Dagje Efteling

• Leon

Vandaag ben ik voor de tweede keer dit zeizoen naar de efteling geweest. Ditmaal was dat met school. Uiterraard was het een gezellige dag. Het weeer viel vandaag wel mee, ondanks de regenbui savonds.

We waren met vier bussen naar de efteling gegeaan, waar we later in groepen de efteling in gingen. Helaas waren we pas om 11.00 uur in het park omdat we met 4 bussen ‘aan kwamen zetten’.

Met het groepje waar ik in zat gingen een beetje kriskras door het park heen. Als eerste pandadroom, zodat we die alvast gehad hadden. Daarna ruigruik (Halve Mean en Python). Toen zijn we via arnaval Festival en Vogelrok naar de droomvlucht gegaan. Hier stond een rij van ongeveer 10 minuten dus we zaten er snel in. Tijdens de rit was er twee keer vlak na elkaar een korte storing, waardoor de rit twee keer zolang duurde als normaal.

Hierna gingen we naar het Efteling Theater voor de show van 2 uur. Opzig wel leuk omn een keertje gezien te hebben. Zelf vond ik het een beetje kinderachtig, maarja de doelgrope van de efteling is ook gezinnen met (jonge) kinderen.

Hierna gingen we naar de fata morgana. Hier konden met onze groep, die bestond uit 17 personen, nog maar net in 1 bootje.

Hierna gingen we nog terug naar de python, waar de meesten van ons nog wat extra ritjes maakten. Het was helemaal niet druk dus dat kon gemakkelijk.

Hierna, inmiddels iets voor vijf uur, gingen de meesten van ons naar de bus om terug naar huis te gaan. Samen met twee vrienden bleef ik nog even wat eten in het park en naar villa volta, want daar waren we nog niet ingeweest. Tijdens de gehele rit van villa volta waren we maar met zijn drieen, daardoor lijkt villa volta een stuk groter van binnen.

om 18.00 uur gingen we met het openbaar vervoer naar huis.

Hier volgen enkele foto's.

Hieronder een foto in de droomvlucht toen er een storing was. Toen gingen alle lichten aan, waardoor je duidelijk kon zien hoe de set ongeveer was opgebouwd. (Deze foto is zonder flits gemaakt)

Echt niet druk in Villa Volta.

Een zo goed als lege huiskamer.

Dit was zover mijn verslag van vandaag.

Met viendelijk groet,

Leon.

• Patrick

Leuk te lezen hoe je dagje Efteling was….helaas zie ik halvewege weer dat vreselijk zinnetje…“Doel groep Efteling; GEZINNEN MET JONGE KINDEREN!!!”

Daar kan ik zo van balen….voel me zo'n mislukkeling dat WIJ geen kinderen kunnen krijgen!

Hoe moet ik mij voelen als ik naar de Efteling ga? Overbodige bezoeker???

Sorry dat IK ook bij de doelgroep wil horen van een park dat eens moet ophouden met het streven naar EEN DOELGROEP!

(jaja…lichtelijk gefrustreerd!)

• Maurice

Patrick schreef:

>

> Leuk te lezen hoe je dagje Efteling was….helaas zie ik

> halvewege weer dat vreselijk zinnetje…"Doel groep Efteling;

> GEZINNEN MET JONGE KINDEREN!!!"

> Daar kan ik zo van balen….voel me zo'n mislukkeling dat WIJ

> geen kinderen kunnen krijgen!

> Hoe moet ik mij voelen als ik naar de Efteling ga?

> Overbodige bezoeker???

> Sorry dat IK ook bij de doelgroep wil horen van een park dat

> eens moet ophouden met het streven naar EEN DOELGROEP!

> (jaja…lichtelijk gefrustreerd!)

Huillie

• Kevin O.

Ik ben al zo 400 keer in droomvlucht geweest (als het niet meer is) en heb nog nooit op dat gedeelte een storing gehad en JIJ gaat één keer en ja hoor storing straal jij iets uit ofzo :D maar zonder gekheid heb erg genoten van je tripreport! Leuke foto's erbij.. Kortom COOL!

• archvangigi

Ben het met Patrick eens, ik vind “doelgroep kinderen” ook niet echt van toepassing, Efteling is gewoon voor alle leeftijden, en reken er maar op dat

we zelfs op onze oude dag het park nog komen bezoeken, alleen tegen die

tijd zullen we achtbanen laten voor wat het is.

Verder een leuk verslag Leon, en leuke foto's erbij, we krijgen hier ook al

weer zin om weer eens te gaan. :-)

• Saara

Ik denk dat hij de show bedoelde…

• Leon

Het spijt me dat het mischien verkeerd opgepakt wordt, maar ik bedoelde idd dat de show meer gericht was op gezinnen met kinderen ik bedoelde niet de efteling in het geheel. Ikzelf ben 19 en vind de efteling ook nog steeds geweldig zoals jullie, maar die show was niks voor mij, maar ik vind het iets meer voor kinderen. (respect voor iedereen die die show wel echt leuk vinden en zelf geen kind heeft/is)

Ikzelf vond die show wel goed gemaakt (hoe die fee door de lucht vloog e.d.) enzo maar ik ben niet echt een theaterfan.

Sorry voor het misverstand.

• Jeroen

leuke tripreport Leon,, mja t was ook een SUPER GEWELDIG DAGJE ;) Heb gewoon nou al zin in morgenavond :P (voor de niet wetende: morgen een klassenfeest)

Mare 1 ding: we waren niet met 17 man, maar met 16, toch?

Enne, je bent het leuke stukje Piraña vergeten, of was je toen niet der in geweest? 2 keer achter elkaar en dan er zeiknat uitkomen :D geweldig. Toen maar even naar de Python voor te drogen, maar ja dat hielp niet veel, aangezien het vlak daarna begon te regenen ;)

Mre toch wel een super dag gehad :D

grtzz Jeroen Joosten