de gekleurde duiven

• Theus

Hoooiii

Ik ben laatst met mijn vrouw en een stel vrienden naar de efteling geweest voor het eerst in jaaaaaaaaaaaaaren. Bij de ingang liepen wat duiven rond, en toen schoot het me te binnen dat er vroeger gekleurde duiven rondvlogen, ik geloof bij de bootjes ofzo. Die duiven hadden allemaal 1 enkele kleur, gele, blauwe, groene enzovoorts. Mijn vrouw en vrienden geloofden er niets van en konden het zich ook niet herinneren. Maar ik weet het toch echt vrij zeker (alhoewel, ook geen 100% hoor)

Dus nu zou ik jullie willen vragen, klopt het dat er vroeger gekleurde duiven waren? En zo ja, werden die gewoon geschilderd o.i.d.? enneh.. is dat dan ook de reden dat dit tegenwoordig niet meer gebeurd(nogal dier onvriendelijk lijkt me) En tot slot……. Heeft wellicht iemand nog een foto('s) van die duiven die hier geplaatst kunnen worden?

Ik zou jullie reakties zeer op prijs stellen en hoop van harte dat iemand nog een oude foto heeft met die duiven erop.

Theus

• Stefanie

Hey Theus,

Ja, dat klopt inderdaad, dat was van het sprookje van Genova (…Toch?) :D

In ieder geval, die liepen altijd rond op het Herautenplein (bij de kikker met de gouden bal).

Zo af en toe zie je er inderdaad nog wel eens een paar rondlopen, dus het gebeurd nog wel tegenwoordig. Maar het is niet dieronvriendelijk hoor. Volgens mij gebruiken ze daar iets van plantaardige kleurstof voor ofzo.

Foto's heb ik niet, maar maak je geen zorgen, die zullen binnekort wel verschijnen :D

groetjes, Stefanie

• theus

Hi stefanie

Dank je wel voor je reaktie. Het is dus wel goed om te lezen dat ik niet helemaal gek ben, maar dat ze echt bestonden. Dat je ze nu af en toe nog wel ziet wist ik natuurlijk al helemaal niet. Helaas heb ik zo afgelopen weekend ook niet gezien.

Nou, mocht er nog iemand een fotootje hebben en hier willen posten……. alvast heeeel erg bedankt. (en jij natuurlijk ook stefanie!)

• Kevin O.

1 Foto's! :D

• Stefanie

*jaloers* :D

Keeeeeeimooie foto!

• archvangigi

En nóg eentje! :-)

• theus

Ah YEs Yes Yes. Geen twijfels meer mogelijk! Hartstikke leuk mensen, en nog mooie fotos ook!

Dank je wel!