oppervlakte efteling en disney

• eftelfan

Hallo iedereen,

Ik heb met diverse mensen een discussie gehad over het feit dat zij denken dat Disneyland Parijs qua oppervlakte véél groter is dan de Efteling. Klopt dit? En is er voor de Efteling kans om het park uit te breiden of is het gebied wat ze nu innemen definitief waar ze het mee moeten doen? Het lijkt me wel dat er hierna bijna geen grote attractie meer bij kan, of wel?

Alvast dank voor jullie reacties!

Eftelfan

• Deja024

Voor zover ik weet heeft de Efteling nog een flink stuk grond achter de hand, maar zo veel als Disney zeker niet. Die hebben een stuk bijna zo groot als de plaats Utrecht tot hun beschikking. Dat is niet allemaal park natuurlijk maar ook hotels, camping, en vooral parkeerplaatsen. Plus nog een groot deel onbebouwd.

Disney is dus groter.

• eftelfan

Dat stuk grond, is dat ten behoeve van de vakantieverblijven of kan dat eventueel aan het park toegevoegd worden? En als je alleen het park zelf vergelijkt, wat is dan de verhouding? Zelf denk ik wel dat de Efteling niet te groot moet worden, dat zou de intimiteit doorbreken. Het is nu al in 1 dag niet te doen alles te bezoeken.

Groet Eftelfan

• Nils

Het park van de Efteling is groter dan het park van Disneyland. Maar als je het totaalplaatje bekijkt (dus met vakantieverblijven), is Disneyland op dit moment groter.

• calimero

De efetling heeft heel veel grond rond om het park. eigenlijk kan je zeggen dat alles van hun is vanaf de ingang parkeer terrein tot de weg die loopt van loon op zand naar De Moer. en dan wel iets kronkelend. Is een behoorijke lapgrond waar men voorlopig nog geen plaanenmee heeft ook omdat er veel natuurgebied op ligt waar ze niksmee kunnen

• joost

Op het moment is nog maar 1/3 van de grond en landerijen die de stichting (de grootste aandeelhouder van de Wereld vol Wonderen) bebouwd. (dus het complete golfpark, attractiepark, parkeerplaats en hotel beslaat maar 1/3 van de totale grond die die de stichting bezit) Of op alles gebouwd mag worden ligt natuurlijk aan het bestemmingsplan

• efteltje

je kan de efteling gewoon in een dag doen hoor, alle attracties gedaan (ok met uitzondering van polka marina en draaimolen) tijdens een zomeravond, geen probleem hoor.

Disney is overigens groter, de efteling heeft veel maar niet alles

• Lotje

Ik denk dat het gewone Disneypark groter lijkt, omdat zij meer attracties op ongeveer dezelfde oppervlakte als de Efteling hebben staan. Daarom is het ook bijna niet mogelijk om alles in één dag te doen, wat bij de Efteling eventueel el mogelijk is. Maar dat vind ik ook wel weer het voordeel van de Efteling, dat ze aardig wat natuur hebben laten staan.

• eftelfan

Zou er na de Vliegende Hollander nog wel plek zijn voor nog een mega-attractie in de toekomst? Het begint nu wel vol te raken, of niet?

• ed

Kunne ze niet gewoon (ik geen verstand ervan gewoon idee) niet gewoon dat stuk platteland gebruiken aan de bovenkant van de pirana en pegasus?? zie deze site

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.geocities.com/TheTropics/Resort/9168/foto/Lucht1.jpg&imgrefurl=http://www.geocities.com/TheTropics/Resort/9168/lucht.htm&h=392&w=558&sz=85&tbnid=i4rTqb2WjhdooM:&tbnh=92&tbnw=131&hl=nl&start=8&prev=/images%3Fq%3Defteling%2Blucht%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DG

Ik weet niet of dat van de Efteling is,maar als ze voor dat land een aardig bedrag geven aan de eigenaar moet toch lukken?? en ziet niet uit als natuurgebied, gewoon akkers. groetjesssssssssss