Censuur?

• Paul Breiveld

Vraagje: mag je hier geen berichten plaatsen die gewoon openbaar zijn in de media en de Efteling als onderwerp hebben, maar wellicht als niet positief worden geinterpreteerd? Ik denk dan aan het actuele verhaal van die jongeman uit Capelle die stoute dingen deed in de Efteling…

• efteling.pagina.nl

Nee, niet als die berichten 2 jaar oud zijn en zodoende de Efteling (opnieuw) een slechte naam bezorgen.

• Santje

Ben het er mee eens dat dat op zich weinig informatief is voor bezoekers aan de Efteling en het op zich ook niet geplaatst hoeft te worden, maar dacht dat het wel actueel was, las het vandaag in het AD. ( als het over hetzelfde bericht gaat tenminste)

• efteling.pagina.nl

Paul Breiveld plaatste een bericht dat twee jaar geleden gebeurd was. Het andere incicent bij de schipschommel is inderdaad wél actueel:

Jongens gepakt in Efteling na aanranding

Van onze verslaggever.

Donderdag 22 juni 2006 - KAATSHEUVEL – In de Efteling zijn gisteren drie jongens uit Rotterdam opgepakt nadat in het park drie minderjarige meisjes waren aangerand.

De eveneens minderjarige jongens werden op aanwijzing van één van de slachtoffers aangehouden door beveiligingsmedewerkers van de Efteling en overgedragen aan de politie.

Eén van de meisjes (14) was op reis met 32 leerlingen van een lyceum uit Tilburg. Samen met haar vader vertelt zij anoniem haar verhaal. „Al voor ik schommelschip Halve Maen inging, werd ik lastiggevallen door een groepje jongens. Ze wilden mijn telefoonnummer hebben en probeerden me te versieren.“ In het schip gingen de jongens naast en voor het meisje zitten. „Ik kon geen kant op. Ze begonnen me overal te betasten. Ik was machteloos. Schreeuwen had geen zin, in het schip schreeuwt iedereen.“

De betastingen gingen buiten het schip verder tot het meisje kon ontsnappen.

Op aanwijzing van het slachtoffer en een vriendin kon de parkbeveiliging de jongens later aanhouden. Op dat moment waren er ook twee andere meldingen van aanrandingen binnen. De politie gaat ervan uit dat het om dezelfde daders gaat.

Bron: BN de Stem

Bericht ‘gejat’ van www.themepark.nl. :)

• Stefanie

:| Had dit nog niet eerder gelezen. Ik moet zeggen dat ik hier echt pissig over kan worden en dat ze die jongens wat mij betreft en pretparkenverbod voor heel nederland mogen geven :@

En dat ze dan gelijk de ouders even flink op hun kop geven voor een geweldig slechte opvoeding.

• Justice27

Als het meisje besluit proces verbaal tegen ze op te laten maken, dan zullen ze waarschijnlijk een taakstraf krijgen via de Raad voor de Kinderbescherming. Echt vervelend voor dat meisje, ik hoop dat ze goede begeleiding krijgt om dat vervelende voorval goed te kunnen verwerken.

• Paul Breiveld

Ja, dan heb ik de verkeerde geplakt. Ik bedoelde die recente mededeling. En daarnaast las ik ook dat er een pedofiel gewerkt had bij De Efteling. Die is vast pardoes door de sollicitatieronde heengekomen. Of was het dat de Efteling niet als vast onderdeel van de sollicitatie een check op sollicitanten had voor een verklaring van goed gedrag. Afijn, iets in die richting…

• ceciel

verklaring van goed gedrag wil niet altijd wat zeggen

iemand kan een goed gedrag verklaring hebben terwijl het in werkelijk anders is en nog nooit betrapt of veroordeeld geworden

dan staat er ook nergens wat geschreven :-)

• Paul Breiveld

Nee, maar het is in theorie toch beter dan geen verklaring van goed gedrag!