Hans Christiaan Andersen show

• Lisa

Beste Efteling-liefhebbers

Eindelijk na vele jaren hebben we de efteling bezocht

Het was weer zo mooi! vooral het sprookjesbos en het spookslot en het carnaval festival en droomvlucht,Echt geweldig;we kwamen weer ogen tekort

Graag wilde ik die dag ook naar de hc anderssen show

Maar erg; het was er niet van gekomen door tijdgebrek

Ik was nl heel erg benieuwd wat het allemaal inhield

Willen jullie mij een kleine uitleg geven van die sprookjesshow?

Zat er muziek bij en waren het de sprookjes precies zoals anderssen ze vertelde?

of is het meer een ander soort genre?

En welke sprookjes waren het?

Het leek me zelf erg mooi en vooral romantisch

Heb ik wat gemist? wat ik niet hoop!

Alvast bedankt voor jullie antwoord

• archvangigi

Ik weet niet of het de zelfde show is die ik zag, maar toen zagen we een standbeeld

van Andersen tot leven komen, en een toverfee rondvliegen, het was allemaal een muzikale omlijsting een beetje zoals in de musicals zoals uit de jaren '50, ik vond het allemaal wel vermakelijk om te zien, goede zang en dans, echt theater dus, maar sprookjes kwamen er niet echt in voor. Ik wilde een filmpje maken, maar dat mocht helaas niet (Had de borden niet gelzen) het materiaal dat ik wel heb (2 minuten) ga ik dus ook maar niet online zetten, ik denk deslnietmin dat je wel iets leuks hebt gemist. Volgende keer beter toch?

• Lisa

Dank je wel voor je antwoord, archvangigi

Da heb ik toch wel wat gemist denk ik, jammer

Zoals je het beschrijft lijkt het me heel erg mooi

Maar misschien krijg ik het nog wel eens te zien

in het echt, of misschien wel op dvd

Waar ik wel heel blij mee was, was dat de sprookjes serie dvd 4 en 5 uit waren

Nou en om alles weer eens gezien te hebben is het toch een heel geslaagde dag geweest

Vr gr Lisa

• Gemma

Kleine toevoeging:

Er worden wel degelijk sprookjes in uitgebeeld:

Het lelijke jonge eendje en Karen met de rode schoentjes.

En tja, of sprookjes precies zo uitgebeeld worden als ze daadwerkelijk zijn: in welke musical gebeurt dat???