oppervlakte efteling en disney

• efteltje

dat rechthoekige stuk bovenaan?

das de picknickweide, ik moest ook eerst goed kijken, maar als je goed kijkt zie je de vogelrok eraan liggen.

wat is trouwens die grote ronde cirkel die je ziet? het is toch onmogelijk dat dat het dwarrelplein is?

• Deja024

Jazeker wel. Althans, je ziet wat eens het Dwarrelplein wordt.In 1996 was de nieuwe entree met pardoespromenade er nog niet. Kwamen er wel aan op dat moment, dus ik denk dat je daar idd het Dwarrelplein in ontwikkeling ziet.

• ed

O ik bedoelde het noorden als je de plattegrond voor je ziet, op deze foto bedoel ik helemaal onderaan de foto, daar heb je nog akkers liggen ipv natuur

• calimero

Daar moest droomgaarde komen. Is ondanks dat het akkers zijn toch deels ook natuurgebied

• Hans

Ik weet niet precies hoe het met de oppervlaktes van het park zelf zit.

Daarvoor zou je eens op Google Earth moeten kijken, dan kun je het redelijk vergelijken. Wat wel zo is, Disney lijkt nog erg veel uitbreidingsmogelijkheden te hebben, als je op Google Earth kijkt zie je hoeveel ruimte ze nog hebben, zowel binnen als buiten die cirkelvormige rondweg die om het hele gebied heen loopt.

Wat mij altijd wel opviel, die 2x dat ik in Disney geweest ben: het LIJKT in elk geval of het Disney Park kleiner is qua oppervlakte, en dat alles gewoon veel dichter op elkaar zit. Wel ingenieus gedaan overigens. Je loopt over een pad, aan weerszijden liggen plantsoentjes, maar wat je niet (direct) in de gaten hebt, is dat er onder die plantsoentjes ook weer attracties half onder grond verstopt zitten. Wel mooi om te zien, maar ik ga toch voor het ruimere, groenere park van de Efteling. Alhoewel de Efteling tegenwoordig ook aardig vol begint te raken met de Pandadrome en de Vliegende Hollander. ;)