Opening De Vliegende Hollander uitgesteld

• Reporter

Opening De Vliegende Hollander uitgesteld

KAATSHEUVEL (Nieuws van Nederland) - Attractiepark de Efteling bouwt momenteel aan een sensationele attractie, genaamd De Vliegende Hollander. Deze 20 miljoen euro kostende attractie is geheel in eigen huis ontwikkeld en uniek in zijn soort.

In 1678 voer het VOC-schip Den Hollander op eerste paasdag uit. De planning van de Efteling was er daarom op gericht om ook de attractie op eerste paasdag (16 april) te openen.

Vanwege de complexiteit van De Vliegende Hollander, waarin een achtbaan gecombineerd wordt met een darkride, een walkthrough en een splash, is er meer tijd nodig. Op dit moment is niet bekend hoeveel extra tijd het testen, afstellen, inregelen en borgen van de veiligheid van de attractie gaat kosten. Er dient rekening gehouden te worden met minimaal zes weken vertraging.

Via de Efteling-site wordt iedereen op de hoogte gehouden van de openingsdatum.

• Angie

Op zich vind ik het wel erg jammer dat de opening is uitgesteld. Eerste Paasdag was hier al ingepland voor een dagje Efteling. Aan de andere kant had ik het ook wel verwacht dat het zou gebeuren. Bij zo'n groot project is het natuurlijk moeilijk om zover van te voren al een definitieve openingsdatum vast te stellen.

Ik hoop dat we vanaf a.s. zaterdag wel wat van het testen te zien zullen krijgen.

• Gemma

Geluk bij ongeluk… Misschien kan ik dan toch bij de opening zijn! (behalve als ze m nu tussen 14 en 24 mei plannen!!)

• efteltje

toch blijf ik volhouden dat het een 1 april grap is…

de attractie is namelijk klaar. alleen nog inrichting van binnen, het afstellen van licht/geluid etc en installatie daarvan, installatie special effects etc. paar uur achter elkaar testen, desnoods 'snachts en hij kan open. makkelijk te doen in 16 dagen

• calimero

Nou wie de kamioen van de awb binnen heeft kunnenlezen dat er op 17 juni een speciale avond is waarvoor je kaartjes kan winnen. Zal me niks verbazen als dit de openingsdag gaat worden. Is ongeveer 6 weken verder namelijk. We wachten af. Maar een april grap. Dnek het echt niet. Er is al te veel publiciteit gemaakt om het nu op en stunt te gooien. Daar dit bericht komen er namelijk juist geen mensen met pasen omdat die gaan wachten tot die open is. Men kan tegenwoordig echt maar een keer zijn geld aan een toegangskaartje uitgeven hoor.

We zullen zien. Zal wel heel jammer zijn.

• @

Zou miss kunne 1 april grap, want om meteen 6 weken later open te gaan, is ook lang. En in januari moet je al weten dat je t niet klaar krijgt, en toen was dr zn lezing. Ze kunnen dan om het af te krijgen, meer dan 8 uur op een dag werken, schakel je meer mensen in die dan middagdienst hebben. Om om dat 2 weken van te voren, 6 weken langer uit te schuiven, dat moeten ze toch allang weten dat ze t niet halen. hmm

• calimero

Heb vandaag gehoord dat d eboten nog niet klaar zijn. Ze kunnen dus helemaal niet gaan proefdraaien want zonder alle boten gaat dta een beetje moelijk. Dus ehct gedult hebben voor de komende tijd. De rest is wel allemaal klaar muziek, personeel, licht geluid. Alleen het belangrijkste nog niet

• @

Ow, t staat wel op de hoofdsite, dan geloof k t wel

• Efteling-Stagiair

Ik denk bijna zeker te weten dat het een echte vertraging is. Het ligt aan de boten want deze worden volgens mij te laat geleverd. En testen zonder de boten is echt niet mogelijk…..

Groeten.

• stefanie

Was te verwachten als je nagaat dat de droomvlucht ook veel te laat is geopend. Ook dat was een nieuwe, vrij complexe techniek (voor in die tijd dan). Deze attractie is totaal anders dan wat we van de efteling gewend zijn, het verbaast me niet dat ze daar extra tijd voor nodig hebben.