend van Cirque du Soleil en Holiday on Ice's “Colours of Dance”). Verder worden fragmenten gebruikt uit twee musicals, te weten: Starlight Express en Sweet Charity. De eerste cast (bestaande uit 20 schaatsers) gebruikte bij het Trio andere muziek dan de 2e en 3e cast. Hieronder de ‘play-list’ van Efteling on Ice, met dank aan Ivan Murillo van Holiday on Ice.

Lichtshow:

Holiday on Ice’s Evolution

Woestijn/Oosters:

Fata Morgana: Harem (R. Bos)

Fragment uit Xotika (R. Dupéré)

Desert/Earth: Peacock (R. Dupéré)

Strand:

Beach (R. Dupéré)

Trio:

Mister Hot (V. Andros) 1e cast

Shiver (O. Camahue) 1e cast

Dancing Fool (B. Manilow) 2/3e cast

Londen:

London (M. Reed)

The Rhythm of Life (uit de musical “Sweet Charity”)

Menuet (Bach)

Duo:

By the Sleepy Lagoon (E. Coates)

China:

Datong/Loacai/Ching-Pong (O. Camahue)

Magie (Las Vegas):

Elooshun/Suite de fuego y Hielo/Shifti/Phinito (V. Andros)

Finale:

Typestar/Life Evolution/Xoanon/Nefertiti (O. Camahue)

There’s A Light at the End of the Tunnel (uit de musical “Starlight Express”)

Fire Bird Suite (I. Stravinsky)

Bron: sprookjes.org

• Stefanie

Nou, dan zal ik wel voorgelogen zijn op de een of andere site, daar waren nl fragmenten te horen en een van de fragmenten werd aangeduidt als een fragment uit efteling on ice, en dat was zeker wel dat nummer. Ligt dus niet aan mij…

• timmetje

heeft er nog iemand liedjes van de on ice show??