Eftelingverslag (lang) (16/8)

• ~Martinique~Amy~

Vandaag weer eens voor het eerst sinds 3 jaar naar de Efteling geweest. Waarom zo lang geleden. Tja ik ben zwanger geweest en om met een heel kleintje naar de Efteling te gaan zie ik gewoon niet zitten. Mijn dochterte is nu ruim 2 dus “oud” genoeg om ook te kunnen genieten van een dagje Efteling;-)

We waren er om 10.05 en het was meteen al flink druk, het zonnetje scheen al, dus de vesten konden meteen in de auto achtergelaten worden. De plu's (3 stuks) gingen voor de zekerheid wel mee.

Natuurlijk bekijk je de Efteling met een kleine dreumes erbij ook meteen op een andere manier. Maar daar kwamen we gaandeweg de dag wel achter. Allereerst gingen we naar het sprookjesbos. Amy keek haar ogen uit! Normaal zouden we binnen een half uur door het sprookjesbos gewandeld zijn, echter een ruime 2 uur later kwamen we weer het sprookjesbos uit. Wat is het heerlijk om je kleintje zo te zien genieten en wat is het sprookjesbos toch eigenlijk mooi! Ik kan je wel vertellen dat ik heel veel gezien heb wat ik eerder nooit gezien heb of wat me eerder niet opgevallen is.

Natuurlijk hebben we gedurende de dag regelmatig ergens wat gedronken of gegeten. Na het sprookjesbos was Droomvlucht aan de beurt waar een wachtrij van 40 min. beloofd werd. Achteraf viel het mee, je kon goed doorlopen en na ongeveer een kleine 30 min. zaten we te genieten van Droomvlucht. Iedereen behalve Amy, ze was door alle indrukken van het sprookjesbos in de wachtrij van Droomvlucht in slaap gesukkeld in mijn armen;-)

Droomvlucht blijft adembenemend mooi……wat een kunst hoe ze alles gemaakt hebben. Dat geldt trouwens voor alles in de Efteling. Ook de weelde aan bloemen en planten prachtig!!

Hierna naar Carnaval, ook weer ouderwets geweldig! Alleen jammer dat er van een medebezoeker een buggy ontvreemd was, dat maakte dat ik toch wel weer op mijn hoede was dat ook in de Efteling criminaliteit voorkomt:-(

Laat iedereen toch ‘met z’n tengels van andermans spullen afblijven dat zou de wereld al een stukje beter maken.

Okee, ik dwaal af. Op naar het land van Laaf en de speeltuin alwaar we ook de nodige tijd doorgebracht hebben onder de nodige “Oooh's” en “Aaaah's” van Amy.

Onderweg kwamen we de ganzen nog tegen, wat geweldig is dat om te zien en iedereen die staat te kijken, klappen en lachen, super!! Daar wordt je supervrolijk van!

De Fata Morgana met een wachttijd van ook weer 40 min., ook dat verliep weer zeer vlot. Amy vond het erg mooi, maar tegen het eind toch wel eng toen het steeds donkerder werd.

En toen…..was het alweer tijd om naar huis te gaan. Ons meisje was echt helemaal op. En we hebben nog zoveel niet gezien. Deden we vroeger met gemak het park in een dag, nu zou ik wel drie dagen moeten wil ik alles zien. Gelukkig wonen we erg dichtbij;-) Het is dus zeker voor herhaling vatbaar!!!

En volgend jaar…dan nemen we een abbonnement;-)

Het weer was trouwens super, beter dan we ons hadden kunnen wensen!!!

We hebben veel foto's gemaakt. Ik met mijn Canon Ixus 65 (die nieuw is en ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt) en mijn man heeft de meeste foto's gemaakt met z'n Canon powershot 3S. Hieronder alleen mijn foto's, mijn man is nog ff weg. Zijn foto's laat ik morgen nog wel ff zien aangezien hij de meeste foto's heeft van de Efteling zelf. Bij mij staat voornamelijk Amy erop;-)

~EDIT~Ik kan de foto's op een of andere manier niet inladen dus die houden jullie nog tegoed~

Sorry voor het lange verslag, heb het al een beetje ingekort:D:D:D:D:D

• Kevin O.

~Martinique~Amy~ schreef:

> Sorry voor het lange verslag, heb het al een beetje

> ingekort

hmmmz jammer!

Hey Martinique,

Zie je wel dat t prachtig weer was, wat hadden we toch zonder piet en alice gemoeten? Heb erg genoten van je trip-report hoor.. Leuk verteld enzo. Ik had er graag een stel foto's bij gezien maarja t zit niet mee las ik. Mocht t in de toekomst nog lukken zie ik t nog wel en als je hulp nodig hebt…. Volgend jaar neem je abo dan moeten we gauw eens handjes schudden dan. Volgend seizoen wordt t natuurlijk een top seizoen ivm de Vliegend Hollander dan blijft papa wel even bij Amy en dan kan mama zich vermaken in de Attractie.. Maarja ik heb genoeg gekletst.. Bedankt!

Groetjes Kevin

• ~Martinique~Amy~

Wat een lieve rea, Kevin!

Ik baal inderdaad dat het met de foto's nu niet lukt:-(, morgen probeer ik het gewoon nog een keer. Lijkt me inderdaad super om volgend jaar onbeperkt te kunnen gaan. Heb er nu al zin in!

Ik moest trouwens nog wel aan je denken hoor toen ik in het sprookjesbos iemand met een EOS 350D zag lopen;-) Je was het alleen niet:D:D Had het wel super gevonden als je ons op de foto gezet had;-), je maakt namelijk prachtige foto's!!

Maar dat hoor je vast vaker;-)

Jammer genoeg heb ik mijn EOS 350D weggedaan…..

• Kevin O.

Dankjewel ook weer zo lieve reactie terug

~Martinique~Amy~ schreef:

> Jammer genoeg heb ik mijn EOS 350D weggedaan…..

Wat zonde! Je kan er zo mooie plaatjes mee maken maar t zal z'n redenen hebben dat je hem weg hebt gedaan.

> Ik moest trouwens nog wel aan je denken hoor toen ik in het

> sprookjesbos iemand met een EOS 350D zag lopen;-) Je was het

> alleen niet:D:D

KLOPT! Heb ook geen 350D maar 20D :D

> Had het wel super gevonden als je ons op de

> foto gezet had;-)

Volgend seizoen zal ik dan wat kiekjes maken belooft!

• ~Martinique~Amy~

Daar houd ik je aan!!;-)

*nu echt naar bed gaat*

Welterusten!