Baby/tweeling Gijs

• japanfan64

Ik wil even weer mijn jeugd naar boven halen, dus ik heb wat vraagjes over Holle Bolle Gijs. Ik kan mij herinneren dat er een tweeling Gijs op het Anton Pieckplein stond, dicht bij het lavenlaar en dicht bij de oude traptreintjes (nu staan de Gijsjes bij de nieuwe Smulpaap). Op internet las ik dat er ook nog gewoon een baby Gijs was (geen tweeling, dus). Waar stond die precies en tot hoe lang (in jaartallen, dus)? Ook wil ik nog even weten of tweeling Gijs altijd op dezelfde plaats heeft gestaan…

Misschien zijn dit niet zulke interessante vragen, maar het is wel jeugdsentiment!

• calimero

Baby Gijs heet vroeger altijd in de speeltuin gestaan. Hij stond tegenover de remise van de traptreintjes. Kon je snoep en zo kopen was een winkeltje.

De speeltuin is verdwenen voor het grootste deel toen het lavenlear werd gebouwd.

Baby gijs is toen wel blijven staan. Hij stond achter de muur bij de bakkerrij van de laven. Als je door de muur liep richting de treintjes kwam je langs hem gelopen.

Baby gijs is verdwenen op het moment dat de traptreintjes daar ook weg gingen. Waar hij nu is wete ik niet. Hij is niet meer in het park te vinden als bezoeker zijnde

Ik weet niet wanner hij er is gekomen. Ik weet zelf niet beter dan dat hij er altijd al was. Dus minstens 25 jaar geleden geplaatst.

De tweeling gijsjes met mama heeft ook heel lang op hun vaste plaats gestaan. Die stonden altijd vlak bij het kinderhof. De speeltuin die achter de smulpaap lag. Deze gijs is dus wel verplaatst maar niet ver.

• japanfan64

oké, bedankt voor de informatie. Baby gijs heb ik dan niet echt gezien, dus…

• lindalaaf

De laatste keer dat ik Baby Gijs heb gezien stond hij in het museum.

Dat was in 2005. In 2006 ben ik niet in het museum geweest

Groeten Lindalaaf