doornroosje musical

• Sonja van Mourik Thelen

Wie kan mij vertellen of er een dvd is uitgekomen van de efteling musical doornroosje.

ik heb namelijk een dvd gezien met de musical doornroosje met k3, maar ik vraag me dus af of dat de goede dvd is want er staat op dat de musical ook in antwerpen is geweest en er staat voor zover ik kan zien geen logo van de efteling bij.

dit logo vind je wel terug op de dvd van de kleine zeemeermin.

deze dvd zou ik dan ook erg graag willen hebben maar ik wil eerst weten of het dus de goede musical is.

alvast bedankt.

groetjes sonja

• kaboutertje1

Dat is de dvd die er van doornroosje is, die was al uit voordat doornroosje in de Efteling kwam vandaar dat er gee logo van te vinden is.

• Kevin Olfers

Hallo Sonja,

Ik heb even mijn DVD tevoorschijn gehaald en de opnamens zijn op 9,10 en 11mei 2002 gemaakt in Elizabethzaal Te Antwerpen.. Ook K3 is te zien op de DVD.. en volgens mij zijn er geen opnamens gemaakt in de Efteling (denk ik) wat ik erg jammer vind. De DVD zie ik dagelijks liggen in verschillende winkels ik had hem voor 5euro gekocht en het is een top DVD ik raad t je zeker aan ookal is hij niet in de efteling gemaakt.

Ik hoop dat je genoeg informatie van me hebt gekregen mochten er meer vragen zijn hoor ik t graag

Groetjes Kevin

• Angie

Hoi Sonja,

De dvd met K3 is inderdaad niet de versie zoals deze in de Efteling te zien is geweest. Zoals Kevin al aangeeft, zijn er geen opnames gemaakt van Doornroosje in het Eftelingtheater, wat ook ik erg jammer vind. Na heel lang twijfelen heb ik uiteindelijk ook de dvd van Doornroosje met K3 aangeschaft en hier heb ik geen spijt van gehad. Hoewel hij niet geheel gelijk is aan de Efteling versie komt hij wel grotendeels overeen en vind ik hem zeker de moeite waard.

• Sonja van Mourik Thelen

bedankt voor de reacties.

hoewel het dus niet de versie is die ik graag wil, heb ik toch maar besloten dat ik de k3 versie ga halen.

• kevin

weet iemand of er ook nog een dvsd uitkomt van tita tovenaar¿

• calimero

Heb wel gelezen op musicals.pagina dat er opnames zijn geweest bij tita tovenaar. dus de kans is erg groot dat er eentje uitkomt. V&V heeft dit ook met hamelen gedaan namelijk en die had een grote aftrek.

• Pieter

Het maken van opnames bij een musical gebeurd vrijwel altijd, meestal nog voor de premiere tijdens de try out periode. Die opnames zijn dan uitsluitend bedoeld voor promotionele doeleinden zoals het filmje van TiTa dat op de eftelingsite staat. Voor een eventuele dvd (waarvan ik niet verwacht dat 'ie er zal komen) worden meestal nieuwe opnames gepland, zoals dat ook was bij Hamelen. De verkoopcijfers van de Hamelen-DVD waren echt uiterst teleurstellend, dus ik vraag me af of TiTa het uitzingt tot een DVD… Een cd zou er ook al niet komen… :(

De K3 DVD van Doornroosje is de versie zoals 'ie oorspronkelijk gemaakt is in Antwerpen, de wereldpremiere zeg maar. Ik moet zeggen dat ik de bewerking in de Efteling net iets leuker vond, maar de cast in Belgie was (met uitzondering van K3) ontzettend sterk en beter dan de Efteling vond ik, al waren de nederlandse Doornroosje en Jonathan net zo super vocaal.