nieuwe Pardoes

• Eftelingelfje

Hallo,

Dit jaar heeft de Efteling haar mascotte Pardoes onderhanden genomen. Hij heeft nieuwe kleuren en een meer menselijk gezichtje gekregen. Ik vind persoonlijk de oude Pardoes leuker. Maar ik zou graag willen weten wat anderen ervan vinden.

• vogel rocker

Ook ik vond de oude Pardoes leuker. Die zag er een stuk vrolijker uit. Ik denk dat kinderen die het niet zo hebben op mascotte's deze niet erg leuk zullen vinden. Maar ik moet toegeven dat hij wel realistisch is gemaakt.

• Lilian

Hoi,

Ook ik vond de oude pardoes leuker!

Hij was vrolijker (deze kleuren zijn wat saaier).

Wat is ook vind, is dat deze zo ielig is! Je ziet veel te veel de contouren van het lichaam dat er in zit zeg maar, snap je!?

Niet elke vernieuwing is dus een verbetering!

• archvangigi

Iemand die toevallig een fotootje van de oude- en nieuwe Pardoes

heeft?? Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, kunnen we het

verschil goed zien… :-)

• Sonja van Mourik Thelen

Ik ben blij dat ik vorig jaar in de efteling ben getrouwd. In ons trouwalbum staan we dus gelukkig nog met de oude pardoes op de foto.

Niet dat ik de nieuwe pardoes niet leuk vind maar de oude vond ik leuker.

• calimero

HaHa ik ben dus gelukkig niet de enige waarbij dat is opgevallen. Nu moeten ze behalve de lente van de medewerksters voor pardoes, zijn over het algeneen vrouwen die er in zitten.Ook een eis aan de cupmaat stellen want je ziet het heel goed zitten. Vind dit eigenlijk iet geheel juis hoor. Vooral omdat pardoes overduidleijk een man moet zijn en kinderen zijn echt niet gek.

• Cindy

Ik ben al helemaal gewent aan de nieuwe pardoes , en vind hem heel mooi !

Weet iemand of er binnenkort ook nieuwe speelpoppen van de nieuwe pardoes in de efteling te koop zijn ?

• Kevin O.

archvangigi schreef:

>

> Iemand die toevallig een fotootje van de oude- en nieuwe

> Pardoes

> heeft?? Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, kunnen we het

> verschil goed zien… :-)

Sorry ivm het chrashen van me oude PC ben ik al me foto's verloren.. heb hier nog ééntje van pardijn.. Misschien dat iemand anders meer foto's kan aanvullen.

• Miriam

Ik kan de nieuwe Pardoes en Pardijntje niet echt leijk vinden. Vooral voor kinderen komen ze wat vriendelijker over (omdat het hoofd normalere proporties heeft gekregen)

Maar goed, smaken mogen gelukkig verschillen ;)

Groetjes Miriam

• moontje

mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit ik vind ze allebei mooi, ik vind alleen dat de nieuwe pardoes zo verbaast kijkt en ik mis het neusje een beetje.

groetjes moontje