Nieuwsbericht musical Annie

• Reporter

Miljonair Daddy Warbucks en Annie

in de Efteling geland

KAATSHEUVEL (Nieuws van Nederland) - Op vrijdag 24 maart is miljonair Daddy Warbucks (Edwin Rutten) samen met zijn Annie en Miss Hannigan (Loeki Knol) uit de musical Annie per helikopter in de Efteling geland. Warbucks wilde het theater inspecteren, want voor zijn Annie is alleen het beste goed genoeg. Na een ontvangst door Albert Verlinde (V&V Entertainment) en Olaf Vugts (Efteling) en een rondleiding door het theater, verklaarde Warbucks dat vanaf 22 november 2006 de familiemusical Annie op de planken zal staan in het Efteling Theater.

Op vrijdag 24 maart om 13.00 uur landde de helikopter van miljonair Daddy Warbucks uit de musical Annie in de Efteling. Warbucks, Annie en Miss Hannigan brachten een bezoek aan het Efteling familietheater. Na een feestelijke ontvangst met koffie en taart door producenten Albert Verlinde van V&V Entertainment en Olaf Vugts, directeur Marketing en Exploitatie Efteling, werden Warbucks, Annie en Miss Hannigan rondgeleid door het Efteling Theater. Warbucks was na afloop zeer tevreden over het theater, het personeel en het feit dat hond Sandy toegang krijgt tot het theater (in het Efteling-park zijn honden immers niet toegestaan). Hij verklaarde daarna dat de musical Annie vanaf 22 november 2006 op de planken zal staan in het Efteling Theater. Om zijn woorden kracht bij te zetten plaatste hij een bord met een foto van Annie en de tekst ´verwacht´ bij de ingang van het theater. Daarna vertrok het gezelschap weer per helikopter naar huis.

De musical Annie trekt sinds haar première in oktober 2005 volle zalen in de landelijke theaters. De productie wordt gebracht door Efteling Theater Producties in samenwerking met Albert Verlinde en Roel Vente, en Aad Ouborg. Met de musical Annie voegt de Efteling Theater Producties een vierde familie musical toe aan het rijtje van producties dat in haar theater heeft gestaan. Na het succes van de musical TiTaTovenaar werd opnieuw gekozen voor een samenwerking met V&V Entertainment. Deze productie beleefde gisteren de laatste voorstelling. Meer dan 85.000 mensen hebben de musical gezien.

De Efteling is trots zo´n wereldbekende musical te kunnen presenteren en vele musical liefhebbers de kans te geven deze klassieker alsnog te kunnen zien. Olaf Vugts, directeur Marketing en Exploitatie Efteling: ?Ik ben verheugd met de komst van Annie, zeker omdat deze musical zo goed past in het familietheater van Nederland, maar ook bij de sfeer van de Winter Efteling.? Albert Verlinde: ?Annie is een overweldigend succes gebleken en ik vind het geweldig dat we velen alsnog een kans kunnen bieden deze musical in een vast musicaltheater te bezoeken.?

Het verhaal

Middelpunt van de musical is het elf jarige weesmeisje Annie dat in het plaatselijke Weeshuis woont, waar de scepter wordt gezwaaid door de manipulerende directrice, Miss Hannigan. Annie verlangt hevig naar haar ouders en droomt dat zij haar komen redden. Als miljonair Oliver Warbucks in het leven van Annie verschijnt, gaat het haar een stuk beter. Warbucks besluit haar te adopteren. Hij moet echter eerst het gevecht aangaan met de opportunistische Miss Hannigan. De rol van Miss Hannigan zal ook in het Efteling Theater vertolkt worden door Loeki Knol. De rol van Daddy Warbucks zal opnieuw door Edwin Rutten (Ome Willem) gespeeld worden. De regie is in handen van John Yost en Allard Blom tekent voor de vertaling.

• stefanie

Nou, dit vind ik dus de grootste misstap die de efteling ooit gemaakt heeft. Hoe zit het met de sprookjessfeer en “wereld vol wonderen”?! Ik vind dit nou niet bepaald een wonder. Volgens mij is dit echt een aandachttekort van jewelse. De nederlandse versie van Annie die volle zalen trekt? natuurlijk… zometeen kunnen we 50 euro pp gaan dokken om iets wat totaal niet van de efteling is te kunnen “bewonderen” Zonde van het geld als je het mij vraagt :(

• Dennis

de prijzen zijn hetzelfde als tita Tovenaar!

En tjah, het is jammer dat het geen nieuwe productie is, maar ik vind Annie geen verkeerde keuze, het is een goede musical!

• Nanne

Leuk, ik ben benieuwd hoor!

Het theater staat ook wel los van de wereld vol wonderen en daar hoeven wat mij betreft niet altijd alleen sprookjes stukken in te komen. Ik ga zeker een keer heen!

• Eftelfreak

Annie ! ? Neeeeeeeeeeeeee alsjeblieft :(