Dagje efteling...

• Stefanie

Hoi iedereen,

Nou, ik ben gisteren eindelijk weer eens in de efteling geweest :D Maar helaas is de enige dag in het jaar waarop ik mijn vriend er mee naartoe krijg enigzins in het water gevallen :(

Om 2 uur aangekomen was de lucht nog prachtig blauw met hier en daar een wit wolkje. Helaas hield dit weer maar een paar uurtjes aan en zo rond de klok van 7 viel het met bakken uit de hemel. Dus zijn we CF maar ingedoken en met succes… het heeft schijnbaar zo hard geonweerd dat ze het transportsysteem een minuutje of 5 plat hebben moeten leggen. Dat was voor ons geen enkel probleem, wij zaten toch droog :D Maarja, na een minuutje of 5 een stel lallende zeemannen en een schot met harige benen te hebben gezien ga je toch wel hopen dat het gauw ophoud buiten… :P

Eenmaal buiten was het nog lang niet droog, dus snel de volgende schuilplek ingedoken: Vogelrok. Je zou denken dat het aardig vol zou staan, maar toch konden we zo doorlopen.

Helaas ben ik met mijn achterhoofd tegen een stang aangeknald (bukken voor de actiefoto heeft dus ook zijn nadelen) en geloof me… die komen nog hard aan.

Even bezoekje gebracht aan de EHBO post in ruigrijk (2 paracetamolletjes aub (A))

en toen ging het wel weer.

De buien waren inmiddels redelijk opgehouden dus gauw nog even een paar fotootjes gemaakt van chipz… nou, wauw, playbacken kan ik ook :D

Omdat de lucht weer begon op te klaren werden ook de gondoletta en de pagode weer opengegooid. Wil je eindelijk je langverwachte romantische boottochtje door een verlichte efteling maken, zitten er 6 lallende en heftig heen en weer schommelende gekken in het bootje achter je. Gelukkig zijn ze door 8 man beveiliging het park uitgezet.

En toen de pagode… lijkt de lucht zo lekker helder te zijn recht boven je, en als je eenmaal in de lucht zit blijken er links en rechts van je 2 onweersbuien te hangen.

Dan is het toch niet echt genieten van een prachtig verlichte efteling en omstreken als je in de grootste bliksemafleider ter wereld zit :|

Uiteindelijk nog een rondje sprookjesbos gedaan en ik moet zeggen, dat is echt geweldig met die verlichting :D.

Bij het wegrijden nog een stilstaande auto aangereden (het gras was glad… :P) maar de eigenaar is inmiddels op de hoogte dus dat is ook geen probleem meer.

Gisteren was het best vervelend, maar nu kunnen we er hard om lachen en was het al met al een bijzonder maar toch wel geslaagd dagje efteling :D

Hier nog een paar foto's…

En dat ding staart je dan 5 minuten aan…

Hier was het nog droog…

Hier niet meer :D

Er hing wel een mooi laagje nevel over het water

Ik heb helaas geen kans gehad om mijn nieuwe statief mee te nemen omdat ik hem dan zonder tas het park door had moeten zeulen. Gelukkig toch nog een erg mooie foto kunnen maken in het donker met dank aan de efteling prullenbakken :D

Groetjes, Stefanie

• Gemma

Leuk verslag

Die regen rond kwart over zeven was inderdaad echt heel erg! Ik stond nog bij de ingang en ben toen ook niet meer van mijn plaats gekomen het half uur dat volgde !Om kwart voor acht is Chipz dan ook niet begonnen met zingen. Helaas zijn hierdoor de tussenstukjes van Kirsten en Bianca fors ingekrompen… Maar ja, ondanks dat vond ook ik het weer een gezellige zomeravond aan de rechterkant van het podium! :D

• Kevin O.

Geweldige foto's.. die foto van de olifant (lego) blijft super zou zo kleintje wel op me kamer willen hebben maarja niet genoeg steentjes :D

• Phil

Wat een dag zeg?????

Zo maak je ze maar zelden mee.

Het spookhuis (en de foto daarboven) staat er wel heel mooi op. Echte sfeer foto's.

• ~Martinique~Amy~

Zo'n dagje vergeet je inderdaad niet snel meer;-), maar je hebt het prachtig omschreven! En gelukkig kun je er achteraf nog om lachen;-)

En je foto's zijn werkelijk prachtig! Vooral diegenen die in het (schemer)donker gemaakt zijn en met die prachtige verlichting!

• archvangigi

Erg mooi hoor, de “dode” van het spookhuis zeer geslaagd, de 8 baan met de

mooie lichtval, het eendje in de mist, en de regen heeft ook z'n charme, erg mooi

we hebben genoten van je foto's, bedankt! :-)

• Stefanie

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :D