Sterrenslag

• eftelfan

Ergens omstreeks 1985 werd het programma Sterrenslag gehouden in de Efteling.

Dat was op een enorm veld, weet iemand waar dat was, en wat is daar nu? Ik heb nog een vraagje wat misschien een beetje lastig is maar ik heb laatst op een forum van de website van Bert Kampfaert gevraagd of iemand mij kon vertellen of hij wel wist dat zijn Afrikaan Beat werd gebruikt voor de Indische Waterlelies, en of hij het zelf ooit 's bekeken heeft. Niemand wist het antwoord. Iemand hier wel? En is er iemand die Afrikaan Beat heeft mét de voorzang van de heks erbij??

Dank alvast voor jullie antwoord!

• calimero

Sterrenslag is op meerdere plaatsen in het park geweest. Een van de afleveringen werd op het toenmalige grasveld opgenomen waar nu het dwarrelplein is daar waar die fontein omhoog spuit naast de pagode. Ook is er een tv programma opgenomenop het terrein waar nu de ingang is. Dat met die antila de hun enzo, way of life hete dat. Geloof dat daar ook sterrenslag een keer is opgenomen. Is meerdere jaren geweest net als ter land ter zee en in de lucht op de roei vijver.Was wel leuk om te zien hoe dat gebeurde. Ben er als kind veel bij geweest.

• Deja024

Of Bert het zelf wist weet ik niet. Wat betreft de voorzang. Ik weet dat er eind jaren 60 (begin 70?) een single is uitgegeven (jaja, zo'n 45 toeren plaatje) die het uitgebreid vertelde door de ogen van een tweetal kabouters die toevallig achter het geheim van de vijver komen. Het verhaal loopt aan beide zijden door. Ik meen dat ik het plaatje nog ergens heb liggen, zou alleen effe niet zo snel weten waar….

Groets,

Deja

• eftelfan

Oh wat leuk dat je nog zo'n oud singeltje hebt! Ik heb de zang van de heks apart, ooit van Kazaa gedownload, en Afrikaan Beat apart maar zou het zo leuk vinden om het in de Efteling-versie te hebben.

• kaboutertje1

Ik zal eens kijken want ik heb dat singeltje geloof ik op cd al staan, zal morgen eens kijken.

• eftelfan

Dat zou mooi zijn!!

Dank je voor je moeite alvast

• kaboutertje1

ik heb hem beluisterd en het klopt van die kabouters